Witam mianowicie problem jest w Audi Coupe 2.3 V5 z 1992 taki:
Od niedawna wynająłem garaż, zaparkowałem swoje autko które stało ok 3 dni. Wyjechałem nim a nastepnie wróciłem na miejsce i tu niespodzianka znaczna plama na ziemi olejowa. Z początku myślałem że to olej silnikowy z miski, ale tu sie myliłem. Podłożyłem pod spód tekturke i czekałem na pierwsze krople. Troche musiałem poczekać, bo zauważyłem gdy autko było rozgrzane nic sie nie działo, żadnych wycieków, po upływie ok 1 h żadnej kropli. Nastepnego ranka juz było widac wycieki różowego/czerwonego oleju. Zauważyłem też skąd to wycieka, mianowicie z tylnej części 'miski olejowej skrzyni' jeśli sie to tak fachowo nazywa. 3/4 przedniej jest sucha a na koncu wilgotna.
Jaka jest tego przyczyna?
Co mogło sie stać?
Dla czego sie tak stało?
Przed cała tą historią dobiegły mnie dziwne odgłosy przy wkręcaniu sie silnika na duże obroty tj od ok 3,5 z poczatkowych biegów tj lekkie brzęczenie, lekkie charczenie, przez krótką chwilę.
3 tys km wstecz mialem wymieniany olej w skrzyni biegów i filtr. Czy ten wyciek może być spowodowany rozszczelnieniem sie skrzyni poprzez nadmierny stan oleju?
Czy moze mechanik zapomnial dokręcić jakąś śróbkę/i?
Po wymianie oleju w skrzyni nie dolewałem go bo stan pokazywał górną granicę wskaźnika a nawet lekko ponad norme. Czy rozszczelnilo mi skrzynię biegów?
Czy moze spotkał się ktoś z taką historia?
Jak wygląda naprawa takiej usterki?
Czy moze ktoś wie skad jest dokladnie ten wyciek, tj z jakiej czesci skrzyni?
Dołączam zdjęcia do tej całej historii
Jeśli jest ktoś w stanie pomóc, wytłumaczyć mi ta całą sytuację to proszę o odpowiedź.
[Coupe 8B 2.3 NG] Wyciek oleju z przekładni automat.Zdjęcia
- Jack Herrier
- Forum Audi 80
- Posty: 16
- Rejestracja: 30 lis 2007, 22:07
- Lokalizacja: Antwerpia
Musisz dokładnie wytrzeć wszystko do sucha- najlepiej jakimś rozpuszczalnikie , a póżniej suchą szmatą i zlokalizować miejsce wycieku. Czyli sprawdzać gdzie wycieka- przejechać się wrócić i patrzeć. Jeżeli to miska to spróbować dokręcić śruby. Tylko ostrożnie bo można przekręcić łatwo gwint. Automat to niestety technologia- trzeba zwrócić szczególną uwagę na poziom oleju i monitorować to. Nie wiem co ten mechanik robił , być może jeżdził autem i testował zmianę biegów po wymianie oleju i urzerzył miską w coś lub Ty gdzieś w terenie zahaczyłeś o coś. Miska sie obruszyła. Moze być problem ze srubami mocującymi ją. Jeżeli to uszczelka to po dokręceniu powinien wyciek być miejszy. Jeżeli będzie nadal trzeba wymienić uszczelkę.
Co do zgrzytów w skrzyni to pojęcia nie mam. Jest też taka możliwość , że jak meches nalał za dużo oleju być może skrzynia wyrzuciła jego nadmiar poprzez odpowietrzenie. Nie znam się zbytnio na automatach. Uderz z problemem do CZARKAJ on ma o tym pojęcie.
Co do zgrzytów w skrzyni to pojęcia nie mam. Jest też taka możliwość , że jak meches nalał za dużo oleju być może skrzynia wyrzuciła jego nadmiar poprzez odpowietrzenie. Nie znam się zbytnio na automatach. Uderz z problemem do CZARKAJ on ma o tym pojęcie.
Po pierwsze przeczytaj w instrukcji z działu download w jakich warunkach sprawdza się stan oleju w automacie. W niektórych jest tak, że mierzy się go na uruchominym silniku - wtedy gdy pompa olejowa w skrzyni jest zalana olejem. Nie wiem czy tak jest w tym modelu skrzyni. Po dokładnym osuszeniu powinno wejść 3,5 litra. Nigdy nie należy wlewać więcej niż przewiduje producent. Co do wycieku to chyba trzeba się będzie przyjrzeć dokładnie uszczelnieniu gdyż prawdopodobnie zostało niestarannie założone lub słabo dokręcone tak jak Pająk100 to sugeruje.
Swoją drogą trzeba było uszczelkę zmienić obligatoryjnie razem z filtrem i nie byłoby problemu.
Te efekty dźwiękowe może wydawać pompa olejowa w skrzyni biegów.
Swoją drogą trzeba było uszczelkę zmienić obligatoryjnie razem z filtrem i nie byłoby problemu.
Te efekty dźwiękowe może wydawać pompa olejowa w skrzyni biegów.
- Jack Herrier
- Forum Audi 80
- Posty: 16
- Rejestracja: 30 lis 2007, 22:07
- Lokalizacja: Antwerpia
Dziekuję za cenne rady i pomoc .
Z tego co wyczytałem to w tym modelu o dokładnie możemy sprawdzić stan oleju po przebyciu 10 km. Ciekawe ile już do tej pory wyciekło, bo autko pare dni juz stoi. Czy jeśli stan oleju będzie zbyt niski to skrzynia biegów da znać w jakiś sposób o tym? Zgrzyty, charczenie, stukanie?
Z tego co wyczytałem to w tym modelu o dokładnie możemy sprawdzić stan oleju po przebyciu 10 km. Ciekawe ile już do tej pory wyciekło, bo autko pare dni juz stoi. Czy jeśli stan oleju będzie zbyt niski to skrzynia biegów da znać w jakiś sposób o tym? Zgrzyty, charczenie, stukanie?
Masz starszy model skrzyni bez sterownika elektrycznego, więc kup sam nową uszczelkę i ją załóż bez problemu. Potrzebujesz kluczyka 10 -ki. Zaoszczędzisz na mechaniku. To nie jest skomplikowane. Poziomu oleju musisz pilnować, by nie schodził poniżej minimum.
Automat jest wrażliwy na braki oleju. Nie czekaj na dodatkowe efekty dźwiękowe.
Automat jest wrażliwy na braki oleju. Nie czekaj na dodatkowe efekty dźwiękowe.
- Jack Herrier
- Forum Audi 80
- Posty: 16
- Rejestracja: 30 lis 2007, 22:07
- Lokalizacja: Antwerpia
Chodzi tu oczywiście o uszczelkę pod miskę olejową skrzyni biegów? Wystarczy jak sprzedawcy powiem model, rok oraz że skrzynia jest bez sterownika? Pytam bo miałem już przypadek zamawiając cześci w Polsce tj pasek rozrządu, pasek alternatora, pasek wspomagania napinacz paska i pompe wody że dostalem części nie do tego modelu silnika. Co sie okazalo że w tym modelu rozrząd i wymienione przeze mnie podzespoły montowali tylko przez 1 rok. A jak to będzie wyglądało z olejem w skrzyni? Nie wycieknie przy odkręceniu wieczka miski by założyć uszczelkę? Musze sie zaopatrzyć w nowy? Na zgrzyty i inne efekty dźwiękowe nie zamierzam czekać bo będzie to oznaczało początek końca skrzyni.
Przed wymianą uszczelki musisz zlać olej. Uszczelka jest pomiędzy tą czarna miską olejowa a korpusem skrzyni.
Na kołnierzu skrzyni przy silniku masz oznaczenie typu skrzyni - to musisz podawać przy zakupie.
Możliwe oznaczenia : KAU, KAS i najprawdopodobniej RBP.
Sprawdź czy filtr jest dobrze dokręcony i nie cieknie na uszczelce.
Na kołnierzu skrzyni przy silniku masz oznaczenie typu skrzyni - to musisz podawać przy zakupie.
Możliwe oznaczenia : KAU, KAS i najprawdopodobniej RBP.
Sprawdź czy filtr jest dobrze dokręcony i nie cieknie na uszczelce.
- Jack Herrier
- Forum Audi 80
- Posty: 16
- Rejestracja: 30 lis 2007, 22:07
- Lokalizacja: Antwerpia
Sprawdzalem śruby, raczej są dobrze dokręcone, ale zauważyłem że z uszczelki wali troche olejem, a dokladnie z kolnierza i nietylko. Nad kołnierzem, dokładnie na środku tylniej części miski na górze jest taki plastikowy łącznik który wchodzi do wewnątrz skrzyni a z niego wychodzi rurka która jest zagięta w prawo, widać jest to na zdjęciu. Co to jest? Wydaje mi się ze spod tego plastiku który wchodzi do środka tez jest maly wyciek. Jak sie to fachowo nazywa? czy jest możliwość dokrecenie tego wyregulowanie, bądź dokupienie uszczelki?