witam czy ktos wie jakie powinno byc prawidlowe cisnienie oleju ?
na zimnym jak i przy 90 stopniach ?
w tej chwili sytuacja wyglada tak
na zimnym 4-5 bar
na cieplym bieg jalowy 1 - 1,2
na cieplym podczas jazdy 2,3 - 3
[ABC]Cabrio prawidlowe cisnienie oleju
-
- Forum Audi 80
- Posty: 298
- Rejestracja: 14 lut 2011, 13:15
- Lokalizacja: Katowice
-
- Forum Audi 80
- Posty: 102
- Rejestracja: 26 cze 2013, 14:37
Imo 1.2 b na ciepłym oleju to nie tragedia-niektóre silniki tka mają po wyjechaniu z fabryki i żyją, a i na 0.8b(na jałowych) normalnie pracują(ale to już taka minimalna granica jak nie chcemy zarzynać powoli)... pytanie jeszcze jakei masz jałowe obroty(czy nie za niskie?) i jaki olej? Nie za rzadki? przechodzony? a najważniejsze to czy nie zalany paliwem... Nie zalewa Ci auta czasami? Nie ma problemu z lamdą, czujnikiem temp itd? Potraficz ocenić czy w oleju nei ma benzyny? (moim zdanime to jest jedynm z najczęstszych powodów niskieog ciś.)
Możesz także sprawdzić zaworki przelewowe pod pokrywami wałków(zaworki w głowicy wpisz w szukajke). Przelewają one nadmiar ciś. które idzie na regulatory luzów-jeśli którys z nich zaklinował się w pozycji otwartej to po peirwszy powinno spaść ciś. w silniku na wolnych, a po drugie szklanki moga walić(szczególnie na wolnych). Nie słychać u Ciebie szklanek?
Możesz także sprawdzić zaworki przelewowe pod pokrywami wałków(zaworki w głowicy wpisz w szukajke). Przelewają one nadmiar ciś. które idzie na regulatory luzów-jeśli którys z nich zaklinował się w pozycji otwartej to po peirwszy powinno spaść ciś. w silniku na wolnych, a po drugie szklanki moga walić(szczególnie na wolnych). Nie słychać u Ciebie szklanek?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 298
- Rejestracja: 14 lut 2011, 13:15
- Lokalizacja: Katowice
zacznijmy od tego ze mam jakas nieszczelnosc temat tez opisany ponizej troche
prawdopodobnie poszedl simering na wale - czy jest to opcja zeby cisnienie przez to spadlo ?
co do oleju bedzie wymieniany na dniach
jezdze na mobil 10w40
co do obrotow na jalowym mam 800 przy 100km okolo 2,5 - 2,7
niestety nie mam opcje podmiany czujnika ;/
teraz pytanie bo ten silnik ma dwa czujniki
1 pinowy - to okolo 15 - 20 pl m
2 pinowy - jedyny w ic 138 po rabatach
pytanie ktory z nich odpowiada konkretnie za cisnienie ?
no jest taki delikatny swierszczyk na wolnych obrotach
za to od spody jest bardzo glosny swierszcz - tez nie mam porownania z inna vka ;/
prawdopodobnie poszedl simering na wale - czy jest to opcja zeby cisnienie przez to spadlo ?
co do oleju bedzie wymieniany na dniach
jezdze na mobil 10w40
co do obrotow na jalowym mam 800 przy 100km okolo 2,5 - 2,7
niestety nie mam opcje podmiany czujnika ;/
teraz pytanie bo ten silnik ma dwa czujniki
1 pinowy - to okolo 15 - 20 pl m
2 pinowy - jedyny w ic 138 po rabatach
pytanie ktory z nich odpowiada konkretnie za cisnienie ?
no jest taki delikatny swierszczyk na wolnych obrotach
za to od spody jest bardzo glosny swierszcz - tez nie mam porownania z inna vka ;/
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków