[B4 ABK] Wymiana silnika kilka pytań!!!
[B4 ABK] Wymiana silnika kilka pytań!!!
Witam niestety stało się nieszczęście w mojej audi padł silnik obróciło panewke na wale. Co zmusiło mnie do wymiany silnika. Silnik już załatwiłem od audi a6 c4 abk i mam kilka pytań o wymianie czy są jakieś komplikacje przy wymianie jakieś rady lub najlepiej opis całej operacji. Proszę o pomoc. Mam warunki do wymiany i trochę się orientuję ale dobra rada nie jest zła
j przy grubszych pracach zawsze sobie grupuje śrubki do woreczków strunowych i opisuje, wrazie składania za tydzień, zawsze wiem, która gdzie była, no i wiadomo w nowym silniku, najlepiej przed wsadzeniem, wymienić rozrząd ewentualnie uszczelnić jak trzeba, a reszta to jest tak prosta, że odpinasz wtyczki, węże wodne, wydech i wyrywasz silnik do góry i do przodu jeżeli ze skrzynią, ewentualnie możesz sam silnik do góry bez rozbierania przodu
- dzikx
- Forum Audi 80
- Posty: 1050
- Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
- Imię: Jurek
- Model: Audi 90 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.6 ADA+lpg
- Lokalizacja: pomorze
muszę powiedzieć że chyba ta cena jest trochę za wyżona. Pasek z 40 rolka tak samo. No chyba że uszczelniamy od razu to za trzy simeringi ok 40. A warto bo po co rozkładać za jakiś czas znów. I jak pisałem wszystko trzeba powoli bez nerwów. Jak są krućce od wody plastikowe to warto się im przyjżeć. Jak i można pomyśleć nad zmiana gumek zaworowych jak siknik jest na ziemi
Dzikx tak też mam zamiar robić bo wszyscy mi mówią 1 dzień wyjęcie starego serca i 1 dzień na włożenie "nowego" ale ja mówię że chociaż bym miał to nawet tydzień robić czy dwa chce to zrobić porządnie. Alus dokładnie mi to nawet ojciec podpowiadał żeby mieć zeszyt i zapisywać co gdzie i jak ponieważ robie to pierwszy raz tak ze nie idzie tego tak szybko ogarnąć i zapamiętać. Postaram się zrobić zdjęcia i wrzucić dokładny opis operacji może się komuś sprzyda
Przemas80 kupiłem silnik od audi a6 c4 95rok do 2007 był serwisowany patrzyłem jak to wygląda pod głowica uszczelka oryginał nie miał dużo przejechane bo niecałe 240tys to był silnik od anglika a tym autem przyjechał kumpel na kołach z angli. Ale nie mam tyle kasy żeby robić tamten silnik bo panewki komplet szlif i osiowanie wału wiadomo co z gniazdami wału jak wyglądają cylindry i głowica a to jest duża kasa jak kogoś stać to ok ale ja dziękuję...
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Z jedynych knifów jakie pamiętam to trzeba dobrze nacetntrować tarczę sprzęgła. Musi być niemal idealnie na środku byś trafił wałkiem skrzyni. Dodatkowo warto nieco popuścić wysprzęglik (jego odpowietrznik) ponieważ będzie utrudniał dojście silnika do skrzyni.
Osobiście wyjmowałem na pierwszy rzut cały zespół napędowy i jeżeli ktoś robi to pierwszy raz taką metodę polecam. Jest trochę więcej kręcenia (robiłem to na podwórku).
Więcej co trzeba odkręcić to przeguby wewnętrzne, poduszki skrzyni i wybierak skrzyni biegów plus wysprzęglik.
No i rozbierałem cały przód auta bez lewego reflektora.
Zresztą zawsze jeżeli jest możliwość i robi się to pierwszy raz warto zapewnić sobie więcej miejsca. Po odkręceniu wszystkiego silniczek na palecie i można pracować.
Dodatkowo sam jak rozpinałem wydech to robiłem to między kolektorem a dwururką. Miałem wówczas gwarancję, że do kolektorów będę miał super dostęp.
Czasem lepiej odkręcać 2 godziny więcej niż później męczyć się 4 godziny z jakąś śrubką i ryzykować jej objechanie.
Do tego tylko pomoc 2 średnio krzepkich ludzi z liną do samego wyjęcia i włożenia silnika.
Osobiście wyjmowałem na pierwszy rzut cały zespół napędowy i jeżeli ktoś robi to pierwszy raz taką metodę polecam. Jest trochę więcej kręcenia (robiłem to na podwórku).
Więcej co trzeba odkręcić to przeguby wewnętrzne, poduszki skrzyni i wybierak skrzyni biegów plus wysprzęglik.
No i rozbierałem cały przód auta bez lewego reflektora.
Zresztą zawsze jeżeli jest możliwość i robi się to pierwszy raz warto zapewnić sobie więcej miejsca. Po odkręceniu wszystkiego silniczek na palecie i można pracować.
Dodatkowo sam jak rozpinałem wydech to robiłem to między kolektorem a dwururką. Miałem wówczas gwarancję, że do kolektorów będę miał super dostęp.
Czasem lepiej odkręcać 2 godziny więcej niż później męczyć się 4 godziny z jakąś śrubką i ryzykować jej objechanie.
Do tego tylko pomoc 2 średnio krzepkich ludzi z liną do samego wyjęcia i włożenia silnika.
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Tak, tylko porównaj oznaczenia skrzyni i na 90% do podmiany łapy od silnika i skrzyni na ori z B4. No i jakie są zabieraki od skrzyni biegów z przegubów wewnętrznych.
Jak są różne podmieniasz bardzo łatwo. Przechylasz skrzynię zabierakiem, który wymieniasz do góry i podważasz (są one na zatrzaski). A przechylić musisz bo olej wycieka.
No i jak wszystko na wierzchu obowiązkowo do wymiany simeringi na wale (dużo nie kosztują) ale przy szczelnym całym silniku po gruntownym płukaniu można lać nawet 0W40.
Po montażu do sprawdzenia ciśnienie oleju na jałowym i wyższych obrotach by nie mieć "powtórki z rozrywki". No i dbać o olej... broń Boże minerał. Nic gorszego niż 10W40 i oczywiście nie z beczki lać nie wolno.
Jak są różne podmieniasz bardzo łatwo. Przechylasz skrzynię zabierakiem, który wymieniasz do góry i podważasz (są one na zatrzaski). A przechylić musisz bo olej wycieka.
No i jak wszystko na wierzchu obowiązkowo do wymiany simeringi na wale (dużo nie kosztują) ale przy szczelnym całym silniku po gruntownym płukaniu można lać nawet 0W40.
Po montażu do sprawdzenia ciśnienie oleju na jałowym i wyższych obrotach by nie mieć "powtórki z rozrywki". No i dbać o olej... broń Boże minerał. Nic gorszego niż 10W40 i oczywiście nie z beczki lać nie wolno.
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
No będę się starał wszystko sfotografować. Może ktoś wie jaki olej do skrzyni biegów i ile tego oleju jest potrzebne?? I co jeszcze bym mógł zrobić przy okazji?
[ Dodano: 2014-02-25, 20:02 ]
Jeszcze jedno pytanie czy skrzynia od a6 c4 będzie pasowała symbol skrzyni To CPA teraz trochę czyscilem zakupiony zestaw i odczytałem symbol i się trochę zastanawiam.
[ Dodano: 2014-02-25, 20:07 ]
Proszę o szybką odpowiedź!!!
[ Dodano: 2014-03-02, 21:36 ]
Nastąpiła pewna komplikacja podczas przekładki flansze u skrzyni od c4 mają średnicę pod przegub 108mm a ja w starej miałem 100mm chciałem kupić przeguby wewnętrzne ale frez na półosi nie pasuje gdyż ja mam 33 zęby a przegub 108 siada na 28... Czy wie ktoś czy mogę spasować półoś od innej wersji silnikowej??? Która będzie miała 28 zębów od strony przegubu wew???
[ Dodano: 2014-02-25, 20:02 ]
Jeszcze jedno pytanie czy skrzynia od a6 c4 będzie pasowała symbol skrzyni To CPA teraz trochę czyscilem zakupiony zestaw i odczytałem symbol i się trochę zastanawiam.
[ Dodano: 2014-02-25, 20:07 ]
Proszę o szybką odpowiedź!!!
[ Dodano: 2014-03-02, 21:36 ]
Nastąpiła pewna komplikacja podczas przekładki flansze u skrzyni od c4 mają średnicę pod przegub 108mm a ja w starej miałem 100mm chciałem kupić przeguby wewnętrzne ale frez na półosi nie pasuje gdyż ja mam 33 zęby a przegub 108 siada na 28... Czy wie ktoś czy mogę spasować półoś od innej wersji silnikowej??? Która będzie miała 28 zębów od strony przegubu wew???