Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ABK] Złe wskazania poziomu paliwa i temp. wody

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 28 mar 2014, 13:52

Któryś z czujnikow źle wskazuje i stąd masz rozbieżność. Nie kieruj sie wskazaniami vaga jeśli niebieski czujnik masz tandetny. Ja ze swojej strony jako zamiennik moge polecić Tobie czujniki z firmy EPS. Szary to koszt 60 zł. a temperature wskazuje poprawnie i prawie taką samą jak na vagu (różnica 2 stopnie ) A niebieski jeszcze mam ori.
Obrazek

Awatar użytkownika
andrzejau
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 180
Rejestracja: 28 paź 2010, 22:10
Imię: Andrzej
Model: Audi 80 B3
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 PP
Lokalizacja: Ostrów Mazowiecka / Ząbki
Kontakt:

Post autor: andrzejau » 28 mar 2014, 17:09

Podłączę się pod temat... Jaki powinien być czujnik temperatury w Audi 80 B3 1.6 PP 70 KM? Chodzi mi o czujnik z sygnałem do licznika. Jeżeli ma ktoś numer części to poproszę. U mnie dojdzie do około 70 stopni i potrafi spaść do minimum i tak w kółko (w trakcie jazdy), na postoju wejdzie ponad 90 stopni i od razu wentylator.

Miałem gdzieś temat w tej sprawie tutaj na forum, ale zgubiłem linka i nie mogę teraz go znaleźć. :(

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 28 mar 2014, 18:54

andrzejau, u Ciebie to bym obstawiał dwie rzeczy po pierwsze zimne luty w liczniku i od tego bym zaczął i/lub czujnik.

Awatar użytkownika
andrzejau
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 180
Rejestracja: 28 paź 2010, 22:10
Imię: Andrzej
Model: Audi 80 B3
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 PP
Lokalizacja: Ostrów Mazowiecka / Ząbki
Kontakt:

Post autor: andrzejau » 28 mar 2014, 19:36

Obecnie mam Audi ze sobą w Warszawie. Będę mógł to oddam licznik do sprawdzenia. Co do wskazań. Tak się dzieje od momentu zmiany czujnika. Wcześniej było ok. Mechanik zmienił mi czujnik, bo jak to on stwierdził: to jego wina, że się wentylator nie włączył i Audi się zagotowało. Po mojemu to jak miało się zagotować to się zagotowało (robiłem uszczelkę - mój temat). Dopiero z czasem dowiedziałem się od Was koledzy i koleżanki, że ten wymieniony czujnik jest tylko od wskaźnika. Niestety nie wiem jaki tam oryginalny czujnik siedzi (jaki numer części). Z tego co wiem to było kilka rodzajów. Podejrzewam, że to może on przekłamuje?

PieterB, Jak myślisz? Licznik dam do sprawdzenia. Czujnik może przekłamywać? Jeżeli się mylę to proszę mnie popraw :)

Pozdrawiam. :)

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 29 mar 2014, 20:12

andrzejau pisze:Czujnik może przekłamywać?
jest duże prawdopodobieństwo ze tak
andrzejau pisze:Jak myślisz? Licznik dam do sprawdzenia.
ja bym z tym zaczekał bo zimne luty często dają objaw zaniżania temp. a nie zawyżania. Zaczął bym więc od czujnika.

Awatar użytkownika
andrzejau
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 180
Rejestracja: 28 paź 2010, 22:10
Imię: Andrzej
Model: Audi 80 B3
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 PP
Lokalizacja: Ostrów Mazowiecka / Ząbki
Kontakt:

Post autor: andrzejau » 29 mar 2014, 21:01

No to poczekam do wypłaty i zmienię czujnik. Zobaczymy :) Potrzebuję tylko numeru czujnika, jaki powinien być oryginalnie :)

Pozdrawiam :)

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 30 mar 2014, 08:13

andrzejau, tak jeszcze raz przejrzałem twojego posta i widzę że u Ciebie zaniża temp., więc spróbuj najpierw z licznikiem. Sorki za wprowadzenie w błąd ;-)

Wystarczy poprawić luty a w szczególności tu gdzie zaznaczyłem na zielono <ok>

Obrazek

wacha
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 31
Rejestracja: 01 mar 2010, 15:27

Post autor: wacha » 31 mar 2014, 20:43

Panowie, wyciągnąłem dzisiaj licznik i za zegarem od temp. zauważyłem malutkie pokrętełko które zmienia położenie wskaźnika temp. ale w bardzo małym zakresie dosłownie o kilka stopni i o te kilka stopni wskazówka była przyspieszona. Jakiś czas temu wyciągałem licznik gdy zmieniałem przepalone żaróweczki od podswietlania i byc moze wtedy mi się to przestawiło, ale nie mam pewności czy to było przyczyna złego wskazania czy wciąż mam problem z którymś z czujników. Pytanie czy mam sugerować się wskazaniami VAGa czy nie?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 01 kwie 2014, 08:32

wacha pisze:Jakiś czas temu wyciągałem licznik gdy zmieniałem przepalone żaróweczki od podswietlania i byc moze wtedy mi się to przestawiło,
raczej nie bo to chodzi dość ciężko, chyba że tym kręciłeś
wacha pisze: Pytanie czy mam sugerować się wskazaniami VAGa czy nie?
można.
Powiem tak na forum są tematy gdzie są podane dane niebieskiego czujnika w zależności od temp. jak go sprawdzisz i masz pewność że działa dobrze to wtedy sprawdzasz szary porównując vag'iem oba czujniki. Zaznaczam że musisz mieć pewność że niebieski pokazuje dobrze inaczej robota bezsensu.

Kiszka123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 24 kwie 2014, 19:52

wariujace wskazniki od temp. i paliwa

Post autor: Kiszka123 » 14 cze 2014, 16:26

Koledzy ja tez mam ten problem wskaznik od paliwa mi wariuje raz pokazuje zero raz połowe temp. tez zawyza grubo ponad 90 stopni najciekawsze jest to ze wymontowałem licznik i dałem do naprawy i ztwierdzili ze jest dobry lecz problem dalej wystepuje co mam zrobic doradzcie mi:) pokazalibyscie mi gdzie jest ta kostka od temp. w liczniku? spróbuje go wymienic:) a jesli chodzi o wskaznik paliwa to sam juz nie wiem juz nie mam siły:((( prosze o jakies porady:)

mariusz1979
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 148
Rejestracja: 29 sty 2013, 20:13
Lokalizacja: Tarnów małopolska

Post autor: mariusz1979 » 14 cze 2014, 19:43

Koledzy, Chyba w każdym audi jest ten sam problem z wskaznikiem paliwa. u mnie też jak jest niewiele w baku to warjuje. po mojemu to nie ma się czym przejmować. Najlepiej to wejsc do autka, włożyć kluczyk i poczekac chwilkę na postoju to pokaże prawde bo w czasie jazdy raz jest pełen a raz połowa. Oczywiście warunek jest taki że pokazuje wam dobry stan. U mnie był ktoś mądry i przestawił mi wskaznik i musiałem go regulować.

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 14 cze 2014, 20:48

mariusz1979 pisze:Chyba w każdym audi jest ten sam problem z wskaznikiem paliwa
taka konstrukcja, plywak jak w sedesie, moze i na zakretach sie za bardzo przechyla ale za to prosta konstrukcja, zreszta w nowszych autach maja gorsze problemy niz tam jakis plywak, takze zle nie jest

a kogo to irytuje to zalozyc sobie przekaznik 341, link jest w mym temacie z mego tu podpisu w pierwszym tam poscie

hubert26w
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 408
Rejestracja: 25 sty 2013, 11:34
Imię: Hubert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Szydłowiec/Maz.

Post autor: hubert26w » 10 sie 2014, 07:53

Mariusz 1979 myślę że problem jest w pływaku...Na początku przygody z 80 to przerabiałem...Zakładałem nowy stabilizator w liczniku, szukałem zimnych lutów w liczniku. Przez tydz to 2 razy dziennie wyciągałem licznik i szukałem...Wyciągnij pływak z baku i rozbierz go. Przeczyść te styki na 2 blaszkach i te 2 podziałki na płytce co po nich chodzą. Tylko delikatnie żeby nie uszkodzić. Ja robiłem to zimą przy -10 hardcore ;-) 2 razy to robiłem bo za pierwszym źle rezerwę sobie ustawiłem...Do tego trzeba oczywiście spuścić całe paliwo z baku. Wlej 5l na pusty ustaw auto na równym i pokrętłem od wskaźnika ustaw na pierwszą mała kreskę. Powodzenia!

bafik23
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 30 lis 2014, 12:21

Post autor: bafik23 » 18 sty 2015, 17:48

Witam Panów mam ten sam problem ze wskaźnikiem paliwa tylko teraz nie wiem gdzie tkwi przyczyna, ponieważ wskazanie ilosci paliwa jest uzależnione od wskaźnika temperatury, jak jest zimny silnik to pokazuje mi 3/4 baku jak sie temperatura podnosi i zaczyna rosnąć na wskaźniku to tak samo zaczyna rosnąć mi wskazanie ilości paliwa i dobija do właściwej ilości(prawie pełny zbiornik), jak temperatura spadnie na wskaźniku to z powrotem spada mi ilość paliwa na wskaźniku. Teraz pytanie co to może być?? odrazu piszę że pływak z blaszkami juz czyściłem a nie był zasyfiony ale przeczysciłem może miał ktoś ten sam problem?? :-P

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 18 sty 2015, 17:53

bafik23 pisze:Teraz pytanie co to może być??
stabilizator napięcia w liczniku zapewne ;-)
o takie coś http://allegro.pl/tca700y-audi-vw-wymie ... 86340.html

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przełączniki zespolone, zegary, stacyjka.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl