
Gaz przerobiony z mieszalnika na sekwencję w 2011 roku. Poniżej konfiguracja:
-STAG 300 4 Plus
-reduktor Magic (chyba Compact III bo w takim zestawieniu znalazłem) do 250 KM
-listwa wtryskowa Magic Jet
Teraz po kolei. Do końcówki lata zeszłego roku chodziło idealnie, potem coś go siekło i na LPG coś słabo przyśpieszał, szarpał, ogólnie tragedia się zaczęła robić. Jakiś czas tak się męczyłem i wymieniłem oba filtry, bo myślałem, że to od tego. Ale nic mu nie przeszło. Potem wrócił gazownik, bo go kilka miesięcy nie było w kraju i podmienił mi sterownik na taki od silnika 6-cio cylindrowego, bo za nic nie szło ustawić jak trzeba (nawet ciśnienie zmniejszyliśmy). Poklikał, pogrzebał i auto odzyskało wigor. Gazownik znowu wyjechał a ja jeździłem tak do stycznia, dopóki nie wrócił i nie dopomniał się o komputer. Wtedy na szybko wysłałem swój do AC i po tygodniu dostałem nówkę!! Założyłem, on coś tam poustawiał i z początku było ok, potem znowu problemy wróciły. Czasami to jakby coś się odtykało i w czasie jazdy dostawał kopa a czasami to jakby coś się zatykało i momentalnie się zamulał. Stwierdziłem, że może to czujnik halla, to wymieniłem bo zresztą kilka razy przestawał działać. Przy okazji dałem nowy filtr powietrza, zmieniłem palec rozdzielacza i kopułkę. Przewody są jeszcze oryginalne i przebić nie ma, cewka ok. Po tym wszystkim podpiąłem się pod VAGa i mi pokazało:
VAG-COM Version: Release 311.2-N
Chassis Type: 8C - Audi 80 B4
Scan: 01,02,03,08,15,26
Address 01 -------------------------------------------------------
Controller: 039 906 024 A
Component: DIGIFANT 1.75 1583
3 Faults Found:
00518 - Throttle Position Sensor (G69)
34-10 - No Malfunction Detected - Intermittent
00524 - Shareware Version. To Decode all DTCs
34-10 - Please Register/Activate - Intermittent
00532 - Shareware Version. To Decode all DTCs
07-10 - Please Register/Activate - Intermittent
Readiness: N/A
Nieco poźniej połączyłem się drugi raz bo doczytałem że auto musi być rozgrane i zapalone i pokazało mi to:
VAG-COM Version: Release 311.2-N
Control Module Part Number: 039 906 024 A
Component and/or Version: DIGIFANT 1.75 1583
Software Coding:
Work Shop Code:
3 Faults Found:
00518 - Throttle Position Sensor (G69)
34-10 - No Malfunction Detected - Intermittent
00524 - Shareware Version. To Decode all DTCs
34-10 - Please Register/Activate - Intermittent
00532 - Shareware Version. To Decode all DTCs
07-10 - Please Register/Activate - Intermittent
Błędy usunięte, ale nie wiem czemu jest inny początek obu komunikatów.
Po tym zrobiłem Autokalibrację. Nie chciało mi jej zrobić do końca, mimo kilku prób. Udało się dopiero jak zaznaczyłem opcję WSZYSTKIE WTRYSKIWACZE JEDNOCZEŚNIE. Co ciekawe pokazało komunikat DYSZE SĄ ZA MAŁE a jeszcze w trakcie w czasie wszystkich prób pojawiał się komunikat WARTOŚĆ CIŚNIENIA KOLEKTORA JEST ZA NISKA. Myślę sobie: może przez to tak ciulowo chodzi. To jest po pierwszej Autokalibracji
Potem zrobiłem drugą (też musiałem na wszytkich wtryskiwaczach, bo inaczej nie przechodziło). Tym razem pokazało że dysze za duże.
Raz mi wyrysowało taki mnożnik ale to chyba dlatego że miałem mało gazu
Więc wykasowałem mapy, dotankowałem gazu i benzyny i porobiłem wszystko od nowa
To jest na 5-tym biegu przy 120 km
O co chodzi tu?
Zrobiłem jeszcze takie screeny
Obecnie mapa wyglada mniej więcej tak
Dlaczego przy każdym połączeniu pokazuje mi sie to?
I jeszcze takie błędy w czasie jazdy
I teraz pytanie do mądrych głów. Czy wszystko tutaj jest ok? Co mu mogło dolegać? Może w VAGu coś jeszcze sprawdzić? Auto jak narazie chodziło dobrze po ostatnich zabiegach, ale nie chciałbym aby znowu coś go wzięło...