Dzisiaj o mały włos bym się z rodzinką nie zabił, dojeżdżam do skrzyżowania naciskam hamulec a pedał wpadł w podłogę - strzelił przewód hamulcowy elastyczny w lewym kole a wszystkie były wymieniane trzy lata temu w warsztacie.
Pytanie jest takie, nie mogę odkręcić odpowietrzników tak skorodowały że łebki na klucz są prawie okrągłe, przewodów elastycznych od miedzianych też nie mogę odkręcić - czym to ruszyć.
Czy jest więcej niż jeden rodzaj zacisków hamulcowych do przodu mam tarcze wentylowane.
Czy po pęknięciu jednego przewodu nie powinienem stracić hamulców w dwóch kolach, nie są dwu obwodowe?
[80 B4 Avant ABK] wymiana węży hamulcowych elastycznych
Cześć To dobrze że nic się Wam nie stało,znam takie sytuacje.Hamulce są dwu obwodowe i działają na krzyż.Przy stracie jednego jest szansa wyhamowania,tu chłopaki prowadzili dyskusję więc przeczytaj https://audi80.pl/b3-q-slabe-hamulce ... t87018.htm Znam trzy rodzaje Girling,Lucas i ostatnia ATE.Poszukaj na forum tematów o nich lub szukając po prostu części szrot/sklep,zrób zdjęcie albo ją weź ze sobą.
Ja sobie odżałowałem i kupiłem klucze do odkręcania przewodów hamulców i odpowietrzników,nie są drogie.Można nimi też odkręcić każdą inną śrubkę.Przy nie zniszczonym ostukuje go psikam WD40 i odczekuje.Znowu ostukuje i próbuje odkręcić.Jeśli jest jak u Ciebie to proponuje ostukać,popsikać.Mam zaciskowe kleszcze.Trzeba rozgrzać odpowietrznik zanim ściśniemy kleszczami hmm spawarką,palnikiem co masz pod ręką żeby dość mocno rozgrzać, prawie zawsze puszcza.Lup spróbować dospawać śrubkę,nakrętkę ale to też zależy od stopu z jakiego jest odpowietrznik.Można rozwiercać,próbować wykrętakami a tu temat kolegów może ich rady https://audi80.pl/b4-odpowietrzniki- ... t54611.htm też coś wskórają.Niestety zdarza się i tak że nic nie pomoże i trzeba wymieniać podzespoły.Zanim uporasz się z tym odpowietrznikiem to utnij gumowy łącznik tak żeby można było zacisnąć go żeby płyn nie uciekł i tu znowu kleszcze samozaciskowe się przydadzą.Wtedy zdemontujesz spokojnie zacisk i po kombinujesz na różne sposoby np w imadło ale to tak jak wyżej musi być rozgrzany.Pozdrawiam
Ja sobie odżałowałem i kupiłem klucze do odkręcania przewodów hamulców i odpowietrzników,nie są drogie.Można nimi też odkręcić każdą inną śrubkę.Przy nie zniszczonym ostukuje go psikam WD40 i odczekuje.Znowu ostukuje i próbuje odkręcić.Jeśli jest jak u Ciebie to proponuje ostukać,popsikać.Mam zaciskowe kleszcze.Trzeba rozgrzać odpowietrznik zanim ściśniemy kleszczami hmm spawarką,palnikiem co masz pod ręką żeby dość mocno rozgrzać, prawie zawsze puszcza.Lup spróbować dospawać śrubkę,nakrętkę ale to też zależy od stopu z jakiego jest odpowietrznik.Można rozwiercać,próbować wykrętakami a tu temat kolegów może ich rady https://audi80.pl/b4-odpowietrzniki- ... t54611.htm też coś wskórają.Niestety zdarza się i tak że nic nie pomoże i trzeba wymieniać podzespoły.Zanim uporasz się z tym odpowietrznikiem to utnij gumowy łącznik tak żeby można było zacisnąć go żeby płyn nie uciekł i tu znowu kleszcze samozaciskowe się przydadzą.Wtedy zdemontujesz spokojnie zacisk i po kombinujesz na różne sposoby np w imadło ale to tak jak wyżej musi być rozgrzany.Pozdrawiam