[80 b4 V6] Jak zamontować duże tarcze
- eSPe
- Forum Audi 80
- Posty: 3694
- Rejestracja: 10 gru 2007, 21:13
- Imię: Sławek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.6 ABC
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
odgrzewam kotleta.
Czeka mnie wymiana eksploatacyjna układu hamowania (klocki tarcze itp).
Jakież było moje zdziwienie gdy się dowiedziałem że tarcz pod 5x112 276mm (trza było szukać od S2) na przód nie ma na stanie w Interparts i w Autolandzie.
A4 B5 i 100 C4 przy motorach 2.8 nie maja jak w B4 G60 tylko mają zaciski jednotłoczkowe tylko na większej tarczy 288mm S25. (brak 2 tłoczka zrekompensowali większym ramieniem momentu hamowania).
Pytanie moje jest czy taka tarcza podejdzie pod G60 do B4 bez przeróbek i zmieści się w zacisku???
Wiadomo klocek zostaje ten sam (o standardowym wymiarze) i niestety tarcza nie będzie pracowała pełną powierzchnią.
Tarcze w 4x108 276mm do wyboru do koloru niestety w 5x112 pozostaje szukać z innych modeli.
Czeka mnie wymiana eksploatacyjna układu hamowania (klocki tarcze itp).
Jakież było moje zdziwienie gdy się dowiedziałem że tarcz pod 5x112 276mm (trza było szukać od S2) na przód nie ma na stanie w Interparts i w Autolandzie.
A4 B5 i 100 C4 przy motorach 2.8 nie maja jak w B4 G60 tylko mają zaciski jednotłoczkowe tylko na większej tarczy 288mm S25. (brak 2 tłoczka zrekompensowali większym ramieniem momentu hamowania).
Pytanie moje jest czy taka tarcza podejdzie pod G60 do B4 bez przeróbek i zmieści się w zacisku???
Wiadomo klocek zostaje ten sam (o standardowym wymiarze) i niestety tarcza nie będzie pracowała pełną powierzchnią.
Tarcze w 4x108 276mm do wyboru do koloru niestety w 5x112 pozostaje szukać z innych modeli.
eSPe, Tarcza 288mm na pewno nie wejdzie, chyba że stoczyłbyś ją do co najmniej 278mm, ja mam u siebie założone tarcze 280mm z b4 wentylowane, i to musiałem trochę przeszlifować żeby się zmieściło w jarzmie. Różnica jest tylko taka że klocek nie bierze całą powierzchnią. :->
[ Dodano: 2014-04-15, 21:16 ]
Poza tym pytanie, czy et tarczy jest takie same w b5 i c4 ?
[ Dodano: 2014-04-15, 21:16 ]
Poza tym pytanie, czy et tarczy jest takie same w b5 i c4 ?
- eSPe
- Forum Audi 80
- Posty: 3694
- Rejestracja: 10 gru 2007, 21:13
- Imię: Sławek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.6 ABC
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
Fak.brabus124 pisze:eSPe, Tarcza 288mm na pewno nie wejdzie
Tak czułem.
Tarcza do S2 pod G60brabus124 pisze:Poza tym pytanie, czy et tarczy jest takie same w b5 i c4 ?
Tarcza z 100 C4.
10 mm wysadzona na zewnątrz czyli też dupa z tyłu.
[ Dodano: 2014-04-15, 21:42 ]
Tarcza do A4 B5 2.8
Trochę dziwny ten obrazek bo Intercars podaje dla tego samego auta również tarczę
Pierwsza to Brembo druga ATE. Nie wiem czemu tylko różne ET tarcz jest.
eSPe, tarcze do s2 na przód są dostępne na www.hamulcesklep.pl na zamówienie
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Oferta z innego sklepu Tarcze Przód S2
Teżna zamówienie, ale to juz mniejszy problem, wiadomo że są dostepne, więc skompletować zamówienie i czekać na paczke.
Teżna zamówienie, ale to juz mniejszy problem, wiadomo że są dostepne, więc skompletować zamówienie i czekać na paczke.
eSPe, Zdecydowanie lepiej kupić ori. tarcze, bez kombinowania w Twoim przypadku,
u mnie prawie P&P pasują tarcze od b4 280mm wentylowane, a są dużo tańsze, na jesień kupiłem na szrocie u korkucia za 50zł 2 tarcze po 21mm grubości, ori. - 22mm. Więc jest spora różnica w cenie tarcz. :-> A od 2.8 praktycznie ciężko znaleźć używki a nowe są dużo droższe. :->
u mnie prawie P&P pasują tarcze od b4 280mm wentylowane, a są dużo tańsze, na jesień kupiłem na szrocie u korkucia za 50zł 2 tarcze po 21mm grubości, ori. - 22mm. Więc jest spora różnica w cenie tarcz. :-> A od 2.8 praktycznie ciężko znaleźć używki a nowe są dużo droższe. :->
brabus124, mógł byś coś bliżej o tej adaptacji 280mm w miejsce 276 pod dwutłoczkowy zacisk (bo rozumiem, że taką operacje zastosowałes?)
-piszesz, że klocek nie bierze całą powierzchnią..tzn, że ta część bliżej osi nie trze o tarcze? klocek wyciera się nierówno?
-tarcze 280 należy szlifować na 276 i bedzie ok?
- rozumiem, że nie występuje różnica osadzenia tarcz między 280 a 276 jak to ma miejsce między tarczami tylnej osi quattro i ośka?
-piszesz, że klocek nie bierze całą powierzchnią..tzn, że ta część bliżej osi nie trze o tarcze? klocek wyciera się nierówno?
-tarcze 280 należy szlifować na 276 i bedzie ok?
- rozumiem, że nie występuje różnica osadzenia tarcz między 280 a 276 jak to ma miejsce między tarczami tylnej osi quattro i ośka?
- eSPe
- Forum Audi 80
- Posty: 3694
- Rejestracja: 10 gru 2007, 21:13
- Imię: Sławek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.6 ABC
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
Tam mają tylko zimmerman.miki1133 pisze:tarcze do s2 na przód są dostępne na www.hamulcesklep.pl
Tu już widzę niby i ATE ale cena duża róznica bo na komplecie 100zł.Krzysiek 84 pisze:Oferta z innego sklepu Tarcze Przód S2
Te Zimmermanny dobre to to? W Partsie gość mi mówił że bardzo dobre są a tył mieli już za 84zł przy pełnej zniżce więc dobra cena myślę jak za tył.
Zimmermany mają dobrą renomę, ale ja jeszcze nie miałem okazji przetestować.
Rychu82, W ośce z przodu tarcze od 2.3/2.6 wentylowane mają takie same et jak 2.8, dlatego wystarczy trochę podszlifować tarczę i zmieści się w jarzmo, klocek nie bierze od wewnątrz tarczy, poprostu ok. 2mm klocka nie styka się z tarczą tylko wystaje poza. Powierzchnia cierna tarczy pod zaciski 2tłoczkowe jest większa. następny problem jest z grubością tarczy, 2.8 ma 25mm a 2.3/2.6 - 22mm więc jeśli masz już dobrze zjechane klocki to nie polecam zakładania tych tarcz. Ja założyłem bo dostałem za półdarmo na szrocie 4szt. tarcz. a z tego co patrzyłem to nowe do 2.8 - ok 350zł i więcej za 2 szt.
Rychu82, W ośce z przodu tarcze od 2.3/2.6 wentylowane mają takie same et jak 2.8, dlatego wystarczy trochę podszlifować tarczę i zmieści się w jarzmo, klocek nie bierze od wewnątrz tarczy, poprostu ok. 2mm klocka nie styka się z tarczą tylko wystaje poza. Powierzchnia cierna tarczy pod zaciski 2tłoczkowe jest większa. następny problem jest z grubością tarczy, 2.8 ma 25mm a 2.3/2.6 - 22mm więc jeśli masz już dobrze zjechane klocki to nie polecam zakładania tych tarcz. Ja założyłem bo dostałem za półdarmo na szrocie 4szt. tarcz. a z tego co patrzyłem to nowe do 2.8 - ok 350zł i więcej za 2 szt.
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Krzysiek 84, Te tarcze nawiercane to ściema niestety jest. Szybciej zjadają klocki, mają mniejszą powierzchnię cierną, pękają w miejscach nawierceń, praktycznie nie studzą się lepiej od zwykłych wentylowanych, są droższe, :-> a z plusów to - sportowy wygląd :mrgreen: i ciut mniejsza masa tarczy :mrgreen: