[audi 1.9 TDI 1Z] piasta koła tył w b4
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4
- Rejestracja: 12 mar 2009, 13:35
- Lokalizacja: władysławowo
[audi 1.9 TDI 1Z] piasta koła tył w b4
mam pytanko czy wymiana piasty koła w audi z tyłu jest skomplikowana? jesli nie to prosił bym o krotki instruktaż
-
- Forum Audi 80
- Posty: 67
- Rejestracja: 09 sie 2008, 12:58
- Lokalizacja: Elbląg
nie jest skomplikowana. demontujesz kapturek zabezpieczający łożysko ,następnie demontujesz zabezpieczenie( zawleczkę) wyciągasz koronową nakładkę na nakrętce, odkręcasz nakrętkę i demontujesz piastę.montaż jest odwrotny do demontażu.naprężenie łożyska piasty jest następująca-po założeniu piasty załóż koło a nakrętkę dokręcaj do uzyskania minimalnego luzu na kole. minimalny luz jest konieczny .w czasie jazdy łożyska się nagrzewają i rozszerzają i ten luz się kasuje. w przypadku braku luzu łożyska się zużywają przedwcześnie.powodzenia.
czop osi tylnej
Witam
Mam pytanie otóż będę wymieniał osłonę tarczy hamulcowej tylnej i będe musiał odkręcić czop od osi,z jaką siłą dokręcić póżniej ten czop tam bodajże jest sześć śrub na inbus 5,czy wymieniać łożyska na nowe czy założyć te które były
Mam pytanie otóż będę wymieniał osłonę tarczy hamulcowej tylnej i będe musiał odkręcić czop od osi,z jaką siłą dokręcić póżniej ten czop tam bodajże jest sześć śrub na inbus 5,czy wymieniać łożyska na nowe czy założyć te które były
- andrzejau
- Forum Audi 80
- Posty: 180
- Rejestracja: 28 paź 2010, 22:10
- Imię: Andrzej
- Model: Audi 80 B3
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.6 PP
- Lokalizacja: Ostrów Mazowiecka / Ząbki
- Kontakt:
Może podejdzie, ale jeśli by podeszło to zmieni się też szerokość tylnej osi. Tył będzie szerszy względem przodu. Tak wyczytałem gdzieś tutaj na forum kiedyś. Jeśli by podeszło bez miany szerokości to u mnie już by tarcze na tyle siedziały Obie osie są (pod tarcze i bębny) zaprojektowane tak, że po zmianie całej tylnej osi, koła mamy w linii. Jeśli się mylę to niech mnie ktoś poprawi
pzdr
P.S.
Tak sobie przypominam troszkę rozmowę ze sprzedawcą, jak brałem czopy (na obie strony)... I chyba mi powiedział, że jednak nie pasują. Mówił coś, że się różnią. To było kawał czasu temu, więc nie pamiętam dobrze rozmowy a tematu (wątku odnośnie przeróbki belki z bębnów na tarcze nie wiem już gdzie szukać /tytuł tematu/). Za czop płaciłem 25 złotych (jeszcze łożyska, nakrętki 2,5 zł/szt.). Tyle ode mnie. Więcej nie wiem.
pzdr
P.S.
Tak sobie przypominam troszkę rozmowę ze sprzedawcą, jak brałem czopy (na obie strony)... I chyba mi powiedział, że jednak nie pasują. Mówił coś, że się różnią. To było kawał czasu temu, więc nie pamiętam dobrze rozmowy a tematu (wątku odnośnie przeróbki belki z bębnów na tarcze nie wiem już gdzie szukać /tytuł tematu/). Za czop płaciłem 25 złotych (jeszcze łożyska, nakrętki 2,5 zł/szt.). Tyle ode mnie. Więcej nie wiem.