[B4 ABK] diagnoza czujnika spalania stukowego
[B4 ABK] diagnoza czujnika spalania stukowego
Czy ktos sie orientuje jakie parametry powinien miec sprawny czujnik tj. rezystancja,napiecie, i takze napiecie na wtyczce od ecu
mój chyba padł ponieważ słychac dziwne stuki których wczesniej nie było przewód od "stukowca" jest popekany,polamany, ledwo sie trzyma sprawdzanie metodą młoteczkową nie daje zadnego efektu i ciągle wywala bład na vag.
no i czy wymiana na zamiennik czy ori.?
mój chyba padł ponieważ słychac dziwne stuki których wczesniej nie było przewód od "stukowca" jest popekany,polamany, ledwo sie trzyma sprawdzanie metodą młoteczkową nie daje zadnego efektu i ciągle wywala bład na vag.
no i czy wymiana na zamiennik czy ori.?
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
"metoda młoteczkowa" że się tak wyrażę.
Silnik pracuje na wolnych obrotach i należy stukać w jego okolice niedużym młoteczkiem poprzez jakieś metalowe przedłużenie. Rytmicznie z wyczuciem. Jeśli silnik "zacznie reagować" na te uderzenia czyli będzie pracować jakby "wypadał zapłon" lub ogólnie jakoś zacznie przerywać stukowiec ok.
Można to samo zrobić podłączając go pod oscyloskop ale wiadomo nie każdy ma do tego dostęp. Tylko, że oscyloskop na 100% pokaże czy jest on sprawny czy nie.
No i moment dokręcania bardzo ważny bodajże 20Nm o ile pamiętam.
Silnik pracuje na wolnych obrotach i należy stukać w jego okolice niedużym młoteczkiem poprzez jakieś metalowe przedłużenie. Rytmicznie z wyczuciem. Jeśli silnik "zacznie reagować" na te uderzenia czyli będzie pracować jakby "wypadał zapłon" lub ogólnie jakoś zacznie przerywać stukowiec ok.
Można to samo zrobić podłączając go pod oscyloskop ale wiadomo nie każdy ma do tego dostęp. Tylko, że oscyloskop na 100% pokaże czy jest on sprawny czy nie.
No i moment dokręcania bardzo ważny bodajże 20Nm o ile pamiętam.
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
co do napięć nie wiem ale impulsy wydawane przez ów czujnik są bardzo małe
zaraz dam znać co na to Tolerance Data 2009.2
są tam oscylogramy ale nie wiem czy mam w bazie ABK
[ Dodano: 2014-03-12, 17:36 ]
Proszę bardzo fotki:
[ Dodano: 2014-03-12, 17:43 ]
Z oscylogramu widać, że 1,7 V to zdecydowanie za dużo...
zaraz dam znać co na to Tolerance Data 2009.2
są tam oscylogramy ale nie wiem czy mam w bazie ABK
[ Dodano: 2014-03-12, 17:36 ]
Proszę bardzo fotki:
[ Dodano: 2014-03-12, 17:43 ]
Z oscylogramu widać, że 1,7 V to zdecydowanie za dużo...
Francis1982, dzieki za fotki przydadza sie, mi chodziło nie o impulsy dawane przez czujnik tylko o napiecie we wtyku od ecu czyli ten wtyk do którego podpinamy "stukowca" przy odłaczonym stukowcu przy włączonym zapłonie zasilanie wynosi 1,7V wydaje sie to byc malo chociaz niewiem jak jest w naszych autkach bo w innych jest 5V
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Na błąd bym nie liczył.
Ale możesz zrobić inaczej.
Znajdź dość mocną górkę i staraj się jechać na III biegu w granicach 1600-1800 rpm i dodaj gazu do podłogi. Zrób tak raz z wpiętym i wypiętym czujnikiem.
Przy wypiętym czujniku powinieneś usłyszeć jakby "zawory zagrały". Jeżeli to usłyszysz od razu możesz przerwać zabieg bo to szkodliwe dla ABK.
Stukowiec odpowiedzialny jest za opóźnienie zapłonu gdy jest to potrzebne.
W każdym bądź razie powinna być różnica.
Ale możesz zrobić inaczej.
Znajdź dość mocną górkę i staraj się jechać na III biegu w granicach 1600-1800 rpm i dodaj gazu do podłogi. Zrób tak raz z wpiętym i wypiętym czujnikiem.
Przy wypiętym czujniku powinieneś usłyszeć jakby "zawory zagrały". Jeżeli to usłyszysz od razu możesz przerwać zabieg bo to szkodliwe dla ABK.
Stukowiec odpowiedzialny jest za opóźnienie zapłonu gdy jest to potrzebne.
W każdym bądź razie powinna być różnica.