[B3 2.0 3A] Zamiana - koniecznosć ?
[B3 2.0 3A] Zamiana - koniecznosć ?
witam
moje świeżo zakupione Audi przyprawia mnie o kur***e, mianowicie - od początku
Audi 80 B3 - 2.0 na wielowtrysku + LPG to jakaś kompletna porażka...
auto na gazie nie ma mocy, a przy ruszaniu dławi się o zamieszaniu kołami nie ma mowy, boje się nim wyjechać na skrzyżowanie, bo on się tak dławi, że stane na środku i kaplica.
Co byłem u gazowników i mechaników mówią, że trza było brać na Mono ale takie gadanie..
ii czy da się zamienić WIELOPUNKT NA MONO? czy cały silnik 1,8 MONO i wtedy bym wywalił LPG.. czekam na porady
moje świeżo zakupione Audi przyprawia mnie o kur***e, mianowicie - od początku
Audi 80 B3 - 2.0 na wielowtrysku + LPG to jakaś kompletna porażka...
auto na gazie nie ma mocy, a przy ruszaniu dławi się o zamieszaniu kołami nie ma mowy, boje się nim wyjechać na skrzyżowanie, bo on się tak dławi, że stane na środku i kaplica.
Co byłem u gazowników i mechaników mówią, że trza było brać na Mono ale takie gadanie..
ii czy da się zamienić WIELOPUNKT NA MONO? czy cały silnik 1,8 MONO i wtedy bym wywalił LPG.. czekam na porady
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Dobrze gadają, następnym razem zanim kupisz cokolwiek poczytaj opinie w internecie.emczy pisze:trza było brać na Mono ale takie gadanie..
Możesz zrobić tak jak kolega w temacie: https://audi80.pl/b3-18-zamiana-siln ... t84699.htm
Czyli kolektor z monowtrysku/gaźnika + gaźnik albo mono jeśli chcesz bawić się w kabelkologię.
Druga opcja to wsadzenie osprzętu z ABK (115KM z B4, elektroniczny wtrysk wielopunktowy digifant) albo lepiej z montowanego poprzecznie między innymi w Passacie B4 silnika 2.0 8V 115KM, 2E bo tam był przepływomierz z gorącym drutem czyli tańszy niż ten z ABK którego wysoka cena jest spowodowana tym że często wystrzał gazu go załatwia. Tylko też dobrze jakbyś do osprzętu 2E miał kolektor i wtryski z ABK bo na kolektorze z 2E maska może się nie domykać i wyjście filtra powietrza wychodzi z całkiem innej strony.
Trzecia to zrobienie samochodu jeżdżącego tylko na gazie, wywalenie kompensacji i talerza przepływomierza albo całego wtrysku i wsadzenie stożka. Albo zrobienie tego na blosie który nie dławi dolotu jak mikser.
Piąta opcja to zrobienie gazu na blosie ale pozostawienie benzyny ale do jednego i drugiego trudno o fachowca.
jak ma mi tak chodzić na LPG jak teraz tylko, ze w innym silniku to to nic nie da, wolałbym raczej samą benzyne, bo tak mi ustawili gazole, że auto na start ma 1100 obrotów, ale podczas jazdy z 2000 nie schodzi, starałem się ale przy 60 km/h na 5 biegu mial 1700-1800 ... i ma taką ''dziure'', że jade jade depne fest i się dławi i nie wiem kompletnie...
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Bo pewnie masz problemy ze stabilizacją obrotów. A "fachowcy" pewnie zubażając mieszankę zmniejszyli obroty a później jechać się na tym nie da.
Jeśli sterowanie silnika jest sprawne i potrafi utrzymywać właściwe obroty to wtedy dobrze wyregulowany gaz powinien śmigać.
Możesz drutować jak co niektórzy montując register od gazu zamiast zaworu stabilizacji obrotów. Jedyną wadą tego jest to że na zimnym będzie gasł. Można temu przeciwdziałać dając jakiś większy zawór i dać sterownie z jakiegoś czujnika temperatury aby podnosił obroty gdy silnik się jeszcze nie rozgrzeje.
Jeśli sterowanie silnika jest sprawne i potrafi utrzymywać właściwe obroty to wtedy dobrze wyregulowany gaz powinien śmigać.
Możesz drutować jak co niektórzy montując register od gazu zamiast zaworu stabilizacji obrotów. Jedyną wadą tego jest to że na zimnym będzie gasł. Można temu przeciwdziałać dając jakiś większy zawór i dać sterownie z jakiegoś czujnika temperatury aby podnosił obroty gdy silnik się jeszcze nie rozgrzeje.
powiem tak, ''fachowcy'' flaszke wzieli , kazali dać na 3000 obr. cos kręcili, dali w tłumik, i dali jej za dużo, obroty jałowe ma dobre, ale w sumie też 1100 to jednak dużo..
zmniejszą dawkę to w ogóle nie idzie i się dławi, dali dużo to dużo pali zamuł i obroty duże i ta ''dziura'' co wspominalem wcześniej
zmniejszą dawkę to w ogóle nie idzie i się dławi, dali dużo to dużo pali zamuł i obroty duże i ta ''dziura'' co wspominalem wcześniej
Popieram i jestem tego przykładem. Jeżdżę Audi-3A już 12 lat w między czasie zmieniałem membrany w parowniku Landi a po wygaśnięciu atestu na butlę, wymieniłem na nową razem z parownikiem (najtanszy Tomasetto 150hp). Auto gaziarza nie widziało serwisuję go sam czerpiąc wiedzę z naszego forum i własnego doświadczenia.aldi pisze:Jeśli sterowanie silnika jest sprawne i potrafi utrzymywać właściwe obroty to wtedy dobrze wyregulowany gaz powinien śmigać.
"dziura" to efekt padnietego reduktora lub źle dobrany mikser, o szczelności układu nie wspomnę. Jeżeli na benzynie jest ok to gaz jest do ogarnięci.dali dużo to dużo pali zamuł i obroty duże i ta ''dziura'' co wspominalem wcześniej
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Wydaje ci się. Nie mogli zmienić przełożeń skrzyni biegów od tak, że masz inne obroty w stosunku do prędkości. Chyba że sprzęgło ci się ślizga albo któryś z liczników oszukuje.emczy pisze:a poza tym mi się wydaje, że źle go wyregulowali bo ma strasznie wysokie obroty podczas jazdy przy stosunkowo małej prędkości ...
dla pewności pojeździłem teraz chwile, więc na benzynie chodzi fajnie, przyspiesza, przełącze na LPG to spadek mocy aż czuć , auto praktycznie się toczy , strach wyprzedzać ciężarówke, która wolno jedzie.
Doszedłem do wniosku, że poszukam jakiegoś 1,8 MONO dawce, i przełoże silnik, a reszte części sprzedam. Szkoda mi Audi, bardzo ładna, ale no nie jestem póki co zadowolony, mysle , ze zmiana silnika coś odratuje. dzięki za porady
Doszedłem do wniosku, że poszukam jakiegoś 1,8 MONO dawce, i przełoże silnik, a reszte części sprzedam. Szkoda mi Audi, bardzo ładna, ale no nie jestem póki co zadowolony, mysle , ze zmiana silnika coś odratuje. dzięki za porady
Jeżeli na benzynie jest OK to znaczy odpala, trzyma wolne obroty, nie faluje i do tego dobrze przyspiesz to po co wymieniać silnik.więc na benzynie chodzi fajnie, przyspiesza, przełącze na LPG to spadek mocy aż czuć , auto praktycznie się toczy
Mi na LPG chodzi płynniej niż na Bp. jadąc na gazie silnik jest o wiele bardziej elastyczny np. z 1000 obrotów na 4 biegu potrafi płynnie przyspieszać bez żadnych szarpnięć do 5000 - 6000 tyś.
Gaziarze lubią takiego klientka co da się podpiąć komputer skasować błędy 5min i kasa. To jest mechaniczny wtrysk i 90% nie ma o nim pojęcia a pozostałe 10% nie chce sie z tym bawić, zwłaszcza jak tego nie montowało.ale dobrze wyregulowany gaz... zobaczymy, podjade gdzie indziej
Przypuszczam że masz instalację 1 generacji z registrem i dodatkową kompenszcją. Jeżeli parownik jest ok to pozostaje mikser. Masz nowszego typu z takim dyfuzorem po środku czy zwykły palnik jak do kuchenki. Bardzo ważna jest średnica, ja mam zwykły 28mm.
Edit.
Jeżeli sam tego nie ogarniesz to wizyty u mechaników przekroczą wartość samochodu.nie znam się kompletnie na tym LPG, I albo II gen. na pewno nie sekwencja, a co do benzyny, prawie wszystko ok, jadąc do skrzyżowania trzymając do na sprzęgle troche dłużej zgaśnie...
Przypuszczam że dużo za nią nie dałeś, to może lepiej sprzedać i poszukać coś innego.
Ostatnio zmieniony 24 mar 2014, 22:26 przez marbaj, łącznie zmieniany 1 raz.
powiem Ci, że Ci nie powiem... nie znam się kompletnie na tym LPG, I albo II gen. na pewno nie sekwencja, a co do benzyny, prawie wszystko ok, jadąc do skrzyżowania trzymając do na sprzęgle troche dłużej zgaśnie...
u mnie w mieście też nie ma za dużo gazoli.. 2 moze 3 , razem z tymi, co byłem wcześniej
a już sam nie wiem co robic z Audi, zwłaszcza, że odkąd ja mam więcej stoi jak jedzie
u mnie w mieście też nie ma za dużo gazoli.. 2 moze 3 , razem z tymi, co byłem wcześniej
a już sam nie wiem co robic z Audi, zwłaszcza, że odkąd ja mam więcej stoi jak jedzie