[B3 1.8 PM] nie działa licznik i rozrusznik
[B3 1.8 PM] nie działa licznik i rozrusznik
Wczoraj wymieniałem nagrzewnicy w audi, po złożeniu wszystkiego podłączam aku i zaczyna się dyskoteka bez kluczyka w stacyjce świała długie wł kierunkowskazy itp po przekręceniu stacyjki to samo ok odłączyłem aku pobawiłem sie kablami w sensie poruszałem wł spowrotem i działa normalnie dziś skręcałem wszystko jeszcze raz i po przekręceniu stacyjki słychać pompe ale nie działa nic ani światła, dmuchawa kierunkowskazy i wycieraczki... co to może być na stacyjkę dochodzi + bo sprawdzałem żarówką co to może być ? bezpieczniki całe
[ Dodano: 2014-03-16, 12:49 ]
po przekreceniu stacyki nie słychać rozrusznika tylko pompe paliwa jak sie załancza...
działają swiatła pozycyjne, gdy sie wyciągnie kluczyk bzzyczy
działa radio, światła stopu działają
-Nie działają wycieraczki, światła mijania i długie, kierunkowskazy, szyberdach,dmuchawa ani rozurusznik się nie odzywa
auto mi potrzebne na jutro do roboty, pomoże ktoś?
[ Dodano: 2014-03-16, 12:49 ]
po przekreceniu stacyki nie słychać rozrusznika tylko pompe paliwa jak sie załancza...
działają swiatła pozycyjne, gdy sie wyciągnie kluczyk bzzyczy
działa radio, światła stopu działają
-Nie działają wycieraczki, światła mijania i długie, kierunkowskazy, szyberdach,dmuchawa ani rozurusznik się nie odzywa
auto mi potrzebne na jutro do roboty, pomoże ktoś?
Skoro ruszałeś kablami i działało wszystko, to zapewne po złożeniu znowu nie masz styku albo z masą albo z +12. Nic innego. Co do rozrusznika to podaj na czerwono-czarny, cienki kabel w kostce stacyjki +12, jest on od właśnie od sterowania rozrusznikiem. I tyle w tej kwestii, sam najlepiej wiesz co ruszałeś i gdzie mogło się coś rozłączyć
Właśnie w tym problem że już nie wiem co to może być... problem zaczynał się po zamontowaniu wszystkiego wczoraj przy podłonczeniu klam kluczyka nie było w stacyjce i na zegarach pojawiło się że mam wł dlugie światła i jakbym miał przekręcone na zapłonie all kontrolki łaćznie z kierunkowskazami. Ciągnąłem manetki jeszcze raz podłączyłem i grało stwierdziłem że dziś rano to skręce bo było późno odłonczyłem aku na noc dziś przychodzę podłanczam aku skręciłem all i nie działa nawiew,kierunki,światła drogowe i mijania i szyber dach do tego po przekręceniu stacyjki nie działał i nie odzywał się rozrusznik...
Sprawdzałem kable czy jakiś się nie wypiął i wszysko wydawało się normalne... bezpieczniki pod kierownicą i pod maską ok nie wiem czy przekaźniki całe. i Teraz pytanie czy to stacyjka czy jakiś przekaźnik czy kabel jakiś nie podłonczony lub robi zwarcie lub jest zerwany i tu proszę o pomoc CO TO MOŻE być bo już mnie autko załamuje. Sprawdzałem czy prąd dochodzi na stacyjkę i dochodzi więc ?
- może to być pająk? ( ale czy pająk może mieć coś wspólnego z rozrucznikiem)
Sprawdzałem kable czy jakiś się nie wypiął i wszysko wydawało się normalne... bezpieczniki pod kierownicą i pod maską ok nie wiem czy przekaźniki całe. i Teraz pytanie czy to stacyjka czy jakiś przekaźnik czy kabel jakiś nie podłonczony lub robi zwarcie lub jest zerwany i tu proszę o pomoc CO TO MOŻE być bo już mnie autko załamuje. Sprawdzałem czy prąd dochodzi na stacyjkę i dochodzi więc ?
