[ALL] Zabudowa bagażnika
[ALL] Zabudowa bagażnika
Witam serdecznie. Każdy kto ma instalację gazową w swojej niuni i tubę basową boryka się z następującym problemem - mało miejsca w bagażniku...
Postanowiłem coś z tym zrobić
Tak wygląda efekt końcowy...
No ale dobra pokażę wam jak to zrobiłem krok po kroku. Projekt swój oparłem na płycie wiórowej. Miałem też zakupiony wcześniej dobrej jakości głośnik i wzmacniacz , więc wiecie sami aż się prosiło o to żeby coś z tego wyrzeźbić.
A więc pamiętając o starej dobrej zasadzie-mierz trzy razy tnij raz ,
wszystkie przymiarki, pomiary i ciecia robiłem najpierw na kartonie a później przenosiłem to na płytę.
Spytacie po co ten krążek, a po to żeby głośnik nie wystawał poza obudowę
Wszystkie elementy sklejałem na klej do drewna jak widać na zdjęciach.
W to zagłębienie będzie zamontowany wzmacniacz- żeby nie wystawał..
I wszystko co do tego momentu zrobiłem było proste
Teraz się zaczęło rzeźbienie...
Włożenie do bagażnika,zmierzenie,wycięcie w kartonie,przymiarka,wycięcie w płycie itd. Czynność tą wykonałem ze sto razy no może trochę przesadziłem :lol:
Ale było to pracochłonne. Pewnie zapytacie po co takie kombinacje , otóż zależało mi na tym by jak najlepiej wykorzystać przestrzeń bagażnika jak i litraż skrzyni dla głośnika.
Teraz tylko szpachlowanko, docieranko i prawie gotowe he he...
Postanowiłem pomalować wszystkie kanty żeby nie przebijał jasny kolor jak będę naciągał tapicerkę.
Użyłem też kleju do tapicerek w sprayu.
Na pytanie czemu tyle jest odsunięte, musiałem uzyskać określony litraż dla tego głośnika. Wszystkim sceptykom mogę powiedzieć że ten sprzęt gra bardzo dobrze. Porównanie robiłem z moją starą tubą , niema żadnej różnicy, ba nawet gra lepiej ale to chyba zasługa lepszego głośnika i mocniejszego wzmacniacza...
Jak się komuś nie podoba no to spoko, ja jestem zadowolony i w sumie o to chodziło no i jeszcze mam miejsce w bagażniku he he :mrgreen:
A to moja furka...
Pozdrawiam wszystkich Audi maniaków :lol:
Postanowiłem coś z tym zrobić
Tak wygląda efekt końcowy...
No ale dobra pokażę wam jak to zrobiłem krok po kroku. Projekt swój oparłem na płycie wiórowej. Miałem też zakupiony wcześniej dobrej jakości głośnik i wzmacniacz , więc wiecie sami aż się prosiło o to żeby coś z tego wyrzeźbić.
A więc pamiętając o starej dobrej zasadzie-mierz trzy razy tnij raz ,
wszystkie przymiarki, pomiary i ciecia robiłem najpierw na kartonie a później przenosiłem to na płytę.
Spytacie po co ten krążek, a po to żeby głośnik nie wystawał poza obudowę
Wszystkie elementy sklejałem na klej do drewna jak widać na zdjęciach.
W to zagłębienie będzie zamontowany wzmacniacz- żeby nie wystawał..
I wszystko co do tego momentu zrobiłem było proste
Teraz się zaczęło rzeźbienie...
Włożenie do bagażnika,zmierzenie,wycięcie w kartonie,przymiarka,wycięcie w płycie itd. Czynność tą wykonałem ze sto razy no może trochę przesadziłem :lol:
Ale było to pracochłonne. Pewnie zapytacie po co takie kombinacje , otóż zależało mi na tym by jak najlepiej wykorzystać przestrzeń bagażnika jak i litraż skrzyni dla głośnika.
Teraz tylko szpachlowanko, docieranko i prawie gotowe he he...
Postanowiłem pomalować wszystkie kanty żeby nie przebijał jasny kolor jak będę naciągał tapicerkę.
Użyłem też kleju do tapicerek w sprayu.
Na pytanie czemu tyle jest odsunięte, musiałem uzyskać określony litraż dla tego głośnika. Wszystkim sceptykom mogę powiedzieć że ten sprzęt gra bardzo dobrze. Porównanie robiłem z moją starą tubą , niema żadnej różnicy, ba nawet gra lepiej ale to chyba zasługa lepszego głośnika i mocniejszego wzmacniacza...
Jak się komuś nie podoba no to spoko, ja jestem zadowolony i w sumie o to chodziło no i jeszcze mam miejsce w bagażniku he he :mrgreen:
A to moja furka...
Pozdrawiam wszystkich Audi maniaków :lol:
- Vigasyu
- Forum Audi 80
- Posty: 159
- Rejestracja: 16 sie 2011, 14:36
- Imię: Marcin
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: Strzyżów
- Kontakt:
duzy plus za checi :p
a teraz o błendach nie przez złośliwość tylko dla przestrogi dla inych kolegów przy takich konstrukcjach :
1 Nie wyliczyłeś średnicy portów i ich długości
2 o ile dobrze widzę porty bas reflex są za blisko tylnej ścianki
3 wywal tą siatkę plastikową z portu bo powoduje świsty
4 nie uszczelniłeś obudowy np sylikonem
5 założę się ze zabudowa nie jest przykręcona do karoseri (przy wypadku może cię zabić )
6 do przykręcenia wzmacniacza trzeba było zastosować delikatne dystanse odsuwając go od materiału by ułatwić mu odprowadzanie ciepła
7 litraż obudowy do tego głośnika jest 90 procentach za duży
8 można było ja ładniej wykonać ale oczywiście pośpiech przeważył nad dokładnością
a teraz o błendach nie przez złośliwość tylko dla przestrogi dla inych kolegów przy takich konstrukcjach :
1 Nie wyliczyłeś średnicy portów i ich długości
2 o ile dobrze widzę porty bas reflex są za blisko tylnej ścianki
3 wywal tą siatkę plastikową z portu bo powoduje świsty
4 nie uszczelniłeś obudowy np sylikonem
5 założę się ze zabudowa nie jest przykręcona do karoseri (przy wypadku może cię zabić )
6 do przykręcenia wzmacniacza trzeba było zastosować delikatne dystanse odsuwając go od materiału by ułatwić mu odprowadzanie ciepła
7 litraż obudowy do tego głośnika jest 90 procentach za duży
8 można było ja ładniej wykonać ale oczywiście pośpiech przeważył nad dokładnością
Pomysł fajny, wykonanie też ale też mnie martwi ten litraż i jakość użytych komponentów , a wiadomo nie od dziś ,że skrzynia zagra lepiej od tuby,
Powiedz nam jakiego programu użyłeś do wyliczenia objętości skrzyni czy po prostu tak jak Ci było wygodnie tak zrobiłeś?! Fakt faktem ,że wyszło to całkiem dobrze
Powiedz nam jakiego programu użyłeś do wyliczenia objętości skrzyni czy po prostu tak jak Ci było wygodnie tak zrobiłeś?! Fakt faktem ,że wyszło to całkiem dobrze
Dlatego nie wożę bojlera i tubyVexille pisze:Całkiem fajna sprawa.. Jak wiadomo w audi nie ma szału z pojemnością bagażnika ;d A u mnie to już praktycznie nic się w nim nie mieści - posiadam butle zamontowaną w bagażniku (60l) i do tego subwoofer... Jadąc po większe zakupy i tak większość rzeczy ląduje na tylnych siedzeniach.
Vigasyu, więc od początku:
1. Może i masz rację co do długości i średnicy portów
2. Fakt, jeden z portów jest blisko tylnej ścianki, ale drugi już nie.
3. Co do siatki w porcie, żadnych świstów nie słychać. Słucham muzyki, przeważnie gdy siedzę za fajerą a w przednich drzwiach mam trójdrożne elipsy Magnata(dają taki czad, że żadnych świstów nie słychać, tylko czysta muzyka).
4. Cała obudowa jest sklejona klejem i wszystkie połączenia są na 100% szczelne.
5. Obudowa nie jest przykręcona do karoserii, ale jest bardzo ciasno wpasowana a poza tym, jak każdy dobrze wie, oparcie tylnej kanapy ma zabezpieczenie i nie ma opcji by komuś się krzywda stała.
6. Wzmacniacz jest odsunięty od tylnej ścianki ok 20mm, czego faktycznie nie widać dobrze na zdjęciach.
7. Co do litrażu, to jesteś w błędzie - wyliczał mi to szpenio od nagłośnienia.
8. Jakość wykonania - bardzo dobra i bez żadnego pośpiechu(zszywki widać tylko na zdjęciu, bo odbijały światło flesza )
Guapo
LTC, miałem w starej tubie(widać na pierwszym zdjęciu). Tu wrzuciłem Infinity
Skoti
Dzięki. Co do litrażu, to jest ok.
