Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABK] Problem z nierówną pracą silnika.

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
rawendil2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 24 mar 2014, 21:03
Lokalizacja: Poznań

[B4 2.0 ABK] Problem z nierówną pracą silnika.

Post autor: rawendil2 » 24 mar 2014, 21:23

Witam serdecznie.
Jestem nowy na forum i proszę o wyrozumiałość.

Posiadam Audi B4 2.0 ABK sedan.

Opis problemu :

Samochód pół roku temu działa dobrze do pewnego momentu.
Zaczęły występować problemy z odpalaniem oraz gaśnięciem silnika na niskich obrotach ( np. podczas stania na światłach na biegu jałowym ), obroty spadał , buda trzęsła się , samochód gasł.
Po sprawdzeniu czujników,kopułki, świec, instalacji, silniczka krokowego i ostatecznie wymianie jakiejś uszczelki przez "zaufanego mechanika" problem na kilka dni zniknął po czym powrócił.
Auto stało od tego czasu do dzisiaj około pół roku bez żadnej ingerencji.

Dzisiaj odkupiłem ten samochód za umowne kilka stówek od rodziny.
Zakupiłem nowy akumulator Centra Plus 62ah.
Wbrew mojemu zdziwieniu samochód odpalił ( za 3 razem ), chodził równo ( 1000 obrotów ) przez około 15 minut ( temp. w normie )..
Deszczowa pogoda pokrzyżowała moje plany sprzątania.
Zostawiłem samochód na około 3 godziny po czym postanowiłem go odpalić ,udało się za 2-3 razem. Problem polega na tym ,że znów zaczął schodzić na niskie obroty, trząść się i gasnąć.

Podłączyłem samochód do komputera , sprawdziłem kody błędów silnika.

515 Czujnik Halla - G 40
282 Nastawnik przepustnicy - V60

Podtrzymywałem obroty dodając gazu ( benzyny, instalacja lpg została zdemontowana ) aczkolwiek temperatura na zegarach urosła max do 60 stopni.

Czy ktokolwiek wie co można z tym zrobić ?
Pozdrawiam.

Roman_S
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1582
Rejestracja: 23 cze 2013, 15:47
Imię: Rafał

Post autor: Roman_S » 24 mar 2014, 21:48

Wywalilo Ci bledy tych elementów więc tam należy szukac problemu ,może coś się stalo i da się naprawić a może potrzebna będzie wymiana. Poszukaj na forum ,mnóstwo tematów o tym jest.Nastawnik pprzepustnicy to bodajże jest to samo co TPS ,czujnik polożenia przepustnicy, jesli sie myle niech mnie ktoś poprawi.

rawendil2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 24 mar 2014, 21:03
Lokalizacja: Poznań

Post autor: rawendil2 » 24 mar 2014, 22:33

Doczytałem ,że błąd 515 Czujnik Halla - G 40 jest normalny przy wyłączonym silniku.
Tylko dlaczego samochód działał normalnie po zresetowaniu komputera ( brak zasilania przez noc ) i wymianie akumulatora a po 4 godzinach znowu nie działa.

Spróbuję przeczyścić przepustnicę po czym zaadaptować tps przez vaga.
Czy jest to możliwe,żeby samochód przestał działać po podłączeniu kabli diagnostycznych ? :o

Awatar użytkownika
dzikx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1050
Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
Imię: Jurek
Model: Audi 90 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 ADA+lpg
Lokalizacja: pomorze

Post autor: dzikx » 24 mar 2014, 22:58

raczej nie mógł przestać. Miałem mało doczynienia z tym silnikiem ( stwierdziłem ze jest za drogi i zbyt niedopracowany ) jak nie odpala to może czujnik hala padł, są tam jeszcze przekaźniki i inne niepotrzebne graty co utrudniają życie i może nie odpalać. co do dziwnych obrotów to tak wszystkie przewody podciśnieniowe jak i kolektor ssący i guma łącząca go z przepływką, dalej przepływka, ustawienie rozrządu, zapłonu, czujnik temperatury, przepustnica ( tu może nie widzieć położenia i nie trzymać jałowych obrotów ) silniczak wolnych obrotów czy jakoś tak :mrgreen: ( takie podłużne ustrojstwo przy przepustnicy )

MikiTiki
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 78
Rejestracja: 15 wrz 2013, 11:35

Post autor: MikiTiki » 25 mar 2014, 20:07

Po pierwsze (nie ma to związku z problemem, ale warto upomnieć :) ): Aku 45-52 Ah byłby najodpowiedniejszy, 62ah może nie doładowywać jeśli robisz krótkie odcinki co powoduje krótszą jego żywotność.
Tylko dlaczego samochód działał normalnie po zresetowaniu komputera ( brak zasilania przez noc ) i wymianie akumulatora a po 4 godzinach znowu nie działa.
Z tego co mi wiadomo odłączenie zasilania na kilka godzin resetuje kompa w ABT, a nie w ABK.
Doczytałem ,że błąd 515 Czujnik Halla - G 40 jest normalny przy wyłączonym silniku.
Więc wykonaj jeszcze raz diagnozę, tym razem na uruchomionym silniku :mrgreen:
Miałem mało doczynienia z tym silnikiem ( stwierdziłem ze jest za drogi i zbyt niedopracowany )
Nie taki diabeł straszny, jak wszystko co potrzeba ogarniesz, a potem zadbasz aby wszystkie pierdoły eksploatacyjne były wymieniane na bieżąco, to jeździsz praktycznie bezproblemowo. :-P Bynajmniej ja nie mogę narzekać.
Deszczowa pogoda pokrzyżowała moje plany sprzątania.
Zostawiłem samochód na około 3 godziny po czym postanowiłem go odpalić ,udało się za 2-3 razem. Problem polega na tym ,że znów zaczął schodzić na niskie obroty, trząść się i gasnąć.
Do sprawdzenia: Szczelność dolotu, regulator biegu jałowego, potencjometr przepustnicy, przepływomierz, zapłon, czujnik temperatury niebieski, układ WN (w tym cewka). Trochę tego jest, ale najlepiej sprawdzić i mieć pewność że wszystko gra i buczy. :) Nie będę się rozpisywał "co i jak?", bo wszystko to na forum opisywane było 324521235 razy. Powodzenia <ok> Jak się dobrze postarasz, to i z fotostory znajdziesz niektóre rzeczy.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 25 mar 2014, 20:12

rawendil2 pisze:Doczytałem ,że błąd 515 Czujnik Halla - G 40 jest normalny przy wyłączonym silniku.
raczej nie przy ABK
rawendil2 pisze:Tylko dlaczego samochód działał normalnie po zresetowaniu komputera ( brak zasilania przez noc ) i wymianie akumulatora a po 4 godzinach znowu nie działa.
w ABK takie zabiegi są bezsensu bo nic nie dają, dla mnie to zbieg okoliczności

A tak na marginesie radzę dobrze poprzeglądać tematy na forum dotyczące ABK a wszystkiego się dowiesz o nim <ok>

Awatar użytkownika
bialas1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 188
Rejestracja: 01 kwie 2011, 17:03
Lokalizacja: Lublin

Post autor: bialas1 » 25 mar 2014, 21:22

Po pierwsze jak samochód przestanie odpalać sprawdź, czy jest w ogóle iskra. Jeśli zauważysz jej brak problem może tkwić w cewce albo czujniku Halla.

Miałem u siebie taki przypadek, że samochód niespodziewanie potrafił zgasnąć i nie odpalić. Problemem okazała się cewka.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl