Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[tdi 1z avant ] czy to wewnętrzny przegub

Wszystko co związane z w/w kategorią.
Awatar użytkownika
szaakaal
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 870
Rejestracja: 18 cze 2012, 09:35
Lokalizacja: Bytom/Śląskie

Post autor: szaakaal » 15 mar 2014, 14:26

PieterB w sumie to sam się po łbie drapie teraz... ale z drugiej strony to kolega kriskross napisał że
jestem po wymianie zewnętrznych przegubów i wszystko przykręcone jak należy
i że
czuć akie wibracje w kabinie dzwięk z lewej strony pod autem



wyczytałem też że przegub wewnętrzny też w podobny sposob może dać znać o sobie, ale dla mnie to tez dziwne...

Awatar użytkownika
Aldon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 64
Rejestracja: 04 cze 2012, 16:54
Lokalizacja: Harta/Rzeszów

Post autor: Aldon » 31 mar 2014, 15:09

Witam, podepnę się pod temat,
U mnie sprawa wygląda tak, przeguby zewnętrze są w nienagannym stanie, lewy dopiero co wymieniałem, prawy sprawdzałem był wcześniej zmieniany tez okej, i mam takie dość mocne i głośne pukania gdy skręcam szybko w lewo i zaraz w prawo (tak jak w f1 rozgrzewają opony) i strzela bez znaczenia w która stronę skręcam, odgłos taki jak by ktoś młotem w skrzyni walił, i już sam nie wiem, zawias sprawdzałem okej, jedynie co nie wielki luz miedzy kielichami nad mcpersonami , ale to nie to,
a w sobotę gdy zmieniałem koła to na podniesionym aucie z kołem na biegu pokreciłem kołem przód - tył i był taki dźwięk jak by coś w skrzyni strzelało . Lewe i jak prawe koło tak samo, obstawiam na przeguby wewnętrzne ? Chyba ze się mylę to proszę mnie poprawić.

Awatar użytkownika
dzikx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1050
Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
Imię: Jurek
Model: Audi 90 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 ADA+lpg
Lokalizacja: pomorze

Post autor: dzikx » 31 mar 2014, 15:49

a możesz te dolegliwości sprecyzować ?? znaczy czy jak chwycisz za ośkę czy czuć jakiś luz na przegubie ?? czy podczas ruszania czuć jakiś luz od momentu puszczenia sprzęgła do ruszenia ? czy kręcąc kołem był jakiś luz ? ( chodzi o to czy podczas obrotu nie było czuć luzu chcąc kręcić przód tył kołem ). Może jak coś z tych dolegliwości masz to może być sypniety układ różnicowy ( ale nie mówię że na pewno ), dziwne stuki mogą wystąpić też w amortyzatorze, znaczy między obudową a wkładem, lub też na śrubie od łożyska amortyzatora ( tyle że to bardziej po dziurach dawało by znać )

Awatar użytkownika
Aldon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 64
Rejestracja: 04 cze 2012, 16:54
Lokalizacja: Harta/Rzeszów

Post autor: Aldon » 31 mar 2014, 20:08

Kręcąc kołem jest luz i to duży za duży tak jak by 1/3 obrotu koła na biegu, i stukanie jak by w skrzyni, i obawiam się ze jednak to może być układ rożnicowy bo jechałem przed chwilą i na 3 biegu, gdy wcisnałem gaz mocniej ,coś dziwnego się stało, zaczeło całym autem telepac i tak jak by coś przeskakiwało i głośne pukanie (na prosto skreconych kołach), ciezko mi to sprecyzowac czy to przeguby wew. czy skrzynia.

Awatar użytkownika
andrzejsz23
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 700
Rejestracja: 31 sie 2011, 23:28
Imię: Andrzej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Ryn/Mazury (NGI)
Kontakt:

Post autor: andrzejsz23 » 31 mar 2014, 21:51

Aldon, chwyć za półośkę i poruszają nią góra-dół, jeżeli będzie luz to przegub wewnętrzny ma już luz. A te strzelanie przy gwałtownym skręcaniu może powodować sprężyna. Może też być coś z mechanizmem różnicowym bo z tego co piszesz to spory luz ma bo 1/3 obortu koła.

Awatar użytkownika
dzikx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1050
Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
Imię: Jurek
Model: Audi 90 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 ADA+lpg
Lokalizacja: pomorze

Post autor: dzikx » 31 mar 2014, 23:36

przy tak dużym luzie to na pewno mechanizm, który może dodatkowo wykończyć przegub ( choć niekoniecznie ) sprawdź ten luz na półosi, a także ruszenie przód tył czy czuć ten luz przy tym ?? no i fachowe pytanie czy świrujesz nią bardzo ?? znaczy zrywy itd mocne ruszanie z miejsca i takie to jak mówisz kręcenie lewo prawo na dużych obrotach , gdzie na mechanizm idą duże obciążenia. Ja wykończyłem kilkanaście różnicówek :mrgreen: tyle że w golfach. Kiedyś miałem ubaw z chłopa co w pięknej MK I kabrio chciał wygrać konkurs palenia gumy i założył na jedno koło dojazdówkę co było efektem rozerwania mechanizmu. Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Aldon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 64
Rejestracja: 04 cze 2012, 16:54
Lokalizacja: Harta/Rzeszów

Post autor: Aldon » 01 kwie 2014, 17:57

jednak mechanizm a przeguby też trochę luzu mają. więc pewnie skrzynia do wymiany. Pytanie jakiej szukać odpowieniej z dłuższymi przełożeniami niż BAA . A żeby nie było rzeźby.

Awatar użytkownika
andrzejau
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 180
Rejestracja: 28 paź 2010, 22:10
Imię: Andrzej
Model: Audi 80 B3
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 PP
Lokalizacja: Ostrów Mazowiecka / Ząbki
Kontakt:

Post autor: andrzejau » 05 kwie 2014, 20:39

Ja prawdopodobnie też mam przeguby wewnętrzne do wymiany. Sprawdzałem to tak, że deptałem na biegach np do 4 tyś... i nagle tylko zdejmowałem nogę z gazu... Jeżeli auto reaguje z opóźnieniem to znak, że przeguby do wymiany (zewnętrzne w nienagannym stanie). Jazda oczywiście na wprost. :)


pzdr.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Półosie i przeguby”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl