[ABT 2.0] Głowica
-
- Forum Audi 80
- Posty: 216
- Rejestracja: 04 mar 2013, 23:19
[ABT 2.0] Głowica
Mam pilne pytanko. jak powinienem dać głowicę do planowania?? Chodzi mi o śruby od wałka rozrządu i pokrywy zaworów. Powinienem je wykręcić?? jesli tak to jak, na dwie nakrętki?? Nie chciałbym jutro jechać i dowiedzieć się że muszę je wykręcić i czas zmarnowany.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 216
- Rejestracja: 04 mar 2013, 23:19
-
- Forum Audi 80
- Posty: 216
- Rejestracja: 04 mar 2013, 23:19
Wszystko jest zdemontowane. Została goła głowica ze szpilkami.
Jeszcze jedno pytanko, Książkowo nie powinno się golić głowicy poniżej 132.6mm jej wysokości (mieżone na płaszczyznach uszczelek) Ja w tym momencie mam 133 - 132.95(90)mm. Czy nie będzie problemu i ile planowanie zabiera materiału?? Jest to w dziesiątkach czy setkach??
[ Dodano: 2014-02-24, 00:01 ]
Nowa głowica ile ma??
Jeszcze jedno ważne pytanko. Właśnie odbieram głowicę, powiedzieli mi że zdieli mniej niż 0.2mm, spytam ile dokładnie ile jak pojadę, w każdym razie jesteśmy w normie.
Czy mogę założyćwałek rozrządu po zamontowaniu głowicy na blok???
Sorki że o takie banały pytam ale wszystko robię pierwszy raz i nie wiem czy to ma znaczenie.
Jeszcze jedno pytanko, Książkowo nie powinno się golić głowicy poniżej 132.6mm jej wysokości (mieżone na płaszczyznach uszczelek) Ja w tym momencie mam 133 - 132.95(90)mm. Czy nie będzie problemu i ile planowanie zabiera materiału?? Jest to w dziesiątkach czy setkach??
[ Dodano: 2014-02-24, 00:01 ]
Nowa głowica ile ma??
Jeszcze jedno ważne pytanko. Właśnie odbieram głowicę, powiedzieli mi że zdieli mniej niż 0.2mm, spytam ile dokładnie ile jak pojadę, w każdym razie jesteśmy w normie.
Czy mogę założyćwałek rozrządu po zamontowaniu głowicy na blok???
Sorki że o takie banały pytam ale wszystko robię pierwszy raz i nie wiem czy to ma znaczenie.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 216
- Rejestracja: 04 mar 2013, 23:19
Ok. Tak zrobiłem. Głowica, wałek na miejscu. Ladnie się skręciło. 180 stopni dokręciłem na 2x90. ostatnie 90 stopni szło prawie jak pierwsze, tzn opór porównywalny. Nie wiem czy tak powinno być, czy coś nie tak zrobiłem....
Teraz wszystko przez noc się ułoży i mam nadzieje że jutro odpalę. Mam nadzieje że głowicę dobrze położyłem na bloku.
Jeśli głowica będzie lekko przesunięta w którąś stronę parę mm, to może się coś stać??
Jak zakręcę wszystkim razem i coś się zblokuje to mnie wykręci jak będę musiał jeszcze raz głowicę zdejmować...
Teraz wszystko przez noc się ułoży i mam nadzieje że jutro odpalę. Mam nadzieje że głowicę dobrze położyłem na bloku.
Jeśli głowica będzie lekko przesunięta w którąś stronę parę mm, to może się coś stać??
Jak zakręcę wszystkim razem i coś się zblokuje to mnie wykręci jak będę musiał jeszcze raz głowicę zdejmować...
- damianek1234561
- Forum Audi 80
- Posty: 605
- Rejestracja: 27 maja 2009, 18:35
- Lokalizacja: Gdynia
-
- Forum Audi 80
- Posty: 216
- Rejestracja: 04 mar 2013, 23:19
wszystkie śruby weszły łatwo. Dokręcałem palcem do pierwszego kontaktu. Ustawiałem na oko patrząc na kanały olejowe i otwory śrób. Starałem się wycentrować. Mechanik zza ściany powiedział że jest ok, ale też na oko sprawdzał. Dziś składam rozrząd i się okaże. jak odpali od pierwszego to będzie radocha :mrgreen:
[ Dodano: 2014-02-25, 10:23 ]
A jak będzie lipa to ustawiać jeszcze raz i na te same śruby skręcać??
[ Dodano: 2014-02-25, 10:23 ]
A jak będzie lipa to ustawiać jeszcze raz i na te same śruby skręcać??
-
- Forum Audi 80
- Posty: 216
- Rejestracja: 04 mar 2013, 23:19
- damianek1234561
- Forum Audi 80
- Posty: 605
- Rejestracja: 27 maja 2009, 18:35
- Lokalizacja: Gdynia
-
- Forum Audi 80
- Posty: 216
- Rejestracja: 04 mar 2013, 23:19
Jestem już po odpaleniu silnika. Udało mi się pierwszy raz w życiu złożyć wszystko samemu. Głowica leży ok. silnik działa. Powypalał się olej, dymu poszło trochę, z odpowietrzaniem chłodziwa jak zawsze problem ale poszło.
Tylko strasznie popychacze mi stukają. Były zakładane nowe. Nie wiem czy to normalne vi czy się naprawi.... Co wy na to??
Skręcałem bez wałka. Sama głowica z kolektorami, a wałek z popychaczami później. Łatwiej mi było.
Tylko strasznie popychacze mi stukają. Były zakładane nowe. Nie wiem czy to normalne vi czy się naprawi.... Co wy na to??
Skręcałem bez wałka. Sama głowica z kolektorami, a wałek z popychaczami później. Łatwiej mi było.