[B4 2.0 ABT] Jakie tuleje sanek?
[B4 2.0 ABT] Jakie tuleje sanek?
Witam, chciałbym prosic o opinie użytkowników.
Mam wymienione wszystkie elementy zawieszenia w swoim audi (dosłownie wszystkie) i miedzy innymi tuleje w wahaczach. Zapodałem linie Meyle HD bo lemfordery za szybko poszły. Jestem z nich bardzo zadowolony bo nie wskazuja na zużycie po paru tys kilemotrów.
Natomiast niedawno odkryłem że są one bardzo scisłe i prawie sie nie uginają (i dobrze) natomiast cała prace wykonują tylne tuleje sanek! Zatem chodzi ława - góra dół jak również na boki (w ławie siedzi moog)
Chciałbym założyc zatem cos twardszego i teraz pytanie czy robić łąwe na sztywna za pomoca aluminium czy może zastosować jakis sztywniejszy poliuretan?
Jak zmienia sie charakterystyka pracy zawieszenia? Czy cos bardziej zaczyna stukać?
Dużo samochodów (np passat B4) ma ławkę mocowaną na sztywno i jakos jeździ.
Mam wymienione wszystkie elementy zawieszenia w swoim audi (dosłownie wszystkie) i miedzy innymi tuleje w wahaczach. Zapodałem linie Meyle HD bo lemfordery za szybko poszły. Jestem z nich bardzo zadowolony bo nie wskazuja na zużycie po paru tys kilemotrów.
Natomiast niedawno odkryłem że są one bardzo scisłe i prawie sie nie uginają (i dobrze) natomiast cała prace wykonują tylne tuleje sanek! Zatem chodzi ława - góra dół jak również na boki (w ławie siedzi moog)
Chciałbym założyc zatem cos twardszego i teraz pytanie czy robić łąwe na sztywna za pomoca aluminium czy może zastosować jakis sztywniejszy poliuretan?
Jak zmienia sie charakterystyka pracy zawieszenia? Czy cos bardziej zaczyna stukać?
Dużo samochodów (np passat B4) ma ławkę mocowaną na sztywno i jakos jeździ.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 148
- Rejestracja: 29 sty 2013, 20:13
- Lokalizacja: Tarnów małopolska
Ciężko sie czegokolwiek dowiedzieć z tego forum wiec sam sie wziołem do roboty. Wymieniem tulejki tylne na gumowe oczywicie, nie poliuretan i nie takie pywajce tylko takie pełne jak te przednie. Jest dużo lepiej, ławka sie tak nie poddaje na nierównościach i ogólnie zawieszenie lepiej pracuje. Żadne stuki sie nie nasiliły. Auto jest bardziej zwarte. Ciężko było je włożyc co nie miara, jeden komplet zniszczyłem a do drugiego dorobiłem specjalny przyrzad i jakoś poszło
Tulejki kupiłem najlepsze jakie mogłem czyli Meyla po 30 zł/szt.
Tulejki kupiłem najlepsze jakie mogłem czyli Meyla po 30 zł/szt.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 148
- Rejestracja: 29 sty 2013, 20:13
- Lokalizacja: Tarnów małopolska
Jakie tuleje sanek?
Kolego. Pytałeś więc otrzymałeś odpowiedz. Zresztą trochę wystarczy pogłówkować. No wyobraź sobie że zamocujeśz coś na sztywno. Przy drganiach itp coś musi puścić. Nie koniecznie coś w zawieszeniu. Zacznie ci się tłuc tapicerka, potem inne części karoserji i wnętrza.
Ktoś kiedyś wymyślił coś takiego jak tuleje gumowe itp. Nie po to by zatkać dziurę ale po to by poprawić komfort jazdy. Więc po mojemu to nie rób nic na sztywno bo ci się autko rozpadnie na naszych pięknych drogach a tego chyba nie chcesz?
Najbardziej cierpi zawieszenie. Więc daj mu trochę sfobody niech te gumy trochę się ponaciągają i wytłumią dziury w które wjedziesz. A że zawieszenie ma te tuleje gumowe to i będzie się ruszało góra, dół i na boki.
[ Dodano: 2014-04-18, 15:53 ]
Aha jeszcze coś ci dopiszę. Pytałeś kiedyś w ASO o oryginalne tuleje???
Więc tak:
Tuleja wachacza około 90 zł masz ich 4
Tuleja sanek przód około 110zł masz 2
Tuleja sanek tył około 200 zł masz 2
No i jak sam nie zrobisz to dolicz jeszcze około 800zł za robote z tym że dadzą ci gwarancję na jakiś czas a jak zrobisz sam to masz bez żadnej gwarancij.
Ktoś kiedyś wymyślił coś takiego jak tuleje gumowe itp. Nie po to by zatkać dziurę ale po to by poprawić komfort jazdy. Więc po mojemu to nie rób nic na sztywno bo ci się autko rozpadnie na naszych pięknych drogach a tego chyba nie chcesz?
Najbardziej cierpi zawieszenie. Więc daj mu trochę sfobody niech te gumy trochę się ponaciągają i wytłumią dziury w które wjedziesz. A że zawieszenie ma te tuleje gumowe to i będzie się ruszało góra, dół i na boki.
[ Dodano: 2014-04-18, 15:53 ]
Aha jeszcze coś ci dopiszę. Pytałeś kiedyś w ASO o oryginalne tuleje???
Więc tak:
Tuleja wachacza około 90 zł masz ich 4
Tuleja sanek przód około 110zł masz 2
Tuleja sanek tył około 200 zł masz 2
No i jak sam nie zrobisz to dolicz jeszcze około 800zł za robote z tym że dadzą ci gwarancję na jakiś czas a jak zrobisz sam to masz bez żadnej gwarancij.
Ceny znam na bierząco bo pracuje w ASO,
Takich starych aut nie robimy wiec pytam bo audi 80 mam dopiero od roku. O Golfie II mógłbym Ci wszystko opowiedzieć. A audi dopiero się ucze
A odpowiedź na pytanie dostałem jak juz dawno wszystko powymieniałem, spójż na daty.
NA sztywno tez nie odrzucam opcji bo całe gro aut jeździ na sztywnej belce a tuleje tylko w wahaczu i jakoś im budy nie pękają, przykład podobny gabarytem to Passat b3 lub b4
Problemem może być jedynie że tylne tuleje przedniego wahacza w Passacie mają wieksze ale też znowu w audi może być to skąpensowane geometrią wahacza i większa przednią tuleją
Takich starych aut nie robimy wiec pytam bo audi 80 mam dopiero od roku. O Golfie II mógłbym Ci wszystko opowiedzieć. A audi dopiero się ucze
A odpowiedź na pytanie dostałem jak juz dawno wszystko powymieniałem, spójż na daty.
NA sztywno tez nie odrzucam opcji bo całe gro aut jeździ na sztywnej belce a tuleje tylko w wahaczu i jakoś im budy nie pękają, przykład podobny gabarytem to Passat b3 lub b4
Problemem może być jedynie że tylne tuleje przedniego wahacza w Passacie mają wieksze ale też znowu w audi może być to skąpensowane geometrią wahacza i większa przednią tuleją
-
- Forum Audi 80
- Posty: 148
- Rejestracja: 29 sty 2013, 20:13
- Lokalizacja: Tarnów małopolska
Jasne że masz rację co do sztywnego zawieszenia ale weś pod uwagę też materiał z jakiego są wykonane no i całą konstrukcję. Nie każde autko wytrzyma coś do czego nie było stworzone. A jeżeli ktoś kiedyś w Audi stwierdził że takie rozwiązanie będzie najlepsze i utrzymało się przez tyle lat to po co modyfikować. No ale oczywiście to twoje autko i twoja wola co z nim zrobisz.
A co do dat to oczywiście widziałem że temat stary. Ale ty też mogłeś napisać co zrobiłeś i czy się udało. Inni też chętnie poczytają coś o twoim pomyśle.
Pozdrawiam i życze miłej jazdy i szerokiej drogi.
A co do dat to oczywiście widziałem że temat stary. Ale ty też mogłeś napisać co zrobiłeś i czy się udało. Inni też chętnie poczytają coś o twoim pomyśle.
Pozdrawiam i życze miłej jazdy i szerokiej drogi.
Wszystko zawsze jest dla komfortu jak najlepszego dlatego w audi A4 tuleje ławki sa 3 x większe. Problem tylko w tym ze stosujemy do swoich aut zamienniki a nie orginały (bo ceny holendarne) i pewnie dlatego nie wszystko działa jak nalezy. Sa auta które bardziej tolerują zamienniki i sa które tolerują mniej.
Np. przeguby, wymieniałem zewnętrzne Meyla - pomyslałem że taki dobry stosunek jakość/cena nie dosć że po roku sie jeden wysrał, po pół roku sie przerzedziła osłona gumowa to jeszcze w obu dali za niski dystans plastikowy skutkiem czego półoś porusza się w frezie przegubu zamiast stać sztywno
Np. przeguby, wymieniałem zewnętrzne Meyla - pomyslałem że taki dobry stosunek jakość/cena nie dosć że po roku sie jeden wysrał, po pół roku sie przerzedziła osłona gumowa to jeszcze w obu dali za niski dystans plastikowy skutkiem czego półoś porusza się w frezie przegubu zamiast stać sztywno
Kolego tuleje wahaczy to nie to samo co tuleje sanek. Na wahacze przychodzą dwie tuleje na wahacz; czyli cztery sztuki i do tego na sanki cztery sztuki.pitazz pisze:..Tuleje sanek są takie same jak tuleje wahaczy?czy w sklepie pod inna nazwa ich szukać?i powinno ich być 4?Czyli 4 tuleje wahaczy i 4 sanek?Pozdrawiam
Przednie 2 sztuki 8A0199415B
Tylne 2 sztuki 8A0199419
Było o tym wiele razy musisz trochę poszukać W zależności od rocznika auta otwór na śrubę w tulejach sanek jest inny.
Zwróć na to uwagę.
Pozdro
-
- Forum Audi 80
- Posty: 13
- Rejestracja: 28 lut 2018, 14:14