[1.9TDI Avant] tempomat TDI 1z
Witam, mam pytanie i prośbę zarazem. Prosił bym o wypisanie wszystkich modeli audi i vw (jeżeli takowe modele są) od których można zaadoptować sama manetkę z przyciskami. Mam audi 80 b4 95' na pierburgu wiec potrzebuje samej manetki. Do audi 80 b4 sama manetka to koszt ok. 200 zł + ew przesyłka. a z tego co widzę od 100 c4 są już nieco tańsze. ale czy będzie takowa manetka pasować to nie wiem. Moze są jeszcze inne modele od których można założyć manetkę bez większych przeróbek? Miał bym wtedy większe pole manewru w przeszukiwaniu alledrogo. Dzieki 8-)
Dziekuje. a jezeli mam wspomniane 1z na pierburgu to podejdzie taka manetka? http://allegro.pl/przelacznik-kierunkow ... 59470.html i czy wystarczy mi wylacznie sama manetka do dzialania tempomatu? i rozumiem ze uzywana manetka za 150zł jest oryginalna a ta za 60 zl to zamiennik?? jak myslicie taka manetka za 60 zł zda egzamin?
a jaka polecilibyście w przystepnej cenie? ;> tempomat dobra sprawa
[ Dodano: 2014-03-25, 14:07 ]
Ja mam założoną z A8 D2
mowa o czyms takim ?
http://allegro.pl/przelaczniki-wycierac ... 05110.html
[ Dodano: 2014-03-25, 14:07 ]
Manetka pasuje tylko z audi 100 i A6 C4[/quote]darek90 pisze:
Ja mam założoną z A8 D2
mowa o czyms takim ?
http://allegro.pl/przelaczniki-wycierac ... 05110.html
Manetka
To nie ta strona; ta jest od sterowania BC <ok>
Tu masz taką http://allegro.pl/audi-a8-s8-d2-przelac ... 78247.html
Tu masz taką http://allegro.pl/audi-a8-s8-d2-przelac ... 78247.html
Odświeżę temat.
Jeśli chodzi o manetki do tempomatu, to rocznik 94 i 95 miały już inne manetki i nie pasują do nich manetki z 100 i 80 z przed 94. Właśnie zakładam tempomat u siebie i musiałem doszczętnie rozebrać pająka i przełożyć samą dzwigienkę. Co najlepsze, to nie całą a tylko jej część zewnętrzną. To co jest w manetce musiałem zostawić ze swojej manetki.
Tak samo jest w BC bo wcześniej przerabiałem ten temat.
Różnice na foto poniżej:
Ten czpień trzeba wybić żeby przełożyć rączkę z pająka do pająka:
Jeśli chodzi o manetki do tempomatu, to rocznik 94 i 95 miały już inne manetki i nie pasują do nich manetki z 100 i 80 z przed 94. Właśnie zakładam tempomat u siebie i musiałem doszczętnie rozebrać pająka i przełożyć samą dzwigienkę. Co najlepsze, to nie całą a tylko jej część zewnętrzną. To co jest w manetce musiałem zostawić ze swojej manetki.
Tak samo jest w BC bo wcześniej przerabiałem ten temat.
Różnice na foto poniżej:
Ten czpień trzeba wybić żeby przełożyć rączkę z pająka do pająka:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 37
- Rejestracja: 05 lip 2016, 22:20
- Imię: Grzegorz
- Model: Audi A6
- Nadwozie: Avant
- Silnik:
- Lokalizacja: Częstochowa
Witam,
Moja B4 95 1Z na szczęście ma pierburga.
Znalazłem taką manetkę:
http://allegro.pl/przelacznik-kierunkow ... 24783.html
Będzie pasować do mojej bo chyba nie za bardzo. A jeśli nie ta to jaka by spasowała, może ktoś ma na zbyciu?
Moja B4 95 1Z na szczęście ma pierburga.
Znalazłem taką manetkę:
http://allegro.pl/przelacznik-kierunkow ... 24783.html
Będzie pasować do mojej bo chyba nie za bardzo. A jeśli nie ta to jaka by spasowała, może ktoś ma na zbyciu?
Tempomat w automacie
Witam! Potrzebuje pomocy w przywróceniu życia tempomatu.
Po wymianie sterownika silnika (od Muniora) i skrzyni na manual nie działa tempomat. Do niebieskiej kostki nie dochodzi kabel z zasilaniem. Vag widzi tylko pedał hamulca. (Sprzęgła nie widzi bo jest dołożone i niema na nim czujnika.
Obazwiam się że to wina wypięcia stetownika skrzyni.
Po wymianie sterownika silnika (od Muniora) i skrzyni na manual nie działa tempomat. Do niebieskiej kostki nie dochodzi kabel z zasilaniem. Vag widzi tylko pedał hamulca. (Sprzęgła nie widzi bo jest dołożone i niema na nim czujnika.
Obazwiam się że to wina wypięcia stetownika skrzyni.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Sterownik skrzyni nie ma nic do dzialania tempomatu .Po pierwsze to tempomat zeby działał musi mieć komplet czujników ...czyli czujnik hamulca i czujnik sprzęgła ,którego nie masz i bez niego tempomat nie bedzie działał .Po drugie to aktywacja vagiem login 11463 ,a po trzecie oczyiwscie odpowiednie podlaczenie wszystkiego do manetki ,czy nawet w wersji uproszczonej do zwyklego przycisku ,który będzie zapamietywał szybkosć ,bo "reset " czyli wyłaczenie tempomatu nastepuje zawsze po "musnieciu '' pedału hamulca czy sprzegła ,wiec manetka nie jest do tego konieczna ....i to tyle co jest potzrebne żeby działał tempomat ...zadne "sterowniki skrzyni " czy inne rzeczy nie maja tu nic do działania tempomatu ,tylko to co opisłem/Oczywiście działnie tempomatu i poszczególnych jego funkcji mozna sprawdzic bez ruszania autem z miejsca ,vagiem w bloku 006 gdzie widać też czujniki hamulca i sprzęgła
Tempomat mam orginalnie zamontowany. Jest pidpięty pod niebieską kostkę. Dochodzi do niego 5 kabli i mają inne kolory od tych opisywanych na forach. Nie dochodzi kabel który by miał napięcie 12v a to jest wymagane.
Czujnik sprzęgła taki jak na hamulec z obiegiem zamkniętym można podpiąć szeregowo ?.(taki jest na hamulcu pod czujnikiem stopu)
Ale jeżeli ta instalacja pracowała pod automatem (bez czujnika sprzęgła to i pod manualem powinna. Oczywiście do jazdy musi być ale dla vaga to chyba obojętne.
W tym momencie vag widzi tylko hamulec.
Jaka jest kolejność? Trzeba aktywować tempomat aby widział manetkę czy najpierw vag musi widzieć manetkę żeby aktywować temp.
Czujnik sprzęgła taki jak na hamulec z obiegiem zamkniętym można podpiąć szeregowo ?.(taki jest na hamulcu pod czujnikiem stopu)
Ale jeżeli ta instalacja pracowała pod automatem (bez czujnika sprzęgła to i pod manualem powinna. Oczywiście do jazdy musi być ale dla vaga to chyba obojętne.
W tym momencie vag widzi tylko hamulec.
Jaka jest kolejność? Trzeba aktywować tempomat aby widział manetkę czy najpierw vag musi widzieć manetkę żeby aktywować temp.