[AUDI 80 B4 limo 1.9TDI] 17cali, -40, Girling 60, chip 130KM
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Arwam mi kiedyś mówił, że jest taka strona. Dokładnie nie pamięta.
Wykonuje się log grupy 005 i 006 zbiorczy na IV (bardziej miarodajny V) biegu od 30-40 km/h do 4000 lub więcej obrotów i następnie wciska się tylko sprzęgło i oczywiście zdejmuje nogę z gazu żeby wytracił prędkość chociażby do 40 km/h. To toczenie jest potrzebne do policzenia oporów toczenia. Dalej trzeba podać masę auta, jakie koła, szerokość itp.
Nawet dla III biegu trudno znaleźć odpowiedni i płaski kawałek drogi. I w tym jest chyba największa trudność według mnie w większej aglomeracji.
Wykonuje się log grupy 005 i 006 zbiorczy na IV (bardziej miarodajny V) biegu od 30-40 km/h do 4000 lub więcej obrotów i następnie wciska się tylko sprzęgło i oczywiście zdejmuje nogę z gazu żeby wytracił prędkość chociażby do 40 km/h. To toczenie jest potrzebne do policzenia oporów toczenia. Dalej trzeba podać masę auta, jakie koła, szerokość itp.
Nawet dla III biegu trudno znaleźć odpowiedni i płaski kawałek drogi. I w tym jest chyba największa trudność według mnie w większej aglomeracji.
Arkuszem excela mogę się podzielić ale muszę napisać przejrzystą instrukcję bo może być trudno obsłużyć.
W skrócie to potrzeba zrobić log dynamiczny (obojętnie jakiej grupy aby były obroty i czas) na 3 biegu (a dla skrzyni 6 najlepiej na 4 biegu). Najlepiej zrobić dwa pomiary tam i z powrotem i na koniec porównać wyniki. Trzeba wpisać przełożenia skrzyni biegów, rozmiar opon, dokładną masę razem z kierowcą. Z loga wkleić wycinek danych do arkusza.
Jest taka wada Vag-Coma że nierówno mierzy i na wykresie robią się pulsacje i trzeba łagodzić wykres.
Może kiedyś zrobię lepszy program.
W skrócie to potrzeba zrobić log dynamiczny (obojętnie jakiej grupy aby były obroty i czas) na 3 biegu (a dla skrzyni 6 najlepiej na 4 biegu). Najlepiej zrobić dwa pomiary tam i z powrotem i na koniec porównać wyniki. Trzeba wpisać przełożenia skrzyni biegów, rozmiar opon, dokładną masę razem z kierowcą. Z loga wkleić wycinek danych do arkusza.
Jest taka wada Vag-Coma że nierówno mierzy i na wykresie robią się pulsacje i trzeba łagodzić wykres.
Może kiedyś zrobię lepszy program.
Przetwornica jedna siedzi pod prawą lampą poniżej dekielka żarówki a druga z tyłu opornicy wentylatorów od strony błotnika.
Tak że nawet prawie ich nie widać.
Ostatnio mało modzę bo w pracy dużo jestem.
[ Dodano: 2015-01-25, 20:17 ]
Kolejne mody w ostatnim czasie:
Hamulce 2-tłoczkowe Girling 60:
Pompa 11 z Passata AHH w automacie:
Wtryskiwacze 240 x6 otworków (nowe/poregeneracyjne):
Dalsze etapy strojenia na sterowniku 16bit:
No i auto zastępcze (Golf GTI ABF) kupione w czerwcu abym miał czym jeździć do pracy gdy Audi jest uziemione na czas modów:
Tak że nawet prawie ich nie widać.
Ostatnio mało modzę bo w pracy dużo jestem.
[ Dodano: 2015-01-25, 20:17 ]
Kolejne mody w ostatnim czasie:
Hamulce 2-tłoczkowe Girling 60:
Pompa 11 z Passata AHH w automacie:
Wtryskiwacze 240 x6 otworków (nowe/poregeneracyjne):
Dalsze etapy strojenia na sterowniku 16bit:
No i auto zastępcze (Golf GTI ABF) kupione w czerwcu abym miał czym jeździć do pracy gdy Audi jest uziemione na czas modów:
- GreenNatural
- Forum Audi 80
- Posty: 112
- Rejestracja: 17 lut 2013, 22:06
- Lokalizacja: Hrubieszów
Po założeniu tych wtrysków 240 i pompy 11 ani razu nie wcisnąłem gazu do podłogi bo się po prostu bałem. Sprzęgło zaczynało się już mocno ślizgać i troszkę dymku było gdy pedał był ledwie za połową. Co chwila przeładowanie turbiny i tryb awaryjny i wtedy można dopiero normalnie jechać. W trybie awaryjnym jeździł jakby miał ze 120KM.