Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 1.8 PM B3]Wymiana świec,przewodów,kopułki

Wszystko co znajduje się w komorze silnika.
Abyss

Post autor: Abyss » 13 sty 2014, 18:34

Poprzedni właściciel kody błyskowe już zainstalował :)
Ja ostatnio licznik rozkręciłem to poprawiłem świecenie bo była zielona dioda w czerwonym oknie i nic nie było widać..
Mam przed sobą instrukcję gazu więc przepiszę:
Elpigaz
Emmegaz Reduktor ML 94 E2R
Komputer (leonardo)

To samo pomyślałem co do komputera.. że zapomniał,zastąpił stare ustawienia nowymi
Będe potem jechać do sklepu, wsiądę i odpalę kody błyskowe.
Z tego co słyszałem to nie pokazują czasem tego czego szukamy.
Pokażą inny błąd który jest sprawny.

Mogę porobić zdjęcia.

Edit
Kod błyskowy 1


Kod błyskowy 2

.. i to tyle, potem już miga z tą samą częstotliwością i jak ponownie wcisnę guzik to nic już nie pokazuje

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 13 sty 2014, 19:58

2113 - Czujnik hallotronowy lub jego obwód
2413 - Kraniec regulacji składu mieszanki

Chyba dobrze policzyłem, a po skasowaniu też się pokazują?

Abyss

Post autor: Abyss » 13 sty 2014, 20:05

tak dokładnie 2113,2413
Nie kasowałem jeszcze, jutro skasuje i potem sprawdze czy się pojawią znowu.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 13 sty 2014, 20:26

Pierwszy błąd był dlatego że silnik był nie odpalony. Drugi od jazdy na gazie.

marcin6622
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 27 lut 2014, 21:32

Post autor: marcin6622 » 20 mar 2014, 18:29

może ktoś napisac na jakivh swiecach jeździcie? audi z lpg,problem z dławieniem jak na początku tematu

Abyss

Post autor: Abyss » 20 mar 2014, 22:37

Pewnie NGK, najlepsze świece,niezawodne.
Co do tematu to u mnie za wiele się nie zmieniło.
Nie wiem dlaczego po odłączeniu aku na 20min+ i ponownym podłączeniu silnik pracuje świetnie,nic nie buja,obroty się trzymają,temperatura idzie w góre jak powinna bo przed resetem ciężko o szybkie nagrzanie.Jeździ super na benzynce jak i na gazie,potem po czasie wraca szarpanie, problem z benzyną,niedogrzewanie,duże spalanie benzyny,gazu mi się wydaje że spala w normie(mogę się mylić i też za dużo bierze)
Dziś w pracy rozłączyłem i wracając do domu tak mi się fajnie jechało że nie chciałem wracać tylko pojeździć jeszczę.. dawno tak to auto fajnie nie pracowało.Wentylator nawet się załączył (a wcześniej wcale się nie włącza,chyba temperatura za niska) Ale muszę się cieszyć chwilą bo szarpanie powróci na pewno jak wcześniej.Jest też problem z jazdą na niskich obrotach i jeszcze przyśpieszanie, daje mu gazu a on się dusi i szarpie (nie może wejść na wyższe obroty)Po resecie auto nie ma problemu z przyśpieszeniem i aż prosi o depnięcie, jakby zupełnie inny silnik.Odłączenie akumulatora na parę minut u mnie działa cuda, próbuj może u ciebie też się poprawi.Nowe świece,przewody,kopułka,palec nic nie dały.

Ma ktoś jakiś pomysł?
A może to komputer gazu miesza w aucie?

Muszę pomyśleć o wył/wł na akumulatorze. -Albo na komputerze jeźeli to jego wina.

marcin6622
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 27 lut 2014, 21:32

Post autor: marcin6622 » 21 mar 2014, 05:29

a ile elektrod.?

Abyss

Post autor: Abyss » 21 mar 2014, 08:39

Na pierwszej stronie jest napisane..
3 elektrody, poczytaj sobie w google czemu 3 a nie 2 czy 1.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 21 mar 2014, 10:36

Abyss pisze:Po resecie auto nie ma problemu z przyśpieszeniem i aż prosi o depnięcie, jakby zupełnie inny silnik.
Poczytaj tutaj: https://audi80.pl/b4-abt-lpg-emulato ... htm#440161
Czyli robisz właściwą emulacje sondy albo możesz stały plus przy ecu podpiąć pod plus po zapłonie (najlepiej przez przekaźnik).

Abyss

Post autor: Abyss » 21 mar 2014, 11:32

Hej, czyli to co podałeś?
http://img697.imageshack.us/img697/9606/przek1.gif

"Przekaźnik po pojawieniu się napięcia na elektrozaworze LPG (przełączenie na LPG) odłącza sygnał sondy idący do komputera jednocześnie podając w jego stronę masę. Sonda pracuje sobie niepodpięta a ECU dostaje masę. "
Czyli takie połączenie w przypadku jazdy na benzynie Sonda działa i podaje prawidłowe dane, przełączam na gaz sonda się wyłącza po to aby nie było tych błędów.

Ok, został mi do podłączenia plus z zaworu LPG i ECU.(Plus z zaworu LPG to z tego pstryczka?) a
Mógłbyś mi wskazać w którym miejscu się znajduje ECU i ten + zaworu?Jak resztę podłączyć?
A ten ECU jak podłączyć pod przekaźnik? (masę,plus)
http://zapodaj.net/images/ed0bbde84f25c.jpg
Nad tym drugim (przekaźnik pomiędzy ECU i plus) spróbuje jak to pierwsze połączenie nie wypali.
Widzę że ten przekaźnik pomaga, sporo osób jest zadowolonych-muszę też zainstalować.
Ostatnio zmieniony 21 mar 2014, 17:45 przez Abyss, łącznie zmieniany 1 raz.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 21 mar 2014, 17:44

Wtyczkę sondy masz przy podłużnicy po stronie wtrysku i tam chyba najlepiej się wpiąć do kabla idącego z sondy do ecu. Przedłuż sobie kabel sondy aby przekaźnik móc umieścić w okolicach ściany grodziowej, jeszcze dociągasz do tego przekaźnika masę (masę dajesz na 87 i 85) i gotowe.
Może już masz jakiś emulator sondy? Nic tam pod maską nie masz zainstalowanego podłączonego do sondy?

Link do twojego zdjęcia nie dział, daj nowy do strony html ze zdjęciem z linka albo wrzuć na gdzieś indziej bo ten hosting na który wrzuciłeś nie toleruje hatlinkowania.

Abyss

Post autor: Abyss » 21 mar 2014, 18:01

Żółty kolor -sonda, nie wydaje mi się żeby było podłączone ale zaraz podejde do auta i prześledzę.
Co dalej z ECU i tym plusem elektrozaworu LPG? (plus lpg elektrozaworu to z tego pstryczka?) http://images64.fotosik.pl/788/5089ba9a7b0db58c.jpg
Coś nie mogę wrzucić bezpośrednio, ten link działa.-bez reklam itd. bezpośrednio ładuje do zdjęcia.Mógłbyś mi jeszcze zaznaczyć gdzie ECU i + LPG połączyć?
Jakbym już wiedział co i jak połączyć to jutro jadę do elektronika po przekaźnik (zwykły 12V?) i w sob/niedz montuje.

EDIT
Do sondy sa podlaczone przewody, powinien iść 1 przewód? (do ECU?)Chyba że poprzedni właściciel podłączył cos do niej, albo się mylę bo jest trochę nieporządek w tych przewodach i mało widać-czy idzie 1 przewód w środku czy 2.

Jeżeli już jest jakaś emulacja to chyba trochę słabo...
Plan B to sposób nr. 2 czyli przekaźnik pod ecu+>>stacyjka.
"stały plus przy ecu podpiąć pod plus po zapłonie (najlepiej przez przekaźnik)." -
Jak to podłączyć wtedy?
Są jakieś minusy takiego wyłączania ciągłe ECU+ po wyłączeniu silnika?
Większe spalanie?Wiem że za każdym razem będzie robił nową mapę na pb, potem na LPG dostanie błędy i wyłączenie silnika=reset-,na nowo cykl.
Tak z ciekawości, ile km/czasu potrzeba na adaptację/tworzenie mapy?

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 21 mar 2014, 19:19

Abyss pisze:Mógłbyś mi jeszcze zaznaczyć gdzie ECU i + LPG połączyć?
ECU podłączasz pod kabel sondy idący w stronę ecu.
Kabel sondy rozłączasz na wsuwkach jak będziesz miał wsuwkę męską i żeńską. Inaczej będziesz musiał ciąć kable.
http://img842.imageshack.us/img842/3169/rdui.jpg
A plus z elektrozaworu możesz wziąć z parownika: http://img823.imageshack.us/img823/9435/piwb.png

Co do wyłączania zasilania ecu to jak wspomniałeś ciągłe gubienie adaptacji więc spalanie jak wspomniałeś i pewnie za każdym odpaleniem będzie miał podniesione obroty. W nowszych autach dochodzi też gubienie kodów błędów ale PM i ma tylko kody błyskowe z których się żadko korzysta.

Abyss

Post autor: Abyss » 21 mar 2014, 20:43

Zrobię to na wtyczce, nie chce ciąć.
Rozłączam wtyczkę- sonda ląduje na PIN 87a , druga część wtyczki (męska) na PIN 30. dobrze?
Dzięki wielkie za porządne wytłumaczenie co do czego podłączyć na zdjęciach,zaznaczenie miejsc + opis dokładny.Jutro jade po przekaźnik i albo jutro/niedzielę próbuję podłączyć wszystko.Oczywiście napiszę czy pomogło/udało sie podłączyć.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 21 mar 2014, 20:58

Abyss pisze:Rozłączam wtyczkę- sonda ląduje na PIN 87a , druga część wtyczki (męska) na PIN 30. dobrze?
Tak

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl