Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[AAH B4 2.8 v6 quattro]Problrm z przyciskem DIFF

Wszystkie sprawy związane z przekładniami, dyframi i skrzyniami biegów.
Awatar użytkownika
Desper
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 26 sty 2009, 13:32
Lokalizacja: Wrocław/Dolnyśląsk

Post autor: Desper » 16 paź 2009, 13:58

Witam wsztstkich. Mam Problem z załączeniem tylnej blokady mostu w mojej Audi coupe Quattro 2.8 o symbolu silnika AAH. Mój problem polega na tym że gdy włączam przycisk DIFF strzałka koło przyciku włącza się , ale zielona lampka i ABS juz nie Dopiero jak go pogazuje do 4000/5000 obr. to abs i zelona lampka mostu się włacza. Czym jest to spowodowane? Dodatkowo mam problem na tylnim mośie załącznik blokady tylniego mostu mi cieknie. Jak można "załatać" ten wyciek? Pozdrawiam

Awatar użytkownika
luk_OP_Q89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1288
Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
Lokalizacja: OPOLE

Post autor: luk_OP_Q89 » 16 paź 2009, 15:42

Desper, rozwiązanie twojego problemu leży u podstaw konstrukcyjnych tego podzespołu a konkretnie jego sterowania/zasilania.Blokada dyfra sterowana jest za pomocą przycisku,który to przełącza zawory(2 sztuki pod kanapą tylną-siedziskiem t/p strona) do zaworów dochodzi podciśnienie pobierane z kolektora dolotowego które to wędruje wężykiem wzdłóż prawego progu w kabinie aż do zbiorniczka kompensacyjnego umieszczonego pod l/t błotnikiem(dostęp z bagażnika).Następnie ze zbiorniczka podciśnienie trafia do zaworów a z nich do mostu.
-Sprawdz pokolei szczelność opisanego przeze mnie układu.
Pewnie ucieka Ci podciśnienie
-Podnieś auto i sprawdz ręką czy widełki się blokują czy chodzą płynnie.

Awatar użytkownika
Desper
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 26 sty 2009, 13:32
Lokalizacja: Wrocław/Dolnyśląsk

Post autor: Desper » 16 paź 2009, 15:52

Dzięki serdecznie sprawdze szczelność może i masz racje

[ Dodano: 2009-10-16, 15:54 ]
Dodatkowo mam problem na tylnim moście, załącznik blokady tylniego mostu mi cieknie. Jak można "załatać" ten wyciek? Pozdrawiam

[ Dodano: 2009-10-16, 15:55 ]
widełki chodzą ale jak je prubujesz przesunąć ręcznie to wracają spowrotem.

[ Dodano: 2009-10-23, 13:28 ]
Naprawiłem diff. Przycznyna leżała w elektro zaworze pod przepływomierzem.

Awatar użytkownika
ludi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 37
Rejestracja: 21 sie 2013, 12:47

Post autor: ludi » 19 sty 2014, 15:13

Odświeżę temat bo nie widzę potrzeby zakładać nowego. A więc mam taki problem, że blokada mi działa, ładnie załączy i rozłączy :lol: . Ale gdy jest włączona to powinna mi się świecić kontrolka abs-u i zapalić się zielona lampka przy przełączniku, a tak się nie dzieje :-( . Co do lampki nie jestem pewien czy się nie przepaliła lecz kontrolka abs-u działa. Sam abs też działa bo czasami się odzywa. Ktoś miał taki przypadek? :?:

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1935
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 19 sty 2014, 19:06

Jeśli ABS działa po załączeniu blokady oznacza to błąd sterownika (pod tylna kanapą gdzie wchodzą podcisnienia od napędów (różowy przewód podciśnienia). Opukaj delikatnie bo czasami lubi się zawiesić - miałem z nim problem po 3tyg stania auta bez ruchu. U mnie się nie załączało...delikatne puknięcie i poogło. Najpierw to sprawdź a potem trzeba obadać błędy sterownika ABSu.

Awatar użytkownika
ludi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 37
Rejestracja: 21 sie 2013, 12:47

Post autor: ludi » 19 sty 2014, 19:42

A można ten sterownik spryskać czymś do styków i przedmuchać sprężonym powietrzem? Akurat wczoraj go jeszcze wyciągałem bo miałem nieszczelny wężyk od rozłączania ale nic się nie zmieniło, dalej się nie zapala

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1935
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 19 sty 2014, 19:44

Wyjmij go i jeśli uda Ci się otworzyć (ja nie miałem okazji próbować) to możesz zobaczyć czy któraś z blaszek (działa na zasadzie przekaźnika) mogła się skleić.

Awatar użytkownika
IC69
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4800
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Imię: Irek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: IC69 » 20 sty 2014, 17:48

ludi pisze:Co do lampki nie jestem pewien czy się nie przepaliła lecz kontrolka abs-u działa. Sam abs też działa bo czasami się odzywa.
bloku pisze:Jeśli ABS działa po załączeniu blokady oznacza to błąd sterownika
Nie dogadaliście się, czy to ja tu czegoś nie jaże?

ludi, w siłowniku podciśnieniowym poruszającym widełkami blokady, jest styk, który odpowiada za kontrolkę blokady i za ABS pewnie też. Zacznij może od niego.

Awatar użytkownika
Mr. Śruba
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 58
Rejestracja: 08 gru 2013, 09:20

Post autor: Mr. Śruba » 17 lut 2014, 22:08

może to ci pomoże :) miałem podobny problem jeśli nie załącza się kontrolka i nie zapala abs możliwe że którys z wężyków się odpiął :)

https://audi80.pl/b2-b3-b4-problem-z ... t85639.htm

Awatar użytkownika
ludi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 37
Rejestracja: 21 sie 2013, 12:47

Post autor: ludi » 17 mar 2014, 15:52

Problem prawdopodobnie brał się z tego, że miałem złamany uchwyt, który szedł z pompki do widełek przy dyferencjale i ogólnie tam wszystko było w opłakanym stanie (choć blokada się załączała ale był problem z rozłączeniem). Zrobiłem przekładkę całego układu napędowego i mam nadzieję, że jak już uruchomię wszystko i posprawdzam to będzie działać :roll:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przekładnie i skrzynie biegów”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl