Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.8 PM] Nie odpala. Sprawdzone chyba wszystko...

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Zbysiuuu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 70
Rejestracja: 10 mar 2014, 19:31
Lokalizacja: Elbląg

[B3 1.8 PM] Nie odpala. Sprawdzone chyba wszystko...

Post autor: Zbysiuuu » 22 mar 2014, 17:49

Witam. Mam powazny problem z audiczka. Dwa dni temu zona pojechała do pracy bez zadnych problemow ale gdy chciała wrocic auto juz nie odpaliło.
sprawdzone:
-swiece, przewody ok,
-iskra jest
-rozrzad ok
-pompa paliwa dziala, paliwo jest. Ostatnie tankowanie 100km temu i chodził bez problemu
Po wlaniu strzykawki paliwa do wtrysku dalej nie odpala

Zaprzyjazniony mechanik w akcie desperacji przekrecil troche aparat zapłonowy i auto odpaliło od strzała ale kopcił na biało i trzymał 2 tys obrotów. Mechanik zaczał ustawiac aparat do poprzedniej pozycji-obroty biegu jałowego zaczeły spadac az auto zgasło. Od tego czasu nawet ruszanie aparatem nie pomaga.
Pojechałem na szrot po aparat zapłonowy (z passata b3 1.8) i cewke ale auto nadal nie odpala na zaden sposób.
Brak mi juz pomysłów.... <buu>

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 22 mar 2014, 17:54

Skoro biały dym to albo płyn chłodniczy dostaje sie do komór spalania albo lewe paliwo, albo ropa zamiast benzyny.

Zbysiuuu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 70
Rejestracja: 10 mar 2014, 19:31
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Zbysiuuu » 22 mar 2014, 18:18

karolas123 pisze:Skoro biały dym to albo płyn chłodniczy dostaje sie do komór spalania albo lewe paliwo, albo ropa zamiast benzyny.
Pierwsza strzykawe do wtrysku ok 30ml pomyłkowo dostał ropy <mikolaj>

majkel1987
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 216
Rejestracja: 04 mar 2013, 23:19

Post autor: majkel1987 » 22 mar 2014, 18:46

Mnie kopcił na biało jak miał źle ustawiony rozrząd, stary pasek itp ale to b4.

Awatar użytkownika
kardi21
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 241
Rejestracja: 10 maja 2009, 16:02
Lokalizacja: Zamość/lubelskie

Post autor: kardi21 » 22 mar 2014, 19:03

moze pompa paliwa nie podaje juz odpowiedniego cisnienia. Sprawdz tez tps na przepustnicy

Zbysiuuu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 70
Rejestracja: 10 mar 2014, 19:31
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Zbysiuuu » 22 mar 2014, 19:10

kardi21 pisze:moze pompa paliwa nie podaje juz odpowiedniego cisnienia. Sprawdz tez tps na przepustnicy
Apropo pompy dziwne ze jednak auto zagadało po ruszeniu aparatem zapłonowym
O TPS za chwile poczytam bo nie spotkałem sie z tym <urodziny>

Dodam jeszcze ze auto jak nam teraz zajulało chodziło dobrze, równo, trzymał tylko za wysokie obroty.
Po kupieniu wymieniałem przewody WN bo auto troche zamulało i nie wchodziło płynnie na obroty. Przeczyszczona była tez kopułka i palec i po tych zabiegach chodził rewelacyjnie chociaz kopułke i palec i tak chciałem wymienic.

Awatar użytkownika
kardi21
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 241
Rejestracja: 10 maja 2009, 16:02
Lokalizacja: Zamość/lubelskie

Post autor: kardi21 » 22 mar 2014, 20:56

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=82826 masz o sprawdzaniu i regulacji TPS z forum vw golfa ale do tego samego wtrysku. Chociaż jak chodzil dobrze tylko za wysokie obroty trzymal to sprobowac podmienic,najlepiej od kogos na probe na razie nastawnik przepustnicy(silniczek krokowy) takie czarne ustrojstwo na 4 piny Obrazek

Zbysiuuu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 70
Rejestracja: 10 mar 2014, 19:31
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Zbysiuuu » 22 mar 2014, 21:04

kardi21 pisze:http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=82826 masz o sprawdzaniu i regulacji TPS z forum vw golfa ale do tego samego wtrysku. Chociaż jak chodzil dobrze tylko za wysokie obroty trzymal to sprobowac podmienic,najlepiej od kogos na probe na razie nastawnik przepustnicy(silniczek krokowy) takie czarne ustrojstwo na 4 piny [url=http://images64.fotosik.pl/792/8521231fcd5f5b54m.jpg]Obrazek[/URL]
Dzieki!! Pomocny temat. Ale jak tak czytam to raczej nie pasuje do moich objawów.

[ Dodano: 2014-03-22, 21:07 ]
kardi21 pisze:Chociaż jak chodzil dobrze tylko za wysokie obroty trzymal to sprobowac podmienic,najlepiej od kogos na probe na razie nastawnik przepustnicy(silniczek krokowy) takie czarne ustrojstwo na 4 piny
Miał wysokie obroty bo aparat był ustawiony byle jak. Tak na próbe mechanik go poluzował i przekrecił. Nie spodziewalismy sie ze auto zagada ale jednak. Kiedy ustawiał aparat do prawidłowej pozycji obroty wracały do normy ale w końcu auto zgasło.
Kolejne regulacje aparatem juz nie przyniosły poprawy i auto juz nie odpala.
Wymieniłem aparat na uzywke z passata b3 1.8 i tez lipa.

Awatar użytkownika
kardi21
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 241
Rejestracja: 10 maja 2009, 16:02
Lokalizacja: Zamość/lubelskie

Post autor: kardi21 » 22 mar 2014, 21:20

jesli wszystko to co napisales w pierwszym poscie jest na 100% sprawne to nie bedzie wina aparatu. Ja bym szukał kolo wtrysku

Zbysiuuu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 70
Rejestracja: 10 mar 2014, 19:31
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Zbysiuuu » 22 mar 2014, 21:25

kardi21 pisze: Ja bym szukał kolo wtrysku
Ale czego tam szukac?
Mi ciagle ora beret dlaczego nagle po ruszeniu aparatem odpalił... :roll:

Awatar użytkownika
kardi21
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 241
Rejestracja: 10 maja 2009, 16:02
Lokalizacja: Zamość/lubelskie

Post autor: kardi21 » 22 mar 2014, 21:37

odpalił ale tylko raz,zapłon mógł być w tym przypadku na tyle wyprzedzony że dostał większą dawkę paliwa. jeśli iskrę masz to moduł, aparat i cewkę możesz raczej wykluczyć. Przyczyn może być kilka dlaczego nie chce odpalać ale co właściwie jest..? TPS nie tylko steruje mieszanką ale pracą przepustnicy podczas rozruchu i biegu jałowego, nastawnik przepustnicy też może być za to odpowiedzialny, wtryskiwacz może zaczął szwankować albo regulator ciśnienia w skrajnych przypadkach czujnik temp. w króćcu wodnym.

Zbysiuuu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 70
Rejestracja: 10 mar 2014, 19:31
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Zbysiuuu » 22 mar 2014, 22:35

zaczynam juz głupiec...
A czy w przypadku usterek tych elementów o których mówisz auto by paliło na pych albo po wlaniu benzyny do wtrysku?
Bo w obu przypadkach nie pali.

Awatar użytkownika
kardi21
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 241
Rejestracja: 10 maja 2009, 16:02
Lokalizacja: Zamość/lubelskie

Post autor: kardi21 » 23 mar 2014, 10:34

po wlaniu do wtrysku paliwa powinno bo do komor spalania dojdzie to paliwo i zapali sie. Odkrecobudowe filtra i niech ktos probuje odpalic samochod i zobacz czy wtryskiwacz podaje paliwo

mariusz122
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 137
Rejestracja: 06 cze 2009, 23:32
Lokalizacja: Legnica

Post autor: mariusz122 » 23 mar 2014, 12:13

Proponował bym jeszcze sprawdzic ustawienie rozrzadu.

Zbysiuuu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 70
Rejestracja: 10 mar 2014, 19:31
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Zbysiuuu » 23 mar 2014, 18:42

mariusz122 pisze:Proponował bym jeszcze sprawdzic ustawienie rozrzadu.
Było sprawdzone 2 razy....

[ Dodano: 2014-03-23, 18:43 ]
kardi21 pisze:po wlaniu do wtrysku paliwa powinno
No własnie. Powinno ale pupa. Nie odpala.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl