[80 B3 PM] Jak prawidłowo odpowietrzyć układ hamulcowy?
[80 B3 PM] Jak prawidłowo odpowietrzyć układ hamulcowy?
Witam, jak w temacie. Zakładam nowy temat bo się z lekka pogubiłem.
Kolega twierdzi że w cale nie trezba go odpowietrzać przy kołach lecz wystarczy wyjąć któreś metalowe rurki i ponaciskać hamulcem przy włączonym aucie...
Czy to prawda?
Chciałem zaznaczyć że wymieniam właśnie serwo na inne... i chyba odpowietrzenie będzie konieczne. Proszę o odpowiedź!
pozdrawiam!
Kolega twierdzi że w cale nie trezba go odpowietrzać przy kołach lecz wystarczy wyjąć któreś metalowe rurki i ponaciskać hamulcem przy włączonym aucie...
Czy to prawda?
Chciałem zaznaczyć że wymieniam właśnie serwo na inne... i chyba odpowietrzenie będzie konieczne. Proszę o odpowiedź!
pozdrawiam!
- goldi j51
- Forum Audi 80
- Posty: 3625
- Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
- Imię: Robert
- Model: Audi A6
- Nadwozie: Sedan
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Zaczynasz od najdalszego koła od pompy czyli tylne prawe póżniej tylne lewe i przód prawe i lewe nie zapomnij kontrolować i dolewać płynu podczas odpowietrzania. Do odpowietrzania masz specjalne odpowietrzniki zaopatrz się w dobry klucz nasadowy lub oczkowy najlepiej jakbyś miał butelkę i wężyk przezroczysty zakładasz na odpowietrznik drugi naciska i puszcza hamulec w środku.Gdy on będzie trzymał pedał nacisniety to ty lekko luzujesz odpowietrznik i widzisz jak przez wężyk leci płyn albo powietrze zakręcasz odpowietrznik i robisz do skutku jak będzie leciał sam płyn.Jeszcze jedno przecież jak założyłeś nowe serwo przykręcisz rurki do niego to i tak powietrze dostanie ci się do układu tak czy tak ja bym odpowietrzył i silnik nie musi pracować
Rok temu kolega wymieniał pompę...stwierdził że nie robil odpowietrzania bo nie wymieniał całego płynu lecz tylko pompe z serwem, odkrecil ktores rurki ponaciskal pedal coś w tym stylu no i pedał miał na dobrym położeniu bez zapadania a hamulce brzytwa...
Mam pytanie, mam jakiś taki zaworek ze śrubą skierowany ku dołowi przy pompie LUCASa... czy to do czegoś przypadkiem nie służy? z Tym że nie mam ABSu... jeśli to by miało mieć jakiś znaczenie..
I jeszcze jedno, czy zapowietrzony układ (ale w takim stanie ze hamulce pracuja dość dobrze) mogą uszkodzić serwo?
Dzięki Goldi, na Ciebie zawsze można liczyć.
Mam pytanie, mam jakiś taki zaworek ze śrubą skierowany ku dołowi przy pompie LUCASa... czy to do czegoś przypadkiem nie służy? z Tym że nie mam ABSu... jeśli to by miało mieć jakiś znaczenie..
I jeszcze jedno, czy zapowietrzony układ (ale w takim stanie ze hamulce pracuja dość dobrze) mogą uszkodzić serwo?
Dzięki Goldi, na Ciebie zawsze można liczyć.
Zobacz czy jak na postoju wcisniesz hamulec raz a pozniej po pompuj ze 3-4razy wcisnij go ponownie czy bedzie pedal pomalu opadal do dolu jak bedzie to niestety musisz odpowietrzyc uklad.Tylko zaloz dobrze klucz bo czasami jest problem z odkreceniem odpowietrznikow wtedy mozna jeszcze przewodami sprubowac ale to nie jest 100% prawidlowe odpowietrzenie.Ewentualnie jedz na jakas piaszczysta droge rozpedz sie troszke i gwaltownie zahamuj potem wysiadz i zobacz czy sa 4slady czy nie i czy przy hamowaniu autko dostaje przekosu jak dostaje to musisz odpowietrzyc.
- Marcin_Skiii
- Forum Audi 80
- Posty: 100
- Rejestracja: 01 sty 2014, 21:22
- Lokalizacja: Suwałki