Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABK] problem z wentylatorem chłodnicy

Wszystko co znajduje się w komorze silnika.
Awatar użytkownika
romeo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 391
Rejestracja: 17 maja 2007, 11:20

[B4 ABK] problem z wentylatorem chłodnicy

Post autor: romeo » 11 lut 2014, 19:08

witam
problem polega na tym ze brakuje mi pierwszego biegu wentylatora dziala tylko drugi który załancza sie przy 98st obawiam sie troche czy nie przegrzeje silnika,czy jest mozliwe ze tak bylo fabrycznie? dodam ze czujnik jak i wtyka sa na dwa piny wiec nic nie załaczy 1 biegu wydaje mi sie jednak ze tu byla jakas rzezba
Obrazek
czy jesli wpakuje czujnik na 3 piny i do wtyki wsadze 3 pin podciogniety z czujnika od chłodzenia wtrysków (on załancza 1 wentylator) to bedzie ok?
kiedys była klima teraz niema wiec moze to przez to...

Awatar użytkownika
masteretsam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 176
Rejestracja: 30 gru 2009, 13:46

Post autor: masteretsam » 12 lut 2014, 06:03

Kumpel miał podobny problem i jak to on tłumaczył mi ze tam jest jakas płytka która siw zjarała i bynajmniej wychodziło na to ze na 100% nie była to wina pokretła bo probował zmieniac

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 12 lut 2014, 07:17

masteretsam, ale koledze chodzi o wentylator chłodnicy a nie nagrzewnicy :-P a tam to raczej żadnej płytki nie ma.

Awatar użytkownika
romeo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 391
Rejestracja: 17 maja 2007, 11:20

Post autor: romeo » 12 lut 2014, 08:48

Ponoc jest opornica ale ja jej nie mam lub nie potrafie znalezc
Jesli ktos mnie naprowadzi jub wyprowadzi z bledu bede wdzieczny jak wspomnialem chce pierwszy bieg podpiac z czujnika temp. powietrza ktory zalacza 1 wen. sygnal oczywiscie wyjdzie z czujnika z chlodnicy i po osiagnieciu 95st jak sie nie myle zewrze pierwszy styk i da sygnal na plusa z czujnika temp.pow. ktory zalaczy prawy wen. jesli temp. wzrosnie do 98 czujnik zewrze 2 pin i bedzie jak teraz. czyli wlacza sia 2 wen.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 12 lut 2014, 09:38

romeo pisze:Ponoc jest opornica ale ja jej nie mam lub nie potrafie znalezc
a no faktycznie coś koledzy piszą o jakiejś opornicy

http://www.google.com/cse?cx=partner-pu ... 5%82odnicy


tu masz jakiś ciekawy temat https://audi80.pl/b4-abk-wentylator- ... t78329.htm

Awatar użytkownika
romeo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 391
Rejestracja: 17 maja 2007, 11:20

Post autor: romeo » 12 lut 2014, 18:07

dla zainteresowanych, co prawda niewielu ale temat musze zakonczyc
wiec oczywiscie nie moge zrobic takiego skrótu ponieważ napiecie na czujniku temp.pow. pojawia sie po wyłączeniu zapłonu i idzie przez osobny przekaznik wiec tu zadnej opcji nie ma.
Po rozszyfrowaniu całej instalacji od wentylatorów okazało sie ze jakis Niemiec zmostkował 2 wentylatory i wsadził czujnik 2 pinowy efektem czego nie było pierwszego biegu po rozłaczeniu pierwszego wen i zwieraniu na ostro wentylatory dzialaja poprawnie i sa załanczane przes osobne przekazniki czyli zostaje wsadzic czujnik na 3 piny do kostki doprowadzic przewód z pierwszego wen. który rozłączyłem i powinno byc ok.

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 14 lut 2014, 14:07

cos zle czytales schemat w tamtym temacie

w abk wg niego jest czujnik 2pinowy, wiec nic nie majstruj, bo ktos inny przyjdzie po tobie do tego auta i bedzie cie przeklinal, ze cos na wymyslane w instalacji, tam w tamtym temacie jest schemat i jedyne co, to doprowadz to do stanu pierwotnego

Awatar użytkownika
romeo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 391
Rejestracja: 17 maja 2007, 11:20

Post autor: romeo » 14 lut 2014, 15:21

Wlasnie ja przeklinam poprzednika :-P
A wiekszosc abk ma 2 biegi wen.wiec i czujnik 3 pinowy moze zalezy od rocznika niewiem ale u mnie byla rzezba wiec jak najbardziej chce by bylo ori.

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 14 lut 2014, 15:26

no ale przyjrzyj sie schematowi, tam jest czujnik 2pinowy ale i tak dzieki opornicy sa dwa biegi

Awatar użytkownika
romeo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 391
Rejestracja: 17 maja 2007, 11:20

Post autor: romeo » 14 lut 2014, 20:12

czyli twierdzisz ze róznica miedzy biegami wynika z róznicy obrotowej wentylatorów?
ja tak naprawde nie wiem jak ma byc?
tylko dlaczego wentylatory maja osobne przekazniki? tak jakby chciały sie włączać oddzielnie i dlaczego oba wentylatory zostały zmostkowane tuz przy wtyczce czujnika? to napewno nie jest zrobione fabrycznie :evil:

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 14 lut 2014, 20:24

romeo pisze:czyli twierdzisz ze róznica miedzy biegami wynika z róznicy obrotowej wentylatorów?
no a jak bys chcial to zalatwic? zobacz schemat, co post o tym ci pisze, tam jest narysowany jeden silnik z opornica, i to przez opornice idzie mniejszy prad co powoduje wolniejszy bieg

wg w abk juz teraz nie pamietam jest bodajze jeden silnik na chlodnicy,

Awatar użytkownika
romeo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 391
Rejestracja: 17 maja 2007, 11:20

Post autor: romeo » 15 lut 2014, 08:50

U mnie sa dwa niezalezne wentylatory wlaczane przez dwa osobne przekazniki czyli nie wszystkie abk maja tak samo z tego co wiem w niektorych polaczone sa paskiem u mnie jest osobna instalacja do kazdego z nich i konczy sie przy wtyczce do czujnika tam wlasnie je ktos zmostkowal.Powtarzasz ze na schemacie tak jest ale ja nie jestem pewien ze ten schemat jest do kazdego abk bo moja instalacja to wyklucza
Poszukam tej opornicy i wszystko pomierze i mam nadzieje ze to wyjasnie.

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 15 lut 2014, 11:11

ja podejrzewam ze maz wrzucone wentylatory od innego silnika,
http://allegro.pl/chlodnica-wody-z-went ... 55078.html
i stad ten balagan w kablach, nie powinno tez tak byc ze jak piszesz
romeo pisze:u mnie jest osobna instalacja do kazdego z nich i konczy sie przy wtyczce do czujnika
bo czujnik tak dlugo nie pociagnie

kamiloss2

Post autor: kamiloss2 » 15 lut 2014, 21:17

romeo, Twoje auto ma klimatyzację?

Awatar użytkownika
romeo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 391
Rejestracja: 17 maja 2007, 11:20

Post autor: romeo » 16 lut 2014, 11:19

te z aukcji sa podobne tylko drugi wentylator ma własny silnik czyli oba sa napedzane niezaleznie i kazdy z nich ma wlasny przekaznik króry włącza je osobno wszystko mi pasuje pod czujnik na 3pin, na foto widac wyraznie ze 2 przewody ida z jednego wen i 2 z drugiego i łacza sie pod koszulkami jak rozłącze jeden poparanczowy i wepne we wtyke to powinien sie włączyc pierwszy bieg potem drugi jesli zastosuje termowłącznik na 3 pin tylko jaki kupic chodzi o temp załaczania czy taki bedzie ok? 95-85/102-92
klima była ale juz nie ma.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl