[B4 1Z] Montaż FMIC na Boschu
arwam, Wczoraj zrobiłem tylko małe testy na mieście, więc ciężko na razie coś więcej powiedzieć, Ale lepiej się zbiera, nawet od samego dołu, tylko ciut płynniej przyspiesza, nie ma takiego szarpnięcia jak Turbo się wkręci, może dlatego że ciut dłużej napełnia układ, ale i tak lepiej się zbiera Już po samej wymianie Turbo na T2 zauważyłem że mniej się przegrzewa dolot bo Turbo jest wydajniejsze, nie dławi wydechu i przy tej samej jeździe co na t15 trzyma mniejsze ciśnienie, teraz doszedł FMIC i jest różnica.
Po ostrzejszej jeździe sprawdziłem prawą stronę IC była letnia a lewa strona zimna :mrgreen: Cieszy mnie to.
[ Dodano: 2014-02-20, 20:40 ]
Zdjęcia mojego FMIC na moim profilu
Po ostrzejszej jeździe sprawdziłem prawą stronę IC była letnia a lewa strona zimna :mrgreen: Cieszy mnie to.
[ Dodano: 2014-02-20, 20:40 ]
Zdjęcia mojego FMIC na moim profilu
- meksykanineg
- Forum Audi 80
- Posty: 43
- Rejestracja: 28 gru 2010, 22:57
- Lokalizacja: LLB
To moze w ramach dodatkowych spostrzezen odnosnie FMIC do 80 B4 ,i ja dorzuce swoje 5 groszy ...
moj zetor na wtryskach 0,216 ,pompie zrobionej na 11mm, soft Kostrza ...
po montarzu icka od fiata grande punto ...
-miał byc LAG z powodu znacznego zwiekszenia sie pojemnosci układu.Laga tego kompletnie nie zauwazyłem.Moge smiało stwierdzic , ze odnosnie "wstawania" turbo, nic sie nie zmieniło
- miało byc znacznie mniej dymu - dymu jest mniej, ale nieznacznie. Moze przy mocniejszym pałowaniu typu mocne przyspieszanie powyzej 160 km/h jest roznica w porownaniu do oryginalnego IC. Na oryginale w tych predkosciach potrafiło kłebic z komina przy stałej predkosci. Teraz np osiagam 170 km/h ,jade z ta predkoscia i dymu nie ma.
Ale co chodzi o pałowanie ze startu i mocne przyspieszanie- dymu jest tyle samo.
Fakt ze wtryski 216 robia swoje.Dawka jest skrojona, zeby za duzo nie kopciło.
- a co do elastycznosci i ewentualnego przyrostu mocy po zmianie oryginału IC na wiekszy FMIC, to musze powiedziec, ze mocy takiej w moim zetorze nie przybyło
Moje wnioski, czyli wnioski skromnego laika sa takie, ze montaz wiekszego FMIC ,bez wczesniejszej zmiany turbo na wieksze (mysle tu o czym wiekszym niz T2 ), nie ma wiekszego sensu.
Chyba ze jako przedbiegi przed montazem własnie wiekszej turbawki...
Ale tak samo jak kolega,mimo wszystko zadowolony jestem, ze zmontowałem sobie FMICa w swoim traktorku.
moj zetor na wtryskach 0,216 ,pompie zrobionej na 11mm, soft Kostrza ...
po montarzu icka od fiata grande punto ...
-miał byc LAG z powodu znacznego zwiekszenia sie pojemnosci układu.Laga tego kompletnie nie zauwazyłem.Moge smiało stwierdzic , ze odnosnie "wstawania" turbo, nic sie nie zmieniło
- miało byc znacznie mniej dymu - dymu jest mniej, ale nieznacznie. Moze przy mocniejszym pałowaniu typu mocne przyspieszanie powyzej 160 km/h jest roznica w porownaniu do oryginalnego IC. Na oryginale w tych predkosciach potrafiło kłebic z komina przy stałej predkosci. Teraz np osiagam 170 km/h ,jade z ta predkoscia i dymu nie ma.
Ale co chodzi o pałowanie ze startu i mocne przyspieszanie- dymu jest tyle samo.
Fakt ze wtryski 216 robia swoje.Dawka jest skrojona, zeby za duzo nie kopciło.
- a co do elastycznosci i ewentualnego przyrostu mocy po zmianie oryginału IC na wiekszy FMIC, to musze powiedziec, ze mocy takiej w moim zetorze nie przybyło
Moje wnioski, czyli wnioski skromnego laika sa takie, ze montaz wiekszego FMIC ,bez wczesniejszej zmiany turbo na wieksze (mysle tu o czym wiekszym niz T2 ), nie ma wiekszego sensu.
Chyba ze jako przedbiegi przed montazem własnie wiekszej turbawki...
Ale tak samo jak kolega,mimo wszystko zadowolony jestem, ze zmontowałem sobie FMICa w swoim traktorku.
U mnie Laga też nie czuć, Turbo praktycznie tak samo się wkręca jak na org. IC, ale zauważam znaczną różnicę w elastyczności silnika. Potwierdzam to że dymu jest trochę mniej. Jednak wyczuwam poprawę elastyczności, silnik na większym zakresie obr. ciągnie jak należy, a najbardziej przemawia fakt że przy max boost 1.2 bara było więcej dymu i gorzej auto się odpychało, poza tym po dłuższej jeździe z max doładowaniem dolot się tak nagrzewał że auto słabło, teraz jest znacznie lepiej.
meksykanineg, Ja sporą różnicę w elastyczności uzyskałem po zmianie Turbo z t15 na T2 i kolektor ASZ, teraz doszedł FMIC i jest jeszcze lepiej. Myślę że gdybyś zmienił na duże turbo (nie mówię o T2 ) to różnica byłaby ogromna, bo niestety t15 Cię mocno hamuje :->
[ Dodano: 2014-03-19, 19:34 ]
meksykanineg, Jaką masz falę w pompie 11mm ? Jakie wymiary rdzenia FMIC ? i jaka powierzchnia jest wystawiona na "wiatr" ?
meksykanineg, Ja sporą różnicę w elastyczności uzyskałem po zmianie Turbo z t15 na T2 i kolektor ASZ, teraz doszedł FMIC i jest jeszcze lepiej. Myślę że gdybyś zmienił na duże turbo (nie mówię o T2 ) to różnica byłaby ogromna, bo niestety t15 Cię mocno hamuje :->
[ Dodano: 2014-03-19, 19:34 ]
meksykanineg, Jaką masz falę w pompie 11mm ? Jakie wymiary rdzenia FMIC ? i jaka powierzchnia jest wystawiona na "wiatr" ?
- meksykanineg
- Forum Audi 80
- Posty: 43
- Rejestracja: 28 gru 2010, 22:57
- Lokalizacja: LLB
Tego nawet najstarsi gorale nie pamietajabrabus124 pisze:Jaką masz falę w pompie 11mm ?
A tak powaznie - nie wiem.
Kolega MUNIOR robił mi pompke (zreszta jak wiele innych rzeczy przy moim 1Z ) ...
Naprawde nie pamietam ktora dokładnie fala teraz tam siedzi...
FMIC zakładałem z Fiata Grande Punto 1.9 multijet
http://s.sbito.it/images/06/0629212360.jpg
jego wymiary rdzenia to 572 x 130 x 52
Mysle, ze nie mniej jak 90 % jego powierzchni bezposrednio otula wiatr podczas przemieszczania sie :lol:
Kolektor ssacy mam z Leona, silnik BLS 105 PS, i oprocz kilku drobiazgow na jego powierzchni, nie rozni sie on od mocniejszych wersji... (srednica wlotu z tego co pamietam około 55 mm ...? )
To co moge powiedziec na temat wrazen z jazdy na tych modach, to jest to wyscigowka :mrgreen:
Swego czasu miałem w planie turbine od AFNa, ale czy ona da jakas dosyc wyczuwalna roznice ?
Puki co, stwierdzam ze "zaczipowany" AFN troche odstaje od mojego 1Z :mrgreen:
Ogolniejest dobrze
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
meksykanineg pisze:brabus124 napisał/a:
Jaką masz falę w pompie 11mm ?
DE 110 ,z AFN-a 8-)meksykanineg pisze:Tego nawet najstarsi gorale nie pamietaja
A tak powaznie - nie wiem.
Kolega MUNIOR robił mi pompke (zreszta jak wiele innych rzeczy przy moim 1Z ) ...
Naprawde nie pamietam ktora dokładnie fala teraz tam siedzi...
,czyli taka ,jaką zakładam do każdej 11 tki
- meksykanineg
- Forum Audi 80
- Posty: 43
- Rejestracja: 28 gru 2010, 22:57
- Lokalizacja: LLB
No i wszystko jasneMUNIOR pisze:DE 110 ,z AFN-a
,czyli taka ,jaką zakładam do każdej 11 tki
Tak, mam to zrobione na zwykłym zderzaku.ieble pisze:czy ty montowałeś fmic mając zwykły zderzak od b4?
Sprawa wyglada tak, ze trzeba go troche "wyrzezbic" w okolicy miejsca na halogeny.
U siebie tych halogenow nie miałem.
Jesli ktos ma, to chyba temat przy tym zderzaku odpada ...
czy moge Cię poprosić o fotke jak to wygląda u Ciebie?
http://s.sbito.it/images/06/0629212360.jpg
który masz u siebie górny czy dolny?
Jak rozwiązałeś z czujnikiem który siedzi w oryginalnej rurze od dolotu - zostawiłeś ją?, oryginalny ic ma króciec do którego idzie wężyk do kompa - skąd wziąłeś sygnał?
Tak się zastanawiam czy przy w/w modach fmic jest niezbedny?
http://s.sbito.it/images/06/0629212360.jpg
który masz u siebie górny czy dolny?
Jak rozwiązałeś z czujnikiem który siedzi w oryginalnej rurze od dolotu - zostawiłeś ją?, oryginalny ic ma króciec do którego idzie wężyk do kompa - skąd wziąłeś sygnał?
Tak się zastanawiam czy przy w/w modach fmic jest niezbedny?
ieble, Króciec który jest ori. w IC nie musisz prowadzić koniecznie aż do samego IC, ja zrobiłem w kolektorze ASZ króciec i stamtąd mam podłączony trójnik, jeden wężyk idzie do manometru a drugi właśnie do kompa.
Jeśli masz mocny program i większe ciśnienie to wiadomo że przyda się FMIC, nie bój się o laga bo nie jest z tym wcale tak źle, ja go nie odczułem. Pod org. zderzak niestety ciężko jest zamontować jakiś FMIC :-> lepiej wygląda to przy zderzaku Coupe lub s2
[ Dodano: 2014-04-02, 15:09 ]
Jeśli masz mocny program i większe ciśnienie to wiadomo że przyda się FMIC, nie bój się o laga bo nie jest z tym wcale tak źle, ja go nie odczułem. Pod org. zderzak niestety ciężko jest zamontować jakiś FMIC :-> lepiej wygląda to przy zderzaku Coupe lub s2
[ Dodano: 2014-04-02, 15:09 ]
- meksykanineg
- Forum Audi 80
- Posty: 43
- Rejestracja: 28 gru 2010, 22:57
- Lokalizacja: LLB
ieble pisze:czy moge Cię poprosić o fotke jak to wygląda u Ciebie?
Ten gorny własnie :->ieble pisze:który masz u siebie górny czy dolny?
Tak. Ta czesc dolotu zostawiasz. Nie ma sensu tam rzezbic.ieble pisze:Jak rozwiązałeś z czujnikiem który siedzi w oryginalnej rurze od dolotu - zostawiłeś ją?
Ten wezyk idzie do kompa, jak piszesz, do map sensora. Map sensor "bada" cisnienie w dolocie. Wystarczy sie wpiac w dowolnym miejscu miedzy turbina a kolektorem ssacym (ewentualnie w kolektor)ieble pisze:oryginalny ic ma króciec do którego idzie wężyk do kompa - skąd
wziąłeś sygnał?
Ja zrobiłem to tak
ieble pisze:czy przy w/w modach fmic jest niezbedny?
brabus124 pisze:Jeśli masz mocny program i większe ciśnienie to wiadomo że przyda się FMIC