Witam w dzisiejszym odcinku mam zapytanko odnosnie dziwnych zapachow i kopcenia ..
wiem wiem ze jest tego wiele na forum i google ale jak to wiele sadzi osob ADA to dziwna konstrukcja i nie mam goscia ktory z tym bd sie bawil i jestem skazany zeby sie samemu nauczyc ale potrzebuje pomocy w kilku decyzjach mianowicie przebieg wg licznika ok 340 tys
Kupiona 12 lat temu przywieziona z niemiec wiec ile cofniete nie mam pojecia nigdy nie bylo gazu
bez jakis obciazen wiekszych (czyli gorek i deptania) po miescie toczenie jest ok nie kopci ale czuc smarzony olej jak ma 90 stopni ale to przez wyciek z glowicy po calym boku silnika i pocenie na okolo glowicy + wyciek z pod czujnika cisnienia oleju (wiem uszczelka do wymiany)
ale to co sie dzieje za autem np gdy jade pod jakies gorki na 3 albo 4 hoh .... niebieski oblok wisi nad droga dluuuuuugoo ciezko to opisac ale ostatni wypad do krakowa zakonczyl sie postojem bo sie wydawalo ze sie cos pali z tylu ... auto ma moc normalnie rowniutko chodzi na obrotach
2 sytuacja jade po w miare plaskim odcinku drogi na 5 biegu jakies 100 km/h wciskam do oporu auto przyspiesza ale juz po chwili robi sie coraaz bardziej niebiesko ...
jak jezdze bardzo delikatnie to nie ubywa duzo oleju tak z 1 L na 1000 km ale z racji ze jest duzo wyciekow nie kwalifikuje ze tyle pali silnik ale gdy dostaje po dupie lub ma jakis "wysilek" to spala duzo za duzo
cisnienie ( 12 : 11 : 12,5 : 11)
przy otwartych oknach smierdzi strasznie olejem w kabinie ;/
przy odpalonym silniku nie dmucha nic z miarki oleju (slyszalem ze gdy padaja pierscienie cisnienie z komory idzie w dol i dmucha czy to prawda niewiem teoretycznie moze byc prawda ) podczas pracy silnika cisnienie oleju w normie
mogli byscie doradzic jak wybrac uszczelke pod glowice sa rozne grubosci jak sprawdzic czy byla juz planowana glowica i jaka uszczelke trzeba oraz jesli moglibyscie przeanalizujcie co moze byc przyczyna kopcenia pod obciazeniem ;/ ja obstawiam uszczelniacze ale moze to nie wystarczyc
PS Jesli kots ma jakies problemy z takim motorem i nie moze sobie poradzic chetnie sproboje pomoc juz duzo kwestii musialem rozwiazac sam lub z pomoca forum
Pozdro
[B4 1.6 ADA] Problemy z olejem i uszczelka
- Radek_ER19
- Forum Audi 80
- Posty: 237
- Rejestracja: 23 gru 2009, 11:44
- Lokalizacja: WOT
Głowica jak pisze Radek_ER19 a i Ty w sumie się domyślasz,będzie do rekonstrukcji.Czyli uszczelka,uszczelniacze zaworowe itd w zależności jak będzie stan innych elementów.Pocieszające jest że ciśnienie na tłokach nie jest złe więc pierścienie ok. Więc stan dołu silnika przyjmijmy że może być dobry,chyba korbowód nie chce wyskoczyć?Radek_ER19 pisze:Problem może tkwic w uszczelniaczach zaworowych , olej dostaje się przez zawór do cylindra . Jeżeli chodzi o plonowanie głowicy to w momencie gdy zdejmujesz głowice to na płaszczyźnie masz punkty pokazujące granicę plonowania głowicy
W Nowym Sączu gość bije na przodzie korpusu punktakiem po planowaniu.W tym temacie zrobiłem zdjęcie,czwarty post od góry https://audi80.pl/b4-abt-glowica-vt86206.htm Pozdrawiam
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Pierścienie ok bo gdyby to były one to na starcie auto ma tendencję do przegrzewania się zwłaszcza pod obciążeniem.
Koszt samej głowicy jak robiłem to jakieś 350-400 (planowanie, docieranie gniazd, wymiana uszczelniaczy i sprawdzenie szczelności płaszcza wodnego.
Do tego uszczelki i obowiązkowo nowe śruby głowicy.
W 700 da się wyrobić przy własnoręcznej robocie. A i rozrząd od razu można machnąć. A silniczki mamy wzdłuż więc robota miodzio <ok>
Koszt samej głowicy jak robiłem to jakieś 350-400 (planowanie, docieranie gniazd, wymiana uszczelniaczy i sprawdzenie szczelności płaszcza wodnego.
Do tego uszczelki i obowiązkowo nowe śruby głowicy.
W 700 da się wyrobić przy własnoręcznej robocie. A i rozrząd od razu można machnąć. A silniczki mamy wzdłuż więc robota miodzio <ok>
dzieki koledzy rozrzad robilem niedawno jakie moze 2 tys km temu myslalem nad kpl uszczelek do glowicy cos takiego :
http://sklep.intercars.com.pl/#/dynamic ... O&typ=4671
i sroby takie :
http://allegro.pl/zest-srub-glowicy-cyl ... 30409.html
reszte oprocz planowania robie sam tak wiec moze zle nie bedzie .. mam okazje kupic caly silnik ze zlomu ... ale chyba nie ma sensu lepiej zrobic moja glowice i jeszcze pojezdzic
mam jeszcze pytanko jedno
mam problem z sonda lambda .. tak mi sie wydaje pracuje lecz jej wskazania sa rozne tu filmik :
autko spala troche duzo paliwa i zapach spalin jak zimny to taki normalny ..
jak cieply to smierdzi troche niedopalonym paliwem...
[ Dodano: 2014-02-27, 21:47 ]
tu fotka zestawu uszczelek bo tamto nie dziala ... :
http://sklep.intercars.com.pl/dynamic/u ... 122c5a5251
[ Dodano: 2014-03-06, 18:56 ]
nikt z kolegow nie doradzi z ta sonda ??
http://sklep.intercars.com.pl/#/dynamic ... O&typ=4671
i sroby takie :
http://allegro.pl/zest-srub-glowicy-cyl ... 30409.html
reszte oprocz planowania robie sam tak wiec moze zle nie bedzie .. mam okazje kupic caly silnik ze zlomu ... ale chyba nie ma sensu lepiej zrobic moja glowice i jeszcze pojezdzic
mam jeszcze pytanko jedno
mam problem z sonda lambda .. tak mi sie wydaje pracuje lecz jej wskazania sa rozne tu filmik :
autko spala troche duzo paliwa i zapach spalin jak zimny to taki normalny ..
jak cieply to smierdzi troche niedopalonym paliwem...
[ Dodano: 2014-02-27, 21:47 ]
tu fotka zestawu uszczelek bo tamto nie dziala ... :
http://sklep.intercars.com.pl/dynamic/u ... 122c5a5251
[ Dodano: 2014-03-06, 18:56 ]
nikt z kolegow nie doradzi z ta sonda ??
Tak jak piszą wcześniej koledzy - ja miałem identyczne objawy i wymiana uszczelniaczy przyniosła zamierzony efekt. ( nie wiem jak będzie u Ciebie ale u mnie ze 2 może 3 dni po wymianie nadal dymiła na niebiesko - już myślałem że to nie to ale chyba potrzebowała czasu by wszystko wpadło w swoje miejsca).
Z sondą niestety nie pomogę sam mam od jakiegoś czasu poważne kłopoty z nią:/
Z sondą niestety nie pomogę sam mam od jakiegoś czasu poważne kłopoty z nią:/