[80 B3 PM] Odma zatkana na maksa :/
- Patrique
- Forum Audi 80
- Posty: 1399
- Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
- Imię: Patryk
- Model: Audi A4
- Nadwozie: Avant
- Silnik:
- Lokalizacja: Sosnowiec
[80 B3 PM] Odma zatkana na maksa :/
Panowie ratujcie, bo juz druga uszczelke mi wydmuchalo od klawiatury i oczywiscie silnik zalany olejem. Odma od pokrywy zaworow jest zatkana na maksa. Czy ta siatka jest rozbieralna? Czy czeka mnie zakup nowej porywy? Dodam, jest to naprawde fest zaklajstrowane i nawet dmuchajac w ta rurka od szlaucha odmy w ogole nie idzie powietrze. Takze chyba pomysl przedmuchania tego odpada. Wszelkie podpowiedzi sa wskazane <ok> .
- damianek1234561
- Forum Audi 80
- Posty: 605
- Rejestracja: 27 maja 2009, 18:35
- Lokalizacja: Gdynia
- Patrique
- Forum Audi 80
- Posty: 1399
- Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
- Imię: Patryk
- Model: Audi A4
- Nadwozie: Avant
- Silnik:
- Lokalizacja: Sosnowiec
Dzisiaj sprobuje zalac go "akra". To jest taki bio-ekologiczny srodek ktorym myje narzedzia warsztatowe i silniki. Moze dzieki niemu to cos sie rozpusci. A powiedzcie mi, czy (jakkolwiek to zabrzmi) czy dmuchajac w ten krociec rozumiem, ze powietrze powinno wylatywac przez ta siatke, tak? Mam na mysli czy to nie jest po prostu jakies cudo, ze przepuszcza powietrze w jedna strone czy cos w ten desen.
- damianek1234561
- Forum Audi 80
- Posty: 605
- Rejestracja: 27 maja 2009, 18:35
- Lokalizacja: Gdynia
- Patrique
- Forum Audi 80
- Posty: 1399
- Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
- Imię: Patryk
- Model: Audi A4
- Nadwozie: Avant
- Silnik:
- Lokalizacja: Sosnowiec
dzikx, czyli widzę, ze miałem szczęście w porównaniu do Twojego przypadku. Widzicie jak to jest "szewc w dziurawych butach chodzi". Jak kupowałem auto (siedem lat temu) auto jeździło na najtańszym mobilu 15W40, zrobiłem remont silnika, wymyte wszystkie kanały płaszcza wodnego, kanały olejowe, wymyte wszystkie części oprócz... odmy... pokrywę pamiętam, ze tylko z grubsza przeleciałem z grubsza "break'iem" do hamulców. Po remoncie silnik zalałem olejem 5W40, a później już zmiana na 5W30 i wtedy zaczęły się delikatne wycieki spod pokrywy, a po wymianie uszczelki i doszczelnieniu wszystkiego silikonem, wtedy wywaliło to ostatecznie :-x .
Masz silnik po remoncie, jeździsz na 5W30 i zatyka Ci odmę? Ja mam coś z 380-480 tyś zrobione, jeżdże na 10W40 i nigdy nie zdarzyło sie żeby odma była zatkana.
A wymyj to płynem do mycia felg albo silników, to jest zwykłe sitko, raz jak wymieniałem uszczelkę pod pokrywą to z braku zajęcia wyczyściłem to sitko.
A wymyj to płynem do mycia felg albo silników, to jest zwykłe sitko, raz jak wymieniałem uszczelkę pod pokrywą to z braku zajęcia wyczyściłem to sitko.
- Patrique
- Forum Audi 80
- Posty: 1399
- Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
- Imię: Patryk
- Model: Audi A4
- Nadwozie: Avant
- Silnik:
- Lokalizacja: Sosnowiec
Zatkalo nagle po dwoch dniach od wymiany oleju na swiezy (wtedy juz sie pocilo spod pokrywy zaworow), a kuliminacja nastapila po "doszczelnieniu" pokrywy nowa uszczelka i silikonem 8-)
Wymylem to plynem do silnikow, wyparzylem wrzatkiem i wreszcie zaczelo leciec powietrze.
A powiedzcie mi jeszcze prosze; w sklad odmy wchodzi wlasnie ta siatka, nastepnie gumowy przewod i to co wchodzi do "talerza" tj. obudowy filtra powietrza. Czy wlasnie tez ten ostatni element, nie wiem jak on sie fachowo nazywa, nie jest jakims zaworkiem? Czy on tez sie zatyka? Czy jednak w wiekszej liczby przypadkow zatyka sie jedynie ta siatka w pokrywie zaworow? Swoja droga dziwne rozwiazanie, zeby nie mozna bylo demontowac tej siatki i wymienic na nowa
Wymylem to plynem do silnikow, wyparzylem wrzatkiem i wreszcie zaczelo leciec powietrze.
A powiedzcie mi jeszcze prosze; w sklad odmy wchodzi wlasnie ta siatka, nastepnie gumowy przewod i to co wchodzi do "talerza" tj. obudowy filtra powietrza. Czy wlasnie tez ten ostatni element, nie wiem jak on sie fachowo nazywa, nie jest jakims zaworkiem? Czy on tez sie zatyka? Czy jednak w wiekszej liczby przypadkow zatyka sie jedynie ta siatka w pokrywie zaworow? Swoja droga dziwne rozwiazanie, zeby nie mozna bylo demontowac tej siatki i wymienic na nowa
Ale po co? Przez siatkę ucieka nadmiar ciśnienia i trochę mgły olejowej. Zatyka sie przeważnie w zimie jak silnik ostygnie i robi się masło, ale po jakiś paru minutach znika. A tak jak jest ciepło to ona nie ma prawa być zatkana. Jak silnik pracuje i odkrecisz korek to czujesz ciśnienie jak się wydobywa?Patrique pisze:Swoja droga dziwne rozwiazanie, zeby nie mozna bylo demontowac tej siatki i wymienic na nowa
- Patrique
- Forum Audi 80
- Posty: 1399
- Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
- Imię: Patryk
- Model: Audi A4
- Nadwozie: Avant
- Silnik:
- Lokalizacja: Sosnowiec
No nie, ale jak robilem wczoraj przegazowke na zakreconym korku to olej splywal spod pokrywy strumieniami, a jak odrecilem korek to nic sie nie lalo. Samego dmuchania przez ten otwor nie odczuwalem, takze przedmuchow jakis wiekszych chyba nie ma.
A wiesz moze co i jak z tym czyms w obudowie filtra?
[ Dodano: 2014-02-23, 17:57 ]
Z braku innych zajec popracowalem troche przy niunce <ok>
Obczailem, ze to koncowa czesc odmy, ktorej nigdy wczesniej nigdy sie specjalnie nie przygladalem to jedynie otwor z taka plastikowa, zeby nic tam nie wpadlo . Odma wyczyszczona i przedmuchana.
Panowie jest jeszcze jedna rzecz tj. przy wymianie oleju nalalem 3,5litra i w dodatku na "sucho" przykrecilem nowy filtr oleju, takze wydaje mi sie, ze ta ilosc jest w porzadku, a ja nadal mam na bagnecie ponad 5mm za poziomem max . Czy ewentualnie za duzy poziom oleju moze spowodowac takie cyrki z tym wyciekiem spod klawiatury?
A wiesz moze co i jak z tym czyms w obudowie filtra?
[ Dodano: 2014-02-23, 17:57 ]
Z braku innych zajec popracowalem troche przy niunce <ok>
Obczailem, ze to koncowa czesc odmy, ktorej nigdy wczesniej nigdy sie specjalnie nie przygladalem to jedynie otwor z taka plastikowa, zeby nic tam nie wpadlo . Odma wyczyszczona i przedmuchana.
Panowie jest jeszcze jedna rzecz tj. przy wymianie oleju nalalem 3,5litra i w dodatku na "sucho" przykrecilem nowy filtr oleju, takze wydaje mi sie, ze ta ilosc jest w porzadku, a ja nadal mam na bagnecie ponad 5mm za poziomem max . Czy ewentualnie za duzy poziom oleju moze spowodowac takie cyrki z tym wyciekiem spod klawiatury?
- damianek1234561
- Forum Audi 80
- Posty: 605
- Rejestracja: 27 maja 2009, 18:35
- Lokalizacja: Gdynia
- Patrique
- Forum Audi 80
- Posty: 1399
- Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
- Imię: Patryk
- Model: Audi A4
- Nadwozie: Avant
- Silnik:
- Lokalizacja: Sosnowiec
W sumie DPF nie ma, zeby olej napedowy rozrzedzal silnikowy . Jutro po zamontowaniu pokrywy i zlozeniu tego balaganu do kupy odleje troche tego oleju, tak zeby byl na 3/4 markera na bagnecie i dopiero odpalam. No i oczywiscie mycie silnik :-o , mam nadzieje, ze pogoda dopisze i uda sie wymyc maszynownie.
- dzikx
- Forum Audi 80
- Posty: 1050
- Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
- Imię: Jurek
- Model: Audi 90 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.6 ADA+lpg
- Lokalizacja: pomorze
co do zatkania odmy a raczej powstania białej mazi ( pary wodnej mi oleju ) to zaczyna się od jesieni do późnej wiosny i intensywność tego zjawiska zależy od pokonywanych odcinków a dokładnie zagrzania silnika, czyli jak małe odcinki się pokonuje tym więcej jest mazi a problem powstaje zimą gdy zamarznie i zatka całkiem wtedy ciśnienie w silniku znajdzie ujście gdzie może wywalając olej na zewnątrz. W motorach 1,4 i 1,3 z grupy VAG ta przypadłość sieje spustoszenie. pozdrawiam
- damianek1234561
- Forum Audi 80
- Posty: 605
- Rejestracja: 27 maja 2009, 18:35
- Lokalizacja: Gdynia