Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B2 NG] Dymi jak lokomotywa

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
Awatar użytkownika
Ezumaru
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 760
Rejestracja: 30 mar 2007, 22:39
Lokalizacja: Silesia

[B2 NG] Dymi jak lokomotywa

Post autor: Ezumaru » 26 mar 2014, 15:18

Po krótce, kilka miesięcy temu NG wsadzone pod maske. Nic nie wskazywało na fakt że coś jest nie tak. Wczoraj zauważyłem że troche mocnej dymi, dziś wracając z pracy czułem się jak w lokomotywie. Masa dymu koloru szarego, silnik pracuje, nie gaśnie. Po dodaniu lekko gazu dźwięk podobny do choppera, tak jak by ubyło płynu ze zbiorniczka, w odmie pojawiło się masło, a w płynie brak oleju. Nie wiem co jest grane, niedawno wymieniłem pompe wody, rozrząd ustawiłem prawidłowo. Dymi na szaro.
Foto poglądowe, lekkie dodanie gazu na moment dosłownie :

Obrazek

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1935
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 26 mar 2014, 15:27

tzw UPG czyli uszczelka pod głowicą - to jest optymistyczna wersja. W tej gorszej może to być pęknięta głowica. Nie męcz silnika tylko zwalaj głowicę i szukaj przyczyny.

Awatar użytkownika
luk448
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1493
Rejestracja: 21 lip 2007, 21:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: luk448 » 26 mar 2014, 16:17

A moze to słabośc pierscieni?Po uszkodzeniu uszczelki dymilby na bialo bardziej- jak lokomotywa :p to akurat przerabialem w NG.A czy tutaj nie dymi bardziej na siwo,niebiesko? I zerknij jeszcze na ten rozrząd bo moze zle go jednak ustawiles. :-/

Awatar użytkownika
Ezumaru
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 760
Rejestracja: 30 mar 2007, 22:39
Lokalizacja: Silesia

Post autor: Ezumaru » 26 mar 2014, 16:33

Właściwie to dym jest taki jasno szary, prawie biały. Rozrząd robiłem po znakach to nie ma opcji żeby był źle. Jak pisałem, w płynie brak oleju. Zapach samego dymu jest w miare normalny, ale bardzo intensywny.

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1935
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 26 mar 2014, 16:43

To tym bardziej obstawiam UPG. Nie katałeś jakoś ostatnio? Może Ci czapkę podniosło? Ile ubywa płynu?

Awatar użytkownika
Ezumaru
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 760
Rejestracja: 30 mar 2007, 22:39
Lokalizacja: Silesia

Post autor: Ezumaru » 26 mar 2014, 16:48

Powiedzmy że ostatnio dni jeździłem bardziej dynamicznie, nie żeby piłować do odcięcia na każdym biegu ale czasem troche pociągałem po obrotach. Płynu ubyło tak z 1/4 zbiorniczka.

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1935
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 26 mar 2014, 16:51

Sporo, jeśli masz możliwość to zwal głowicę. Daj do sprawdzenia czy nie jest gdzieś pęknięta - przed włożeniem silnika ruszałeś głowicę i zmieniałeś uszczelkę?

Awatar użytkownika
Ezumaru
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 760
Rejestracja: 30 mar 2007, 22:39
Lokalizacja: Silesia

Post autor: Ezumaru » 26 mar 2014, 17:04

Silnik został włożony w całości, nie był rozbierany.

Awatar użytkownika
luk448
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1493
Rejestracja: 21 lip 2007, 21:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: luk448 » 26 mar 2014, 17:42

Wiec pewnie uszczelka.Z kolko pęknie jak nic :mrgreen:

Awatar użytkownika
quattroBandit
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 903
Rejestracja: 18 lip 2013, 15:10

Post autor: quattroBandit » 26 mar 2014, 20:59

koledzy wyżej mają racje - niestety, zwalaj czapkę, sprawdź czy się nadaje do czegoś - zmierz też wysokość, czy jeszcze jest co planować - w końcu nie wiadomo co było z silnikiem przed. żeby później nie było cyrku że trzeba zawory skracać... ;)
A koszt to kpl z uszczelkami... 1k letko

Awatar użytkownika
luk448
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1493
Rejestracja: 21 lip 2007, 21:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: luk448 » 27 mar 2014, 05:40

Niestety nie wiem czemu kolega nie przewietrzyl silnika przed wsadzeniem do budy.Byloby roboty dwa razy mniej niz teraz.

Awatar użytkownika
Ezumaru
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 760
Rejestracja: 30 mar 2007, 22:39
Lokalizacja: Silesia

Post autor: Ezumaru » 27 mar 2014, 21:19

Jutro spróbuje coś tam zobaczyć, ale ciekawostka za to. Dziś zauważyłem że ubytek płynu to efekt niedokręconej obejmy na dolnym wężu, czyli wychodzi że nie koniecznie to musi być uszczelka :-|

Awatar użytkownika
luk448
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1493
Rejestracja: 21 lip 2007, 21:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: luk448 » 28 mar 2014, 14:48

Ezumaru, podjedz gdzies do warsztatu niech Ci zrobia test na zawartoc spalin w ukladzuie chlodzenia.Bedziesz wiedzial czy glowice zwalac czy nie.Koszt pewnie z 5 dyszek.Moje NG z padnięta uszczelka mialo taka sama moc,dynamike jak na NG i generalnie nic nie wskazywalo na to ze to uszczelka oprocz tego ze podczas jazdy ok 180-200km/h nie pamietam juz zauwazylem jaka szczelina miedzy blotnikiem a maska zapi#$% dym.Potem zauwazylem to para i ze to korkiem od zbiorniczka musialo leciec.Stan plynu byl.I z autem nic sie nie dzialo.Z biegiem km tylko co raz bardziej kupcilo na bialo-parą.Ale tak hardcorowo-jak lokomotywa.Zrobilem potem sobie test i ewidentnie uszczeka wiec czapka z głowy :-)

Awatar użytkownika
Ezumaru
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 760
Rejestracja: 30 mar 2007, 22:39
Lokalizacja: Silesia

Post autor: Ezumaru » 28 mar 2014, 19:55

Gadałem dziś z jednym mechanikiem i też obstawia że coś z uszczelką, chyba nie obędzie się bez zdjęcia góry. Cóż trza to ogarnąć.

Dregan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1628
Rejestracja: 20 maja 2007, 00:48
Imię: Tomasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 JS
Lokalizacja: Pniewy
Kontakt:

Post autor: Dregan » 28 mar 2014, 23:40

uszczelka na bank przerabiałem :lol:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl