[80 B4 AAH] AC/BC brak wskazań
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8396
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
To zapomnijmy o żółtym bo producent wyprowadził z ECU. I mam nadzieje że podłączyłeś go pod pin od kostki manetki BC? jako sygnał spalania?
Zajmij się sygnałem prędkości to całkiem inne kable itd. Prędkościomierz działa? Jak działa to wyciągnij licznik i sprawdź tak:
Niebieska kostka pin 18 czy nie masz zwarcia do "masy"- tylko w wtyczce czyli z kablami i zobacz czy tam w ogóle na tym pinie jest w ogóle kabelek.
Teraz wtyczka samego prędkościomierza (4pin) czy pin 3 od góry jest przejście do pinów tych długich dolny rząd 3 od żółtej kostki.
Zajmij się sygnałem prędkości to całkiem inne kable itd. Prędkościomierz działa? Jak działa to wyciągnij licznik i sprawdź tak:
Niebieska kostka pin 18 czy nie masz zwarcia do "masy"- tylko w wtyczce czyli z kablami i zobacz czy tam w ogóle na tym pinie jest w ogóle kabelek.
Teraz wtyczka samego prędkościomierza (4pin) czy pin 3 od góry jest przejście do pinów tych długich dolny rząd 3 od żółtej kostki.
żółty podłączyłem tam przy kostce gdzie był obcięty żóty czylikostkazbc przy manetce albo bezposrednio do kostki przy bc....nie pamiętam ale nie było innego "wolnego" przewodu
w liczniku właśnie działa wszystkojaknależy...oprócz tego BC.....posprawdzam jeszcze jutro wieczorem to co napisales...
[ Dodano: 2014-01-19, 19:23 ]
Mam tam czegoś szukać jak nie jest przerwany i trzyma sięmocno?
w liczniku właśnie działa wszystkojaknależy...oprócz tego BC.....posprawdzam jeszcze jutro wieczorem to co napisales...
[ Dodano: 2014-01-19, 19:23 ]
jest przewód u mnie w tym miejscu......białoniebieski i idzie w dół raxzem z innymi z tej wtyczki.Jarewa pisze:Niebieska kostka pin 18 czy nie masz zwarcia do "masy"- tylko w wtyczce czyli z kablami i zobacz czy tam w ogóle na tym pinie jest w ogóle kabelek.
Mam tam czegoś szukać jak nie jest przerwany i trzyma sięmocno?
tu nie bardzo wiem o co chodzialemam dwa liczniki z bc i zaden nie dziala (srednia wyskakuje 1 jak tylko ruszę) a te 4piny wyglądająchyba OK...wklejam zdjęcia...moze ja czego nie widzeJarewa pisze:Teraz wtyczka samego prędkościomierza (4pin) czy pin 3 od góry jest przejście do pinów tych długich dolny rząd 3 od żółtej kostki.
Odgrzewam kotleta panowie, mój bc nie działa od kiedy go zamontowałem, dziś dostałem kolejny bc który jest na 100% sprawny, z myślą, że poprzedni był walnięty i tu znów kicha :evil: tak samo jak i pierwszy tak i ten nie działa wszędzie 0, średnia prędkość 1 tylko czas od odpalenia silnika pokazuje. Sygnał spalania mam i to na pewno dobry prosto z kompa, a napięcie tak na wolnych 0.22-0.28V i z gazowaniem rośnie, kabel w niebieskiej kostce biało niebieski(18pin jak dobrze pamiętam) od sygnału prędkości jest dobry tak mi się wydaje, bo jest napięcie na wolnych obrotach coś ok 13.9v i maleje wraz ze wzrostem prędkości, Na liczniku, nie jestem pewny przejścia na liczniku (mam un4) kiedyś sprawdzałem i było, i szlag mnie trafia, już sił nie mam pomóżcie panowie
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
Muszę pisać z nowego konta bo poprzednie jest nieaktywne zmieniłem maila i kicha nie dostałem na nowego maila linku z aktywacją, a pali mi się z tym bc bo mnie już to dobija. Zimne luty mówisz... no już tyle razy je poprawiałem, że nie ma mowy o jakichkolwiek, a znalazłem gdzieś ze w sterownikach Hitachi może być sygnał na pinach albo 8 albo 11....no ja jestem wpięty w 11no i jak przed chwila sprawdzałem miałem napięcie na wolnych 0.17v i rosło przy dodawaniu gazu, nie miałem podpiętego licznika ale przekroczyło 1.4v zanim mi się wydaje osiągnęło 4tyś obr. to prawidłowo czy nie? czy może to być pin 8?i dlatego nie mam wskazań na bc??jeśli nie to co może być problemem??może jest ktoś z okolicy Ząbek albo Wawy, kto mógłby mi z tym pomóc ewentualnie sprawdzić moje bc??
[ Dodano: 2014-03-27, 23:58 ]
rano jeszcze raz dla pewności przejadę luty na płytce, ale naprawdę szczerze wątpię, że to to jest problemem.
[ Dodano: 2014-03-27, 23:58 ]
rano jeszcze raz dla pewności przejadę luty na płytce, ale naprawdę szczerze wątpię, że to to jest problemem.
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
wiesz co, jeszcze za pierwszym razem podmieniałem licznik i to samo 0 wskazań o ile przyjąć ze licznik był dobry...teraz niestety nie mam licznika na podmianę. Cholercia mam ten bc i chciałbym, żeby działał ale nie mam pojęcia co może być nie tak... Podjadę dziś po drugi licznik i zobaczymy czy będzie to samo, czy coś się zmieni, a teraz czy może problem tkwi w czymś innym niż licznik??potrzebuje pomocy bo mi się już pomysły wyczerpały panowie
Więc tak podmieniałem licznik i dalej nic, sprawdzałem przejścia na liczniku tzn:
między tym pinem, a tym
jest opór 001 - 000. Tak samo między 18pinem w niebieskiej kostce
a tymi pozostałymi pinami tak samo jest opór 001 - 000
Co może być nie tak?? zły sygnał spalania?? coś innego źle podpięte?
[ Dodano: 2014-03-28, 11:44 ]
no na przewodzie tym od prędkości biało niebieskim w niebieskiej wtyczce mam napięcie więc chyba zwarcia żadnego nie mam..ehhhhh ręce opadają
[ Dodano: 2014-03-28, 12:24 ]
sprawdzilem napięcie na tym sygnale prędkości, na wolnych jest 11,90v i maleje przy przyspieszaniu tylko wydaje mi się, że dziwnie coś się ta wartość zmienia bo jak przyspieszam to owszem maleje ale czasem tez podskoczy nieznacznie powiedzmy jest10.50 i mimo tego ze powoli przyspieszam skoczy do 10.60v i dalejmaleje i tak co jakis czas
[ Dodano: 2014-03-28, 13:16 ]
A gdyby nawet sygnal spalania nie był podpięty to chyba i tak powinno mi pokazywac średnią predkość mam racje??a bez prędkości nie pokaże mi spalania? kurce czytam wujka google i znalazlem pare takich przypadkow jak mój ale nigdie nie widziałem zeby ktoś rozwiązał ten problem....
Więc tak podmieniałem licznik i dalej nic, sprawdzałem przejścia na liczniku tzn:
między tym pinem, a tym
jest opór 001 - 000. Tak samo między 18pinem w niebieskiej kostce
a tymi pozostałymi pinami tak samo jest opór 001 - 000
Co może być nie tak?? zły sygnał spalania?? coś innego źle podpięte?
[ Dodano: 2014-03-28, 11:44 ]
no na przewodzie tym od prędkości biało niebieskim w niebieskiej wtyczce mam napięcie więc chyba zwarcia żadnego nie mam..ehhhhh ręce opadają
[ Dodano: 2014-03-28, 12:24 ]
sprawdzilem napięcie na tym sygnale prędkości, na wolnych jest 11,90v i maleje przy przyspieszaniu tylko wydaje mi się, że dziwnie coś się ta wartość zmienia bo jak przyspieszam to owszem maleje ale czasem tez podskoczy nieznacznie powiedzmy jest10.50 i mimo tego ze powoli przyspieszam skoczy do 10.60v i dalejmaleje i tak co jakis czas
[ Dodano: 2014-03-28, 13:16 ]
A gdyby nawet sygnal spalania nie był podpięty to chyba i tak powinno mi pokazywac średnią predkość mam racje??a bez prędkości nie pokaże mi spalania? kurce czytam wujka google i znalazlem pare takich przypadkow jak mój ale nigdie nie widziałem zeby ktoś rozwiązał ten problem....
Ale mówisz o napięciu na sygnale prędkości z niebieskiej kostki??czy spalania z ecu?? no w kompa jestem wpięty w 11pin w czerwonej wtyczce i tam mam na wolnych tak 0.19 0.20v i rośnie jak gazuje więc sygnał mam chyba ok tylko teraz co dalej tak jakby nie dostawał sygnału prędkości tylko jak na przewodzie jest napięcie....nie wiem co jest grane...
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
najgorzej, że nie mam z kim podmienić tego licznika dziś podmieniałem z jednym ale nic to nie dało ale ten jego licznik był taki no ...hmmm ręki bym za niego nie dał na pewno uciąć.przed chwilą poprawiłem luty w bc ale wątpię, że to coś da.... lipa bo nie mam tu nikogo żeby sprawdzić licznik, chyba, że się znajdzie jakaś dobra dusza z okolicy i mi pomoże, bo nie wiem co poza tym może być nie tak...
[ Dodano: 2014-03-28, 14:04 ]
ale licznik... z drugiej strony jest przejście na pinach...no chyba, że coś jeszcze na nim jest z czego idzie sygnał do bc
[ Dodano: 2014-03-28, 14:04 ]
ale licznik... z drugiej strony jest przejście na pinach...no chyba, że coś jeszcze na nim jest z czego idzie sygnał do bc
czy mam racje?
przypomne, ze srednia prędkość wyskakuje mi od razu po resecie 1kmh i tak zostaje a spalanie mam ciągle 0,0 (od ponad roku)
ale dziala mi zasięg...tzn zmienia mi się w zaleznosci od stylu jazdy(albo w innej zaleznosci ale sie zmienia co iles tam kilometrów w dół lub w góre bo jezdzę na lpg)
czy z tego można wywnioskowac ze brakuje mi sygnału obrotów czy spalania?
bo czepilem sie sygnału spalania ale teraz nie wiem którego mi tak na prawdę brakuje.
dodam ze mam dwa niby w pełni sprawne liczniki z bc i w jednym i w rugim to samo (w tym drugim to w ogóle taka historia ze srednia caly czas nie jest 0,0 tylko 51, chyba 7.
chcialem ciagnac na dniach od nowa sygnal spalania bezposrednio z ecu ale teraz nie wiem czy nie szukac sygnalu obrotów? jak sprawdzic ktorego sygnalu mi brakuje? oba liczniki z bc maja w pełni działajace obrotomierze i liczą dynamicznie dystans ktory przejade na baku(albo mam tylko takie wrazenie )
przypomne, ze srednia prędkość wyskakuje mi od razu po resecie 1kmh i tak zostaje a spalanie mam ciągle 0,0 (od ponad roku)
ale dziala mi zasięg...tzn zmienia mi się w zaleznosci od stylu jazdy(albo w innej zaleznosci ale sie zmienia co iles tam kilometrów w dół lub w góre bo jezdzę na lpg)
czy z tego można wywnioskowac ze brakuje mi sygnału obrotów czy spalania?
bo czepilem sie sygnału spalania ale teraz nie wiem którego mi tak na prawdę brakuje.
dodam ze mam dwa niby w pełni sprawne liczniki z bc i w jednym i w rugim to samo (w tym drugim to w ogóle taka historia ze srednia caly czas nie jest 0,0 tylko 51, chyba 7.
chcialem ciagnac na dniach od nowa sygnal spalania bezposrednio z ecu ale teraz nie wiem czy nie szukac sygnalu obrotów? jak sprawdzic ktorego sygnalu mi brakuje? oba liczniki z bc maja w pełni działajace obrotomierze i liczą dynamicznie dystans ktory przejade na baku(albo mam tylko takie wrazenie )
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
srednia predkosc tak jak pisalempo zresetowaniu wskakuje po sekundzie na 1 i tak zostje
i tak jak pisalem mam dwa liczniki z bc i na obu to samo...a oba sprawne...wiec gdzie to przejscie moze nie banglac, gdzies przed licznikiem?chyba nie bo obroty dzialaja. wiem ze mozna szukac wszystkiego az moze trafie idacpojakiejs scieszcepotygodniach...ale pytam ktore rzeczy moge wyeliminowac z poszukiwan mając(powtórze)
1. dwa kompletne liczniki un4 i vdo z bc z dzialajacym obrotomierzem
2. srednia predkosc na obu to 1 prezcaly czas sekundepo zresetowaniu
3. chwilowe spalanie 0 lub na drugim max(51,7)
4. wzglednie prawidlowe wskazanie kilometrow do przejechania na baku
uprzejmie prosze o doradzenie co robicpo przeczytaniu informacji ktore zamiescilem
i tak jak pisalem mam dwa liczniki z bc i na obu to samo...a oba sprawne...wiec gdzie to przejscie moze nie banglac, gdzies przed licznikiem?chyba nie bo obroty dzialaja. wiem ze mozna szukac wszystkiego az moze trafie idacpojakiejs scieszcepotygodniach...ale pytam ktore rzeczy moge wyeliminowac z poszukiwan mając(powtórze)
1. dwa kompletne liczniki un4 i vdo z bc z dzialajacym obrotomierzem
2. srednia predkosc na obu to 1 prezcaly czas sekundepo zresetowaniu
3. chwilowe spalanie 0 lub na drugim max(51,7)
4. wzglednie prawidlowe wskazanie kilometrow do przejechania na baku
uprzejmie prosze o doradzenie co robicpo przeczytaniu informacji ktore zamiescilem
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
z tego co piszesz, wynika ze moze byc uszkodzone wtyczki do licznika, jak za czesto przekladane, lub nawet przelamany przewod kolo wtyczek,
najlepszym testerem byloby drugie audi 80 wtedy tam bys zapodal licznik, u tego kogos tylko bys podal sygnal spalania, bez manetki mozna to uruchomic, po takim sprawdzeniu juz bys duzo sie dowiedzial gdzie szukac przyczyny
w sumie manetka by sie przydala w w tym aucie drugim jakbys przekladal bo bys sprawdzil czy tam pokaze srednia predkosc, to dziala bez sygnalu spalania
najlepszym testerem byloby drugie audi 80 wtedy tam bys zapodal licznik, u tego kogos tylko bys podal sygnal spalania, bez manetki mozna to uruchomic, po takim sprawdzeniu juz bys duzo sie dowiedzial gdzie szukac przyczyny
w sumie manetka by sie przydala w w tym aucie drugim jakbys przekladal bo bys sprawdzil czy tam pokaze srednia predkosc, to dziala bez sygnalu spalania