Witam, przy wymianie oleju zauwazylem dopiety jakis kabelek do przewodu wysokiego napiecia wychodzacego z cewki
Oto on
Zdjecie
Wchodzi tu
Zdjecie
[ Dodano: 2014-03-31, 16:42 ]
Dzieki za pomoc...
[B4 2.0 ABT] Co to za kabelek ??
Re: Co to za kabelek ??
jeżeli się nie mylę to daje niby impuls na obrotomierz,ale proszę mnie poprawić jak nie mam racji
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Ktoś pewnie zrobił sobie ręczne włączanie wentylatora. Zamiast wymienić czujnik na chłodnicy na nowy albo ogarnąć wskaźnik desce po pewnie pokazywało za dużą temperaturę.Slaw_ek pisze:Cześć, podłączę sie z pytaniem bo od 2 dni tez stalem się posiadaczem B4 2.0 ABT i mam podobną zagwozdkę, jeden z kabli sobie wisi luźno w komorze silnika
patrząc od przodu jest to z prawej strony kabelek wychodzi z wiązki gdzie drugi idzie do czujnika w chłodnicy...
foto
To jest sygnał obrotów to sterownika gazu aby gaz nie był podawany gdy silnik nie pracuje. Można to podłączyć tak albo podłączyć do zacisku cewki.
Dzięki za namiar.aldi pisze:Ktoś pewnie zrobił sobie ręczne włączanie wentylatora. Zamiast wymienić czujnik na chłodnicy na nowy albo ogarnąć wskaźnik desce po pewnie pokazywało za dużą temperaturę.Slaw_ek pisze:Cześć, podłączę sie z pytaniem bo od 2 dni tez stalem się posiadaczem B4 2.0 ABT i mam podobną zagwozdkę, jeden z kabli sobie wisi luźno w komorze silnika
patrząc od przodu jest to z prawej strony kabelek wychodzi z wiązki gdzie drugi idzie do czujnika w chłodnicy...
foto
Już ogarnąłem , sprawa po dokładnych oględzinach okazała się banalną. Okazało się , że ten zwisający był drugim idącym od czujnika temperatury w chłodnicy, który wyrwał się z gumowego peszla (osłonki), kable już połączone, wentylator w wysokiej temperaturze się włącza(czyli czujnik OK), a na dniach zmienię cały kabel od czujnika na nowy po obecny poskładany jest z kilku kawałków i poskręcany oraz zaizolowany byle jak.
W międzyczasie po doczytaniu przyczyn i manuali na forum wyciągnąłem zegary bez zdejmowania kierownicy, pozmieniałem żarówki w zegarach i dokręciłem wskaźnik temperatury, bo broił mi wskazaniami, a teraz już działa ciągle bez przerw i skoków temperatury a podświetlenie jest wreszcie jednolite.