Materiały to: płyta wiórówka 20mm, wkręty, klej, materiał obiciowy(melanż), materiał wygłuszający wewnątrz - czego nie widać na zdjęciu.
Vexille
Spoko, rozumiem - miałem to samo :mrgreen:
I jeszcze raz, Vigasyu
Znowu się mylisz(trzecie zdjęcie - Infinity )
1. Może i masz rację co do długości i średnicy portów
2. Fakt, jeden z portów jest blisko tylnej ścianki, ale drugi już nie.
3. Co do siatki w porcie, żadnych świstów nie słychać. Słucham muzyki, przeważnie gdy siedzę za fajerą a w przednich drzwiach mam trójdrożne elipsy Magnata(dają taki czad, że żadnych świstów nie słychać, tylko czysta muzyka).
4. Cała obudowa jest sklejona klejem i wszystkie połączenia są na 100% szczelne.
5. Obudowa nie jest przykręcona do karoserii, ale jest bardzo ciasno wpasowana a poza tym, jak każdy dobrze wie, oparcie tylnej kanapy ma zabezpieczenie i nie ma opcji by komuś się krzywda stała.
6. Wzmacniacz jest odsunięty od tylnej ścianki ok 20mm, czego faktycznie nie widać dobrze na zdjęciach.
7. Co do litrażu, to jesteś w błędzie - wyliczał mi to szpenio od nagłośnienia.
8. Jakość wykonania - bardzo dobra i bez żadnego pośpiechu(zszywki widać tylko na zdjęciu, bo odbijały światło flesza )
Guapo
LTC, miałem w starej tubie(widać na pierwszym zdjęciu). Tu wrzuciłem Infinity
Skoti
Dzięki. Co do litrażu, to jest ok.
Materiały to: płyta wiórówka 20mm, wkręty, klej, materiał obiciowy(melanż), materiał wygłuszający wewnątrz - czego nie widać na zdjęciu.
Vexille
Spoko, rozumiem - miałem to samo :mrgreen:
I jeszcze raz, Vigasyu
Znowu się mylisz(trzecie zdjęcie - Infinity )
- Vigasyu
- Forum Audi 80
- Posty: 159
- Rejestracja: 16 sie 2011, 14:36
- Imię: Marcin
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: Strzyżów
- Kontakt:
barti06,
1 z takimi portami głośnik gra jak bez obudowy
3 (przednich drzwiach mam trójdrożne elipsy Magnata(dają taki czad, że żadnych świstów nie słychać, tylko czysta muzyka)) jeżeli elipsy dają czad podejrzewam ze zasilane tylko radiem to odpuść sobie CA
4 każdą obudowę uczczenia się jeszcze sylikonem bo klej lubi wydmuchać
5 przy zderzeniu czołowym przy 50km\h przedmiot o masie 50 km napiera siłą 3 ton
7 wyliczyć a przenieść na projekt to dwie różne rzeczy pyzatym objętość liczy się nie tylko do głośnika a również do stosowanych portów BR stosując dwa porty wydłużasz dwukrotnie jego długość a ty nie spełniasz nawet połowy jego zapotrzebowania
8 jakość wykonania chodzi mi o kanciaste zaokrąglenie łuku i zostawienie nie potrzebnych szpar przy obrysie karoserii czego można było uniknąć przy odrobinie lepszej dokładności przy miaro waniu elementów
1 z takimi portami głośnik gra jak bez obudowy
3 (przednich drzwiach mam trójdrożne elipsy Magnata(dają taki czad, że żadnych świstów nie słychać, tylko czysta muzyka)) jeżeli elipsy dają czad podejrzewam ze zasilane tylko radiem to odpuść sobie CA
4 każdą obudowę uczczenia się jeszcze sylikonem bo klej lubi wydmuchać
5 przy zderzeniu czołowym przy 50km\h przedmiot o masie 50 km napiera siłą 3 ton
7 wyliczyć a przenieść na projekt to dwie różne rzeczy pyzatym objętość liczy się nie tylko do głośnika a również do stosowanych portów BR stosując dwa porty wydłużasz dwukrotnie jego długość a ty nie spełniasz nawet połowy jego zapotrzebowania
8 jakość wykonania chodzi mi o kanciaste zaokrąglenie łuku i zostawienie nie potrzebnych szpar przy obrysie karoserii czego można było uniknąć przy odrobinie lepszej dokładności przy miaro waniu elementów
Ostatnio zmieniony 14 mar 2014, 14:09 przez Vigasyu, łącznie zmieniany 1 raz.
Raczej jak w wysoko strojonym br, a do bez obudowy temu daleko.Vigasyu pisze:barti06,
1 z takimi portami głośnik gra jak bez obudowy
Forum to nie miejsce na prywatne wycieczki.Vigasyu pisze:barti06,
3 (przednich drzwiach mam trójdrożne elipsy Magnata(dają taki czad, że żadnych świstów nie słychać, tylko czysta muzyka)) jeżeli elipsy dają czad podejrzewam ze zasilane tylko radiem to odpuść sobie CA
Jak jest dobrze sklejone, to nic nie wydmucha, to jest br.Vigasyu pisze:barti06,
4 każdą obudowę uczczenia się jeszcze sylikonem bo klej lubi wydmuchać
Ta...Vigasyu pisze:barti06,
5 przy zderzeniu czołowym przy 50km\h przedmiot o masie 50 km napiera siłom 3 ton
Troche za pozno na tlumaczenie, obudowa jest gotowa, poza tym glosnik nie ma zadnego zapotrzebowania obudowa jest strojona wyzej, co powoduje pewnie + kilka db w waskim zakresie i spadek wytrzymalosci mocowej ponizej fs obudowy. Zrobil facet jak umial, przeciez nie rozbierze tego na kawalki teraz. Skoro jemu odpowiada to co za sens sie czepiac. To nie forum ca.Vigasyu pisze:barti06,
7 wyliczyć a przenieść na projekt to dwie różne rzeczy pyzatym objętość liczy się nie tylko do głośnika a również do stosowanych portów BR stosując dwa porty wydłużasz dwukrotnie jego długość a ty nie spełniasz nawet połowy jego zapotrzebowania
Na początku gradki za projekt i wykonanie, widać ze masz smykałkę do drewna <ok> ale niestety ludzie mają rację co do BR. Ja na twoim miejscu zakleił bym bass refleksy i zrobił skrzynię zamkniętą. Już bez liczenia widać że obudowa ma za mały litraż do BR. Podbija tylko niższą średnicę a nie ma basu takiego jaki mógłby być Zaklej bass refleksy od spodu (od wewnątrz) płytą i zamaskuj dziury z przodu i zobacz jak gra. Myślę że będziesz mile zaskoczony. Nie zapomnij o wygłuszeniu materiałami tłumiącymi. Powodzenia a krytyką nie przejmuj... Potraktuj to jako projekt mk1
Respekt za wygibasy z tą obudową by wypełnić nadkole. Chłopaki dobrze piszą dwa bas-reflexy tutaj niepotrzebne. Jeśli masz jeszcze chęci na grzebanie to potestuj z jednym bas-reflexem zatkanym. Zobaczysz, że sub zejdzie Ci niżej z częstotliwością. Dodatkowo możesz wstawić kolanko i przedlużyć bass reflex w pionie. Taki zabieg też spowoduje zejście niżej z Hz. (tutaj może bojawić się małe świstanie- chociaż u mnie nie było z tym problemu) Pamiętaj, żeby odległości rury od ścian obudowy nie były mniejsze niż średnica rury. Trzeci test to jak pisał Dedhi zaślep otwory. Wtedy podniesie się częstotliwość rezonansowa, ale bass będzie 'czystszy i dynamiczniejszy'. Obudowy zamknięte wymagają większej pojemności jak b-s więc pewnie z jedną przedłużoną rurką będzie najlepszy efekt.
- Vigasyu
- Forum Audi 80
- Posty: 159
- Rejestracja: 16 sie 2011, 14:36
- Imię: Marcin
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: Strzyżów
- Kontakt:
dyras pisze: Obudowy zamknięte wymagają większej pojemności jak b-s więc pewnie z jedną przedłużoną rurką będzie najlepszy efekt.
Obudowa zamknięta wymaga mniejszej a nie większej pojemności !!!!!
rada co do obudowy zamkniętej włóż tam jakiś klocek żeby zmniejszyć pojemność i nie tłum jej mocno bo wytłumienie zwiększa pojemność widzianą przez głośnik a zadurza pojemność utrudnia kontrolowanie głośnika i strasznie zniekształca bas