[B4 ABK] Blokowanie komputera przez VAG
[B4 ABK] Blokowanie komputera przez VAG
Witam.
Mam szybkie pytanko. Bo wszędzie jest opisywane ogólnikami...
W którą grupę w Basic Settings muszę wejść, by zablokować ECU do ustawiania zapłonu? Ewentualnie na co wejść krok po kroku by to się udało? Samo wchodzenie w dział BS nic nie pomagał i zapłonu nie dało się poprawnie ustawić
Nie chce jeździć po szpecach skoro mam program i komputer...
Mam szybkie pytanko. Bo wszędzie jest opisywane ogólnikami...
W którą grupę w Basic Settings muszę wejść, by zablokować ECU do ustawiania zapłonu? Ewentualnie na co wejść krok po kroku by to się udało? Samo wchodzenie w dział BS nic nie pomagał i zapłonu nie dało się poprawnie ustawić
Nie chce jeździć po szpecach skoro mam program i komputer...
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
to źle szukałeś lub czytałeś bo jest napisane by wejść w bs w grupie 000, chodź nie jest to tez regułą u mnie na ten przykład blokuje się także w gr 005 lub 006 juz nie pamiętam.NIQ88 pisze:Mam szybkie pytanko. Bo wszędzie jest opisywane ogólnikami...
W którą grupę w Basic Settings muszę wejść, by zablokować ECU do ustawiania zapłonu?
ewentualnie przez odpięcie czujnika niebieskiego i przygazówka
Zarejestrowany. Wszystkie inne funkcje działają tylko w grupę 000 nie da się wejść. Nie mogę zaadoptować TPS ani zablokować ECU. Coś czuję, że to auto pójdzie latem w ogłoszenie bo już zaczynam przez to wszystko łysieć.
Po hamowaniu silnikiem i ponownym naciśnięciu gazu szarpie silnikiem przez pare sekund i się dusi. Podejrzewam za to całe zło ustawienie TPSu, bo przy przyspieszaniu i jeździe ciągłej jest ok.
Po hamowaniu silnikiem i ponownym naciśnięciu gazu szarpie silnikiem przez pare sekund i się dusi. Podejrzewam za to całe zło ustawienie TPSu, bo przy przyspieszaniu i jeździe ciągłej jest ok.
A jednak! Wymieniłem dziś TPS.
Oprócz tego przeczyściłem grzybka odpowietrzającego i odkręciłem śrubkę od przepustnicy do wartości tak jak była fabrycznie (sprawdziłem na drugim silniku).
Po tym zabiegu krokowy zaczął wreszcie działać Obroty same się stabilizują wg VAg na 858obr/min. Wskazówka obrotomierza stoi na tej wartości jak wryta i po przegazówce obroty normalnie spadają bez falowania!
Co najciekawsze, po wymianie TPS już mogę bez problemu wejść w grupę 000. I tak ustawiłem jeszcze raz zapłon na kreskę tak jak powinno być na zablokowanym ECU.
Auto jeździ wreszcie dużo płynniej, nie szarpie, obroty wydają mi się troszkę za wolne ale takie muszą być skoro krokowy steruje. (może poduszki mi drgania przenoszą).
Tylko jeszcze jedna rzecz mnie nurtuje. Po ustawieniu zapłonu prawidłowo wg instrukcji i przegazowaniu, potrafi mi lekko strzelić z wydechu po puszczeniu gazu. A najlepsze jest to, że strzela tylko na PB. Na gazie nic takiego nie występuje. Na wcześniej ustawionym zapłonie dużo wcześniejszym (na oko) takie strzelania nie występowały.
Zostawić tak jak jest czy bawić się dalej w te klocki?
Oprócz tego przeczyściłem grzybka odpowietrzającego i odkręciłem śrubkę od przepustnicy do wartości tak jak była fabrycznie (sprawdziłem na drugim silniku).
Po tym zabiegu krokowy zaczął wreszcie działać Obroty same się stabilizują wg VAg na 858obr/min. Wskazówka obrotomierza stoi na tej wartości jak wryta i po przegazówce obroty normalnie spadają bez falowania!
Co najciekawsze, po wymianie TPS już mogę bez problemu wejść w grupę 000. I tak ustawiłem jeszcze raz zapłon na kreskę tak jak powinno być na zablokowanym ECU.
Auto jeździ wreszcie dużo płynniej, nie szarpie, obroty wydają mi się troszkę za wolne ale takie muszą być skoro krokowy steruje. (może poduszki mi drgania przenoszą).
Tylko jeszcze jedna rzecz mnie nurtuje. Po ustawieniu zapłonu prawidłowo wg instrukcji i przegazowaniu, potrafi mi lekko strzelić z wydechu po puszczeniu gazu. A najlepsze jest to, że strzela tylko na PB. Na gazie nic takiego nie występuje. Na wcześniej ustawionym zapłonie dużo wcześniejszym (na oko) takie strzelania nie występowały.
Zostawić tak jak jest czy bawić się dalej w te klocki?
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok
Na lampę oczywiście i idealnie na kreskę. Ale może lekko jeszcze przyspieszę do gazu. Zauważyłem też, że po tym wszystkim auto wyraźnie mniej hamuje silnikiem.karolas123 pisze:Ustawiałeś na lampe? I czy na pewno ustawiłeś na I nie na 0?
Czyli tak jakby sprężyna teraz była za luźna na przepływomierzu. Teraz wartość wynosi 17% załadowania przy 858obr/min.
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
a ja się zastanawiam czy takie przestawianie w ABK ma sens, chyba wiadomo dlaczego ale tu niech się bardziej kumaci wypowiedzą.MikiTiki pisze:Wypadałoby delikatnie wyprzedzić, ale z umiarem.a jak to jest z tym zapłonem jezeli chodzi o lpg przyspieszac czy zostawic na fabrycznych 6st.?
Ja mam na 6° i na razie nie widzę sensu wyprzedzania do lpg.
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Kata wyciął poprzedni właściciel A to strzelanie to raczej takie delikatne "puknięcia" w tłumiku i to przy moniejszej przegazówce więc pewnie jest ok Trochę jak w sportowym aucie tylko znacznie ciszej :mrgreen:Francis1982 pisze:Co do strzałów słyszałem, że są raczej zdrowe (oczywiście w rozsądnych ilościach). Jak strzele od czasu do czasu to dobrze. Zwłaszcza jak katalizator jest jeszcze nie tknięty. Coś tam go może przedmucha.
Byle tylko nie cofało w dolot bo to zło.
I chciałem jeszcze zaznaczyć, że szarpanie przy dodawaniu gazu podczas spokojnej jazdy całkowicie ustąpiło po wymianie TPS. To bardzo, bardzo ważny element tego silnika. Auto również szybciej reaguje na dodanie gazu na jałowym.