Witam, niedawno podlaczalem pod komputer auto i sypalo tylko blad nastawnika biegu jaloweg.
Dzisiaj po podlaczeniu pod komputer (troche inny nie vaga na laptopie tylko tako maly specjalny do tego celu, tez do nowszych aut) przerazilem sie.
Wysypalo cztery dosyc powazne bledy (tak mi sie wydaje)
1.00525 podgrzewana sonda lambda 1 blad wiarygodnosci sygnalu- g39. Sonda wymieniana rok temu na ori bosh, auto jezdzi na 1 gen gazu ostatnio dziwnie pokazywala napiecie (na jalowym 0.9 a na wysokich 0.2 a nawet mniej na gazie)
2.00515 czujnik polozenia walka rozrządu-940
3.00516 przelacznik biegu jalowego- f60
4.00670 czujnik ustawienia nastawnika biegu jalowego- g127
Wyciagalem regulator nie robilem adaptacji, moze dlatego.
Generalnie auto sporo pali (od dawna sobie z tym nie moge poradzic) i na wyzszych biegach slabo wchodzi na obrott, czym wyzszy tym slabiej powyzej 4 tysiecy na czworce, kaplica...
Co robic, co sprawdzac?
Ostatnio zakladalem el szyby i wpinalem sie elektryka w skrzynke ale watpie by to mialo znaczenie^^
[b4 2.0 ABT] wysyp bledow, od czego zaczac
Nikt nie odpowiada to napiszę tyle co wiem.
1. 525 - u mnie też ten błąd się pojawia w VAGu jako zwarcie sondy do masy, jak jeździsz na gazie to ten błąd będzie występował. Co do działania sondy to najlepiej byłoby sprawdzić ją oscyloskopem, bo pomiar miernikiem nie jest wiarygodny. Ale jeśli jest na niej stałe napięcie to nie działa prawidłowo.
2. 515 - błąd czujnika Halla, występuje zawsze na zgaszonym silniku, z tego co wiem gdyby był uszkodzony nie odpaliłbyś silnika.
3. 516 - sterownik silnika dostaje sygnał że przepustnica jest cały czas zamknięta, do sprawdzenia styki które odpowiadają za to w nastawniku przepustnicy(w zależności czy masz 4 czy 6 pinów, inne piny za to odpowiadają, było gdzieś na forum), nie wiem czy da się to naprawić, jeśli nie to prawdopodobnie nastawnik do wymiany
4. 670 - myślę że jest powiązany z błędem 516 i zniknie po naprawieniu lub wymianie nastawnika przepustnicy.
Co do spalania to chyba sporo jest tematów na forum więc może tam poszukaj rozwiązania problemu.
1. 525 - u mnie też ten błąd się pojawia w VAGu jako zwarcie sondy do masy, jak jeździsz na gazie to ten błąd będzie występował. Co do działania sondy to najlepiej byłoby sprawdzić ją oscyloskopem, bo pomiar miernikiem nie jest wiarygodny. Ale jeśli jest na niej stałe napięcie to nie działa prawidłowo.
2. 515 - błąd czujnika Halla, występuje zawsze na zgaszonym silniku, z tego co wiem gdyby był uszkodzony nie odpaliłbyś silnika.
3. 516 - sterownik silnika dostaje sygnał że przepustnica jest cały czas zamknięta, do sprawdzenia styki które odpowiadają za to w nastawniku przepustnicy(w zależności czy masz 4 czy 6 pinów, inne piny za to odpowiadają, było gdzieś na forum), nie wiem czy da się to naprawić, jeśli nie to prawdopodobnie nastawnik do wymiany
4. 670 - myślę że jest powiązany z błędem 516 i zniknie po naprawieniu lub wymianie nastawnika przepustnicy.
Co do spalania to chyba sporo jest tematów na forum więc może tam poszukaj rozwiązania problemu.