[80 B4 2.0E ABK+Lpg] nierówna praca silnika i brak mocy
Witam Wszystkich!
No i po kłopocie już naprawione! Wystarczyło wymienić sonde! Autko jeździ jak dawniej
Dziękuję wszystkim za porady! Kto by pomyślał ze sonda ma aż taki wpływ na poprawną prace silnika!!! Mam jeszcze kilka pytan co do mojego autka ale to już nie w tym dziale!
Szczególne podziękowania dla Danek kokolino1 i czarekj
No i po kłopocie już naprawione! Wystarczyło wymienić sonde! Autko jeździ jak dawniej
Dziękuję wszystkim za porady! Kto by pomyślał ze sonda ma aż taki wpływ na poprawną prace silnika!!! Mam jeszcze kilka pytan co do mojego autka ale to już nie w tym dziale!
Szczególne podziękowania dla Danek kokolino1 i czarekj
Ostatnio zmieniony 12 gru 2007, 22:12 przez Sosna, łącznie zmieniany 1 raz.
Witam wszystkich ponownie
[ Dodano: 2007-12-11, 22:03 ]
Przepraszam ze dopiero teraz odpowiadam ale miałem problemy z netem!
[ Dodano: 2007-12-11, 22:09 ]
Sondę dostałem używaną od znajomego ale sprawdzona 100% sprawna!!
[ Dodano: 2007-12-11, 22:34 ]
Jak już napisałem autko chodzi ok! No prawie bo paru dniach od wymiany przepływomierza i sondy zaczął mi fiksować Tzn. jak wrzucę na luz po rozpędzeniu obroty na chwile spadają tak bardzo jakby chciał zgasnąć!!! Oczywiście nie gaśnie i po sekundzie wraca wszystko do normy! Już gdzieś o ty czytałem ale nie mogę znaleźć !! Nadmienię jeszcze ze aż kontrolka chyba ciśnienia oleju sie zapala! Chyba bo traw to tylko ułamki sekund.
[ Dodano: 2007-12-13, 20:42 ]
Witam!
Nie dodałem ze objaw ten występuje tylko na pb. Możecie coś poradzić? Nie jest to aż tak uciążliwe ale lubię jak wszystko chodzi w należytym porządku! Silniczek musi cykać jak szwajcarski zegarek Pozdrawiam wszystkich klubowiczów.
[ Dodano: 2007-12-14, 20:28 ]
No i problem dzisiaj sie pogłębił Na odcinku około 30km. Dwa razy obroty na chwile tak zaczęły skakać ze aż sie przestraszyłem skoki były pomiędzy 900 a 600 obrotów. po przegazowaniu wszystko wracało do normy! Za trzecim razem zgasł, po odpaleniu wszystko było ok! Dodam ze objaw występuje tylko na biegu jałowym po zatrzymaniu tylko na pb. Możecie coś poradzić na to?? Z góry wielkie dzięki!!
[ Dodano: 2007-12-15, 00:10 ]
Podpowiedzcie coś bo sie martwię? jakieś sugestie??
[ Dodano: 2007-12-27, 20:07 ]
Witam !
O widzę ze już nikt nie zagląda do tego tematu :cry:
A problem pozostał i nic sie nie poprawiło. Proszę pomóżcie!!
[ Dodano: 2007-12-11, 22:03 ]
Przepraszam ze dopiero teraz odpowiadam ale miałem problemy z netem!
[ Dodano: 2007-12-11, 22:09 ]
Sondę dostałem używaną od znajomego ale sprawdzona 100% sprawna!!
[ Dodano: 2007-12-11, 22:34 ]
Jak już napisałem autko chodzi ok! No prawie bo paru dniach od wymiany przepływomierza i sondy zaczął mi fiksować Tzn. jak wrzucę na luz po rozpędzeniu obroty na chwile spadają tak bardzo jakby chciał zgasnąć!!! Oczywiście nie gaśnie i po sekundzie wraca wszystko do normy! Już gdzieś o ty czytałem ale nie mogę znaleźć !! Nadmienię jeszcze ze aż kontrolka chyba ciśnienia oleju sie zapala! Chyba bo traw to tylko ułamki sekund.
[ Dodano: 2007-12-13, 20:42 ]
Witam!
Nie dodałem ze objaw ten występuje tylko na pb. Możecie coś poradzić? Nie jest to aż tak uciążliwe ale lubię jak wszystko chodzi w należytym porządku! Silniczek musi cykać jak szwajcarski zegarek Pozdrawiam wszystkich klubowiczów.
[ Dodano: 2007-12-14, 20:28 ]
No i problem dzisiaj sie pogłębił Na odcinku około 30km. Dwa razy obroty na chwile tak zaczęły skakać ze aż sie przestraszyłem skoki były pomiędzy 900 a 600 obrotów. po przegazowaniu wszystko wracało do normy! Za trzecim razem zgasł, po odpaleniu wszystko było ok! Dodam ze objaw występuje tylko na biegu jałowym po zatrzymaniu tylko na pb. Możecie coś poradzić na to?? Z góry wielkie dzięki!!
[ Dodano: 2007-12-15, 00:10 ]
Podpowiedzcie coś bo sie martwię? jakieś sugestie??
[ Dodano: 2007-12-27, 20:07 ]
Witam !
O widzę ze już nikt nie zagląda do tego tematu :cry:
A problem pozostał i nic sie nie poprawiło. Proszę pomóżcie!!
Niestety czytając odpowiedzi dochodzę do wniosku, że prawie wszystkie możliwe przyczyny zostały wymienione.
Ewentualnie pozostaje jeszcze kwestia ustawienia zapłonu. Tylko tyle mogę powiedzieć bez oględzin auta i bez analizy przy pomocy testerów i przyrządów diagnostycznnych.
Jak będziesz w W-wie to daj znać. Wystarczy mi godzina by zbadać silnik i znaleźć usterkę.
Ewentualnie pozostaje jeszcze kwestia ustawienia zapłonu. Tylko tyle mogę powiedzieć bez oględzin auta i bez analizy przy pomocy testerów i przyrządów diagnostycznnych.
Jak będziesz w W-wie to daj znać. Wystarczy mi godzina by zbadać silnik i znaleźć usterkę.
czarekj pisze:Niestety czytając odpowiedzi dochodzę do wniosku, że prawie wszystkie możliwe przyczyny zostały wymienione.
Ewentualnie pozostaje jeszcze kwestia ustawienia zapłonu. Tylko tyle mogę powiedzieć bez oględzin auta i bez analizy przy pomocy testerów i przyrządów diagnostycznnych.
Jak będziesz w W-wie to daj znać. Wystarczy mi godzina by zbadać silnik i znaleźć usterkę.
Bardzo dziękuje za odpowiedz! Dodam tylko ze sondy na nową nie wymieniłem jeżdżę na używanej!! Pozdrawiam Sosna
przepraszam za podpięcie pod temat ale nie wyczerpał moich wątpliwości ponieważ sonde wymieniłem. i mam wtrysk jednopunktowy ABT a tak wogóle to Witam wszystkich audimaniaków mam taki problem gdy odpale silnik na bęzynie to po chwili zaczyna się nierówna praca silnika i dymienie na czarno. Na gazie zato nie ma problemów chodzi równo i nie dymi. Powiem więcej pierwsze dymienie zaobserwowałem przed założeniem gazu więc niewiem jaka może być przyczyna na kompie wykazało zwarcie sondy do masy i jakiś błąd mechaniczny składu mieszanki coś takiego,kolega twierdzi, że to potencjometr przy wtryskunawet go rozkręcił i przeczyścił bęyną ale niepomogło. Jeśli macie jakieś uwagi lub taki sam problem i rozwiązaliście go to proszę o pomoc. I jeszcze takie pytanie czy potencjometr od monowtrysku 1.8 podejdzie do 2.0 ABT ?.
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
marekkk4, zacząłbym od sprawdzenia czujnika temperatury płynu (niebieski) i ciśnienia paliwa.
Zwarcie sondy do masy to błąd spowodowany prawdopodobnie przez ustawienie emulacji sondy na "masa" jeśli tak to nie ma się czym przejmować. Błąd składu mieszanki to może być błąd polegający na tym, że sonda zgłasza ubogą mieszankę, a ECU pomimo maksymalnego wydłużenia czasu wtrysku benzyny nie jest w stanie wyrównać mieszanki i wtedy ECU rejestruje błąd.
Piszesz, że sondę wymieniłeś, a jesteś pewny, że ta nowa sonda pracuje poprawnie? Może masz gdzieś nieszczelny wydech? Czy po wymianie sondy zrobiłeś reset ECU?
Zwarcie sondy do masy to błąd spowodowany prawdopodobnie przez ustawienie emulacji sondy na "masa" jeśli tak to nie ma się czym przejmować. Błąd składu mieszanki to może być błąd polegający na tym, że sonda zgłasza ubogą mieszankę, a ECU pomimo maksymalnego wydłużenia czasu wtrysku benzyny nie jest w stanie wyrównać mieszanki i wtedy ECU rejestruje błąd.
Piszesz, że sondę wymieniłeś, a jesteś pewny, że ta nowa sonda pracuje poprawnie? Może masz gdzieś nieszczelny wydech? Czy po wymianie sondy zrobiłeś reset ECU?
niebieski czujnik wymieniłem na nowy zaraz po kupnie auta bo był walnięty. Jak był podpięty pod kompa przy dodawaniu gazu czas wtrysku zwiększał się. sonda raczej sprawna poniewarz zanim zaczoł dymić na czarno byłem na analizatorze spalin i wam było wszystko ok. wydech szczelny bo niedawno go robiłem przy wymianie sondy spawałem też kolektor wydechowy bo był pęknięty.reset ecu robiłem ale chyba źle bo odłączałem tylko plusową klemę.
- Darecki3037
- Audi 80 Klub
- Posty: 975
- Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
- Lokalizacja: Krk
nie ma znaczenia którą klemę odepniesz ( choć bezpieczniej i lepiej minusową). Rozbieranie potencjometru przepustnicy jest nie wskazane, potem jest bardzo duży problem z poprawnym ustawieniem parametrów fabrycznych ( jeśli zauważyłeś dziurki mocujące są jajowate w celu ustawienia) założenie w innej pozycji spowoduję błędne odczyty położeń przepustnicy i kłopoty z silnikiem gotowe. Pozdro