Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 2.0 ABT + LPG] wysokie obroty

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
Bastek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2170
Rejestracja: 04 paź 2007, 19:51
Lokalizacja: Krosno

Post autor: Bastek » 30 lis 2007, 22:59

Danek, a jest jakaś regulacja obrotów na reduktorze?

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 30 lis 2007, 23:10

Nie.
W reduktorze są dwie lub tylko jedna śruba regulacyjna. Żadna z nich nie służy do regulacji obrotów. To błędne określenie (śruba wolnych obrotów) pewnie wzięło się stąd, że czasem mikser daje zbyt niskie podciśnienie na jałowym biegu i żeby wzbogacić mieszankę wprowadzono dodatkową śrubę otwierającą kanał boczny, którym gaz jest wciąż podawany niezależnie od tego czy membrana główna otworzyła zawór czy nie. W ten sposób zasilanie silnika gazem jest cały czas podtrzymywane tym kanałem. Ale nie jest to regulacja obrotów. W praktyce, obecnie bardzo rzadko zachodzi potrzeba użycia w czasie regulacji tego kanału i przeważnie jest on zakręcony.

Awatar użytkownika
Bastek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2170
Rejestracja: 04 paź 2007, 19:51
Lokalizacja: Krosno

Post autor: Bastek » 30 lis 2007, 23:23

Danek, nastawnik przepustnicy, czyli inaczej silniczek krokowy (właśnie go dzisiaj wymieniłem)? Zaraz po wymianie było super ale po jakimś czasie obroty znów zaczęły skakać. Przed modzeniem zczytałem go VAGiem i pokazał mi 4 błędy. 2 dotyczące silniczka krokowego, jeden sondy lambda i jeden jakiegoś czujnika zasysanego powietrza. Myślałem, że pozostałe błędy są wynikiem niesprawnego silniczka krokowego ale chyba trzeba będzie wymienić tą sondę. W tej chwili jest założona od skody octavii (różni się od ori od audi ilością przewodów ale macherzy jakoś to podłączyli). Jaką radzisz sondę? Tylko oryginał, czy może być jakiś zamiennik?

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 01 gru 2007, 14:41

Osobiście niedawno wstawiłem NGK 3 przewodową uniwersalną (niestety symbolu teraz nie pamiętam, później postaram się sprawdzić - gdzieś chyba jeszcze mam fakturę) i jest cacy. Przed wymianą sondy też mi lekko obroty falowały, a teraz stoją jak zamurowane.

Awatar użytkownika
Bastek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2170
Rejestracja: 04 paź 2007, 19:51
Lokalizacja: Krosno

Post autor: Bastek » 01 gru 2007, 17:00

Danek, ilu przewodowa ma być ta sonda? Jaki rozmiar gwintu? Jaka długość przewodu?
Który to jest ten czujnik zasysanego powietrza? Dzisiaj rano zapaliłem silnik - chodził równiutko ale po jakiś 3 minutach obroty mu spadły i zgasł. Ponoć ten właśnie czujnik jest odpowiedzialny jest za przekazywanie sygnału silniczkowi krokowemu.

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 01 gru 2007, 18:43

Bastek pisze:Danek, ilu przewodowa ma być ta sonda? Jaki rozmiar gwintu? Jaka długość przewodu?
Który to jest ten czujnik zasysanego powietrza?
1. Sonda w ABT jest i powinna być 3 przewodowa
2. Gwint M18
3. Przewody nie muszą być bardzo długie bo jeśli jest to sonda uniwersalna to i tak trzeba je dolutować do starej wtyczki wykorzystując część przewodów ze starej sondy. Należy to zrobić tak by długość przewodów od sondy do wtyczki był taka sama jak w starej sondzie.
Ja kupiłem taką: OZA446-E2 NTK Typ S4
4. Czujnik zasysanego powietrza to taki mały cycek z boku na pokrywce wtryskiwacza
Ten czujnik spełnia w tym silniku rolę przepływomierza. Mierzy on temperaturę zasysanego powietrza i na podstawie wysokości obrotów i pojemności cylindrów ECU oblicza przybliżoną wartość ilości zassanego powietrza, następnie jest to korygowane po odczytaniu sygnału sondy (bogato lub ubogo) oraz uwzględnieniu temperatury silnika, przez skrócenie lub wydłużenie czasu wtrysku benzyny. Jak widzisz wszystko jest ze sobą bardzo ściśle powiązane. Dlatego należy dbać o 100% sprawność wszystkich czujników. Skoro VAG wywalił błąd lambdy, nastawnika i czujnika temp. to wszystkie te elementy należy przynajmniej sprawdzić, i ewentualnie wymienić. Natomiast nie można spodziewać się natychmiastowej poprawy po wymianie tylko jednego z nich, bo pozostałe również mogą zakłócać pracę silnika.
Zgaśnięcie silnika po tych 3 minutach może być spowodowane uszkodzeniem sondy. ECU zaczął dostawać błędny sygnał z sondy i chcąc skorygować mieszankę doprowadził do zalania silnika albo nadmiernego zubożenia mieszanki.

rawilk27
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 10 paź 2013, 14:09

Post autor: rawilk27 » 17 paź 2013, 13:37

Mam podobny problem, na zimnym silniku 1400 ob/min a na ciepłym 1200ob/min.
Nastawnik przepustnicy sprawny, nigdzie nie dostaje się lewe powietrze.
Niebieski i szary czujnik sprawny.
Oprócz sondy lambda i ECU co może być przyczyną problemu ?

Awatar użytkownika
schack
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 687
Rejestracja: 26 mar 2012, 10:32
Lokalizacja: Lublin

Post autor: schack » 17 paź 2013, 13:53

Jesteś w 100% pewny, że krokowy jest dobry? Może warto w benzynę go na noc wrzucić i zobaczyć czy coś to zmieni?

Awatar użytkownika
Sasaku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 32
Rejestracja: 03 lis 2012, 15:08
Lokalizacja: Reda

Post autor: Sasaku » 26 paź 2013, 13:29

ja mam podobny problem z moim ABT a mianowicie jak postoi 2dni po odpaleniu na BP ma dziwne obroty dość niskie i czasem na sekunde wskoczy na wysokie i potem znow to samo i jakby nie chodzil na wszystkie gary. Po przełączeniu na LPG problem znika lecz po paru km na lpg jak juz ma temp 70+ to zaczyna falowac na obrotach (nie wiem dokladnie ile obrotów bo nie mam licznika z obrotomierzem) co to może byc? elementy WN? silnik krokowy? sonda?

Awatar użytkownika
schack
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 687
Rejestracja: 26 mar 2012, 10:32
Lokalizacja: Lublin

Post autor: schack » 26 paź 2013, 15:27

może być WN u mnie jak wymieniłem świece kopułkę i palec to w końcu po miesiącu stanął, nie chciał odpalić, z kabli strzelił mnie prąd aż w szpitalu wylądowałem, wymieniłem kable i jeździ jak durny :D

Awatar użytkownika
Sasaku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 32
Rejestracja: 03 lis 2012, 15:08
Lokalizacja: Reda

Post autor: Sasaku » 26 paź 2013, 22:27

ok to wymienie przewody WN na początek tylko jakiej firmy polecacie? moim Audi robie miesiecznie ok 600km wiec myśle że niewiadomo jakie drogie nie musza byc te przewody :) ale czekam na opinie klubowiczów :)

Awatar użytkownika
schack
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 687
Rejestracja: 26 mar 2012, 10:32
Lokalizacja: Lublin

Post autor: schack » 26 paź 2013, 23:38

no ja kupiłem BERU, jak już zakładać kable to porządne bo chinole zdarzają się takie, że z wejścia przebicia mają ;P

rawilk27
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 10 paź 2013, 14:09

Post autor: rawilk27 » 19 lis 2013, 21:15

Ostatnio po wymianie wahacza odkryłem że nie ma u mnie sondy lambda, gdy rozgrzeję silnik do 95 stopni C, lub zostawię na noc z odpiętym akumulatorem problem znika ale na chwilę.

Awatar użytkownika
panda86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 225
Rejestracja: 09 paź 2010, 11:54

Post autor: panda86 » 28 lis 2013, 20:55

odkop..

Panowie, przypadek mam jak w 1 poście już od dłuższego czasu.. ale boje sie ze zatrzymam sie kiedys i dalej nie pojade.. przypuszczalnie jest to krokowy..

moje pytanie, czy mozna kupic sam silnik krokowy nowy - nie oryg.. ale dobry zamiennik..? lub tez cala przepustnice? Bo mam jednego mechanika ktory twierdzi ze mozna kupic caly komplet nowy.. i to nawet nie za jakies kosmiczne pieniadze.. - 200-300zl jak dobrze pamietam.. sam handluje czesciami ale nie doszukalem sie tego jak na razie.. a jezdzenie tym samochodem zaczyna mnie irytowac.. jak nie wyje na max obrotach na gazie, to skacze na obrotach tak ze nie da sie parkowac... zjezdzam sprzeglo, wkurr....iam sie i mam tego dosc :) ale auta nie chce sprzedac.. - nie chce tez za duzo wykladac na naprawy.. bo po glowie chodzi mi swap... ale nie teraz jeszcze...

prosze o info, pozdrawiam
panda

Awatar użytkownika
schack
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 687
Rejestracja: 26 mar 2012, 10:32
Lokalizacja: Lublin

Post autor: schack » 28 lis 2013, 21:32

Ja założyłem zamiennik krokowego, firma topran, pieniądze śmieszne a jeździ już 1,5 roku ;P

Swoją drogą przekonałem się do tej firmy, od dłuższego czasu wszystko zakładam właśnie tego producenta i jestem bardzo zadowolony :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl