[All] Opony na LATO - jakie wybrać ?
Lato panowie to sava intensa hp. Drugi sezon na nich będę robił. Dość ciche i dobrze trzymają się drogi. Trochę gorzej ze startem na mokrej nawierzchni, ale za to przez kałuże bez wiekszego dyskomfortu. Oponki w rozmiarze 205/60 15 cali. Biorąc pod uwagę cenę zakupu to i tak jest dobrze. Zimą zaś metafor rainsport w rozmiarze 195/65 15 cali i też jest dobrze. Trochę głośne na asfalcie.
- hackthemilk
- Forum Audi 80
- Posty: 587
- Rejestracja: 14 maja 2009, 20:37
- Lokalizacja: LTM-LHR
A co sądzicie o oponach używanych?? Szczerze to nie mam za bardzo $$ żeby kupić w tym sezonie nowe letnie opony, chyba że jeszcze pojeżdże na tych (są całkiem ok, ale już ostatni sezon max wg wulkanizatora) odłożę kasę i za sezon kupię nówki.
czytałem w necie opinie i arty i niby jak są używki ok to można zakładać np:
http://iparts.bloog.pl/id,340771284,tit ... index.html
Tyle że to się pasuje na tym znać trochę, a ja nie bardzo bym potrafił znaleźć jakieś wady w oponach. Chyba, że macie jakieś sklepy, gdzie są wyprzedaże opon letnich teraz??
czytałem w necie opinie i arty i niby jak są używki ok to można zakładać np:
http://iparts.bloog.pl/id,340771284,tit ... index.html
Tyle że to się pasuje na tym znać trochę, a ja nie bardzo bym potrafił znaleźć jakieś wady w oponach. Chyba, że macie jakieś sklepy, gdzie są wyprzedaże opon letnich teraz??
Ja kupiłem używane zimówki od sąsiada, który kupił je jako nowe i zmienił auto i dlatego sprzedawał. Używane i tak będą na 2-3 sezony a nowe jak spokojnie jeździsz bedziesz miał na 5-10 sezonów. Reszte opon które kupiłem były nowe. Ja polecam odłożyć i kupić nowe. Jak nie musisz kupić teraz 4 szt. to kup na ten sezon 2szt, a na jesieni jak będą promocje kolejne 2 szt.
W tv gadają że nowe opony powinno się założyć na tył, bo jak przód wpadnie w poślizg i wyniesie auto z zakrętu to uderzymy przodem gdzie są poduszki itd. Ja natomiast zawsze zakładam na przednią oś, bo: to oś napędowa i kierująca jak masz nowe opony to mniejsze prawdopodobieństwo że wyniesie z zakrętu przodem, a i hamowanie lepsze.
Nowe na tył. 90% niebezpiecznych zajść w moim przypadku to poniesienie dupy. Tył niedociążony i sunie bokiem na deszczu bądź szybszej jeździe. Ja wrzuciłem na tył i jest dużo lepiej. Przód czeka na swoją kolej. Dodam że mam ośkę w avancie i wolno nie jeżdżę. Może przy normalnym jeżdżeniu efekt jest inny. Jak już skompletujesz komplet na dwie osie pamiętaj o zamianie i co roku miejscami. Na tylnej niedociążonej i nie pędnej osi występuje ząbkowanie bieżnika (chyba ,że masz Q). Jeszcze jakiś czas temu nie wiedziałem co to jest ale przekonałem się na własnej skórze.
Do naszych 80 i 80 avant nie ma danych dla rozmiaru 205/55/16. Ja mam silnik 2.0L i mam 2.0bar w kołach 205/55/16, ale w tabeli ciśnień wybrałem A4 1.6 avant i dla 195/65/15 jest 2.0bar (tak jak w 80) a dla 205/55/16 jest 2.2bar i tyle chce napompować u siebie. Waga 80 avant (1270kg) i A4 1.6 avant (1205kg) jest podobna. Dla twojego silnika 2.6L też jest ciśnienie 2.2 bar.
http://michelin.michelin.pl/?_action=op ... _cisnienie
http://michelin.michelin.pl/?_action=op ... _cisnienie