- może to być pająk? ( ale czy pająk może mieć coś wspólnego z rozrucznikiem)
Pierwsze co to kostka stacyjki, bo nie odzywa się rozrusznik, a że plus do stacyjki dochodzi to nie znaczy że podaje go dalej, sprawdź tamte rejony,
e> bądź też przekaźnik odciążający styk X, czyli odcinający prąd przy uruchamianiu auta by niepotrzebne urządzenia nie obciążały aku podczas rozruchu, bo to co piszesz że nie działa normalnie jest odłączane przez niego przy odpalaniu autka (no prócz rozrusznika ). Jest on w skrzynce pod maską, ale nie pamiętam numeru dokladnego, z tym ze tez jest zasilany/sterowany z kostki stacyjki
e> bądź też przekaźnik odciążający styk X, czyli odcinający prąd przy uruchamianiu auta by niepotrzebne urządzenia nie obciążały aku podczas rozruchu, bo to co piszesz że nie działa normalnie jest odłączane przez niego przy odpalaniu autka (no prócz rozrusznika ). Jest on w skrzynce pod maską, ale nie pamiętam numeru dokladnego, z tym ze tez jest zasilany/sterowany z kostki stacyjki
Więc tak dziś sprawdzałem kable wygadają na całe i masa też ale nie działa to samo i nie chce się nawet rozrusznik zał. Jak podłączyłem kableki po wyciągnięciu przekaźnika nr 214 pod kierownica wł się wycieraczki i kierunkowskazy po przekręceniu stacyjki i daniu manetek w dół lub w górę ale za to światła drogowe nie działały i awaryjne tylko pozycja.
I teraz pytanie czy przekaźniki padły bo obok jak robiłem zwarcie to było słychać przekaźnik NR 292 i c 88 (taki zółty) za to pod maską zero odzewu żaden nawet nie drgnął wiadomo jedynie że jak przekręce stacyjkę to tylko Coś pstryknie jak zawsze i dalej nic.... Proszę o pomoc bo od soboty auto stoi a potrzebuję go pilnie i nie mam pojęcia co to jest...
I teraz pytanie czy przekaźniki padły bo obok jak robiłem zwarcie to było słychać przekaźnik NR 292 i c 88 (taki zółty) za to pod maską zero odzewu żaden nawet nie drgnął wiadomo jedynie że jak przekręce stacyjkę to tylko Coś pstryknie jak zawsze i dalej nic.... Proszę o pomoc bo od soboty auto stoi a potrzebuję go pilnie i nie mam pojęcia co to jest...
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
masz balagan ktory sam zrobiles albo poprzedni wlasciciel, wg opisu masz swiatla na przekaznikach, ktore to wg tych co pisza na forum mialy pomoc i teraz gdzies juz nie laczy, musisz przywrocic druciarstwo do orginalu. ten 214 niema prawa sie tam znajdowacmlek0 pisze:nie mam pojęcia co to jest
ten zolty jakbys mial inne z niego nr, bo ten boczny nr nic nie pomoze
popatrz za kablem ze stacyjki czerwono-czarnym i on ma isc na skrzynke bezpiecznikowa na podszybiu
osobiscie mnie wnerwiaja ludzie co robia druciarstwa, swiatla na przekaznikach itp a pozniej trzeba sie meczyc z odchwaszczaniem instalacji
BorysTDI pisze: Co do rozrusznika to podaj na czerwono-czarny, cienki kabel w kostce stacyjki +12, jest on od właśnie od sterowania rozrusznikiem
i już w poniedziałek byś ujeżdżał furę, a tak bidulka stała 3 dniBorysTDI pisze:Pierwsze co to kostka stacyjki, bo nie odzywa się rozrusznik, a że plus do stacyjki dochodzi to nie znaczy że podaje go dalej, sprawdź tamte rejony,
noo ok BorysTDI ale sprawdzałem te plusy mase itp i ok było, dodatkowo jak mogła paść kostka stacyjki jak nie była nawet dotykana po wyciągnięciu i przed wyciągnięciem kokpitu to jest magia XD Więc jak nie była ruszana to szykałem gdzie indziej...
Co chodzi o odchwaszczanie audi to będzie meksyk typ tak to wcześniejszy właściciel tak to ładnie zmontował że mam pod maską ok 15 bezpeczników + 10 dodadkowych kabli w weekend biorę się za przywrócenie...
Co chodzi o odchwaszczanie audi to będzie meksyk typ tak to wcześniejszy właściciel tak to ładnie zmontował że mam pod maską ok 15 bezpeczników + 10 dodadkowych kabli w weekend biorę się za przywrócenie...
A widzisz, klubowicz niedawno opisywał że wymieniał płyn od wspomagania i po wymianie sprzęgło nie działa, i co Złośliwość rzeczy martwych :-> Ważne że bangla. A co do odchwaszczenia to naprawdę zalecane jest przejrzeć instalację, chyba nie chciałbyś puścić autka z dymem :roll: Przekaźnik 214 jak pisał Szara80tkaTdi nie jest typowo dla benzynowych silników, steruje on bodajże świecami żarowymi w podgrzewaczach tdi, ale to normalny 40Amperowy przekaźnik NO, warto zobaczyć co zasila