Witam
Potzrebuje pomocy w zidentyfikowaniu wtyczki, ktora zostala po swapie silnika. Swap byl robiony na tamtych wakacjach i troszke pamiec zawiodla.
Problem polega na tym, ze nie podaje paliwa na wtryski i nie wiem czy powodem tego nie jest czasami wlasnie niepodpieta ta wtyczka. Dodam ze przed swapem w mojej coupejce z ktorej pochodzi silnik bylo wszystko oki.
Nie moge cos dodac zdjecia wiec opisze gdzie znajduje sie ta wtyczka;
jest to trzy pinowa wtyczka, identyczna jak do czujnika polozenia walu badz walka i takie tez sa w niej napiecia (masa-5v-12v) wchodza do niej kable w kolorach fioletowy-czerwony-czarny. Jest ona obok wtyczki sondy lamda i wtyczki kabelka od czujnika temperatury silnika nad chlodniczka oleju.
Mam nadzieje ze ktos pomoze, bo sprawdzilem juz wszystko i nie wiem czego mu jeszcze brakuje zeby wysterowac elektrozawor aby podal paliwo na wtryski, a nie tylko na wtryskiwacz wstepny.
Z gory dzieki i pozdrawiam.
[B4 2.0 16V ACE] Pomoc w odpaleniu
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6
- Rejestracja: 24 cze 2010, 21:56
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6
- Rejestracja: 24 cze 2010, 21:56
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6
- Rejestracja: 24 cze 2010, 21:56
dzieki kolego za pomoc to ma sens ze wzgledu na te napiecia tylko ze ja tego pierscienia nigdy nie mialem i teraz jestem pewny na 100% ze ta kostka byla niepodpieta. Wiec teoretycznie ten pierscien jest niepotrzebny, bo ta sama role spelnia czujnik halla w aparacie zaplonowym;)
[ Dodano: 2014-02-17, 00:20 ]
aaa to czy moze ktos mi jeszcze powiedziec czy to na pewno bedzie wina tego elektrozaworu w jetroniku ze nie chce poscic paliwa na wtryski? Dodam tylko ze na wtrysk wstepny daje a jak wykrece elektrozawor i zamkne mu przeplyw palcem na jednej dziurce to wtedy daje na wtryski i odpali. A znowu jak sprawdzam na stole sam elektrozawor i steruje natezeniem pradu to on tez odpowiednio steruje przeplywem powietrza.....
Czy ktos zna jakis chwyt marketingowy zeby postawic stuprocentowa diagnoze ;D
[ Dodano: 2014-02-17, 00:20 ]
aaa to czy moze ktos mi jeszcze powiedziec czy to na pewno bedzie wina tego elektrozaworu w jetroniku ze nie chce poscic paliwa na wtryski? Dodam tylko ze na wtrysk wstepny daje a jak wykrece elektrozawor i zamkne mu przeplyw palcem na jednej dziurce to wtedy daje na wtryski i odpali. A znowu jak sprawdzam na stole sam elektrozawor i steruje natezeniem pradu to on tez odpowiednio steruje przeplywem powietrza.....
Czy ktos zna jakis chwyt marketingowy zeby postawic stuprocentowa diagnoze ;D
-
- Forum Audi 80
- Posty: 148
- Rejestracja: 07 sty 2007, 11:09
- Lokalizacja: Tychy
tak jak piszesz steruje on wyprzedzeniem zapłonu. Bez tego czujnika Motronic nie działa prawidłowo. Stąd problem z odpaleniem, musiałaby być mieszanka skręcona na maxa żeby go odpalić, oraz kąt wyprzedzenia zaplonu ustawiony na 16stopni. Nastawnik ciśnienia po prostu nie działa jak należy i nie daje paliwa na wtryski. Teraz masz po prostu k-jetronic'a :mrgreen: . Wiem co piszę, bo u mnie w 16v też nie było tego czujnika i nijak nie dało się dojść do ładu z silnikiem.krzysiek.ruski pisze:Nie jestem taki pewny, bo czy ECU nie kontroluje przez ten czujnik jaki jest kąt wyprzedzenia zapłonu?Krzychu190 pisze: Wiec teoretycznie ten pierscien jest niepotrzebny, bo ta sama role spelnia czujnik halla w aparacie zaplonowym;)
Gdyby nie był potrzebny to by go nie było wcale prawda?
Pozdrawiam
Dawid
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6
- Rejestracja: 24 cze 2010, 21:56