Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 89`2.0 3A.] Ciezko odpala na zimno

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
yros
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 24 sty 2008, 23:39
Lokalizacja: Lwówek Śląski
Kontakt:

[B3 89`2.0 3A.] Ciezko odpala na zimno

Post autor: yros » 13 kwie 2014, 13:52

Witam koledzy, niedawno pozwolilem sobie ponownie kupic audi 80. Zakup dokonany jednak nie obylo sie bez kilku usterek do usuniecia. Najbardziej uciazliwa usterka jest odpalanie. Otoż kiedy silnik jest zimny ciezko odpala, jak odpali to pracuje jakby na 2 cylindry trzepie sie i czasami zalapie, a czasami gasnie i trzeba znowu krecic. Czasami pomaga dodanie gazu. Jak jiuz silnik zalapie to nie kaleczy chodzi o sam moment odpalenia. Z rzeczy zrobionych do tej pory to: wymiana wtryskiwacza rozruchowego, swiec zaplonowych, czyszczenie kopulki i palca. Przewody ok. Zastanawiam sie nad czujnikiem temperatury. Poniewaz wskazuje mi on na zegarach ok 110 stopni zamiast 90 wiec ten od zegarow jest walniety (wymienialem termostat) i jest jeszcze jeden czujnik od temperatury jak mniemam do sterownika. Czy moze on takie problemy sprawiac ? Problem jest tylko gdy silnik jest zimny, lub dluzej postoi... nie wiem jak wyglada stan filtra paliwa i pompki bo czy mogloby to byc przez zapchany filtr paliwa ?... Moze ktos juz mial taki problem ? Z gory dziekuje za pomoc.
Audi 80 89` Silnik 2.0 3A.
Ostatnio zmieniony 17 kwie 2014, 11:26 przez yros, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 13 kwie 2014, 15:34


emczy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 91
Rejestracja: 16 mar 2014, 22:54
Lokalizacja: Brzeg

Post autor: emczy » 13 kwie 2014, 22:27

uszczelka pod głowicą? filtr powietrza? akumulator dobry? masz lpg?

yros
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 24 sty 2008, 23:39
Lokalizacja: Lwówek Śląski
Kontakt:

Post autor: yros » 14 kwie 2014, 17:20

emczy pisze:uszczelka pod głowicą? filtr powietrza? akumulator dobry? masz lpg?
Uszczelka ok, filtr powietrza nówka, brak lpg. Wyeliminowałem czujnik temperatury ponieważ wymieniłem na nowy. Zdiagnozowałem już przyczynę - brak masy na wtryskiwaczu rozruchowym. Temat znany i niby szeroko opisany w necie, jednak nigdzie nie znalazłem rozwiązania defacto. Przewody nie są złamane. Zimne luty w sterowniku ? Zaznaczam, że plus na wtryskiwacz jest podawany.

Awatar użytkownika
dawid91
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 183
Rejestracja: 11 lis 2011, 12:11

Post autor: dawid91 » 14 kwie 2014, 18:52

A jak zdiagnozowałeś ten brak masy? Bo na nim plus jest stały, a masą sterownik steruje jego dawki. Więc powinieneś sprawdzić czy jest masa przy kręceniu rozrusznikiem i najlepiej przy temperaturze silnika poniżej 20 stopni

yros
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 24 sty 2008, 23:39
Lokalizacja: Lwówek Śląski
Kontakt:

Post autor: yros » 14 kwie 2014, 20:10

dawid91 pisze:A jak zdiagnozowałeś ten brak masy? Bo na nim plus jest stały, a masą sterownik steruje jego dawki. Więc powinieneś sprawdzić czy jest masa przy kręceniu rozrusznikiem i najlepiej przy temperaturze silnika poniżej 20 stopni
Dokładnie w taki sposób jak opisałeś. Czyli wyciągać sterownik ten co jest w okolicach schowka pasażera ?

Awatar użytkownika
dawid91
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 183
Rejestracja: 11 lis 2011, 12:11

Post autor: dawid91 » 14 kwie 2014, 20:42

Ze sterownikiem problemów nie miałem to za bardzo nie pomogę, ale najpierw bym go nie wyciągał tylko sprawdził czy daje tą masę, bo może przewód jest gdzieś przełamany.
https://imageshack.com/i/nfaudi80typ893akemotronicp
Taki schemat tylko znalazłem ale nie mogę powiększyć i mało widzę

Tu lepszy, pin 16.
Obrazek

yros
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 24 sty 2008, 23:39
Lokalizacja: Lwówek Śląski
Kontakt:

Post autor: yros » 14 kwie 2014, 21:32

dawid91 pisze:Ze sterownikiem problemów nie miałem to za bardzo nie pomogę, ale najpierw bym go nie wyciągał tylko sprawdził czy daje tą masę, bo może przewód jest gdzieś przełamany.
https://imageshack.com/i/nfaudi80typ893akemotronicp
Taki schemat tylko znalazłem ale nie mogę powiększyć i mało widzę

Tu lepszy, pin 16.
Obrazek
Też właśnie mam ten schemacik. Jutro w wolnej chwili spróbuję się dobrać do tego sprzętu. Dam znać o obserwacjach.

[edit]
ECU nie podaje masy. Czekam na drugi do podmiany. Zobaczymy co wyniknie

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 17 kwie 2014, 10:50

yros pisze:i jest jeszcze jeden czujnik od temperatury jak mniemam do sterownika. Czy moze on takie problemy sprawiac ?
a ten czujnik sprawdzałeś :?: bo jak podaje że jest temp np. +50 to komp nie włącza wtryskiwacza, teoretycznie mógłbyś odpiąć wtyczkę od tego czujnika i wtedy komp widzi temp ujemną i powinien włączyć wtryskiwacz.

Awatar użytkownika
dawid91
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 183
Rejestracja: 11 lis 2011, 12:11

Post autor: dawid91 » 17 kwie 2014, 14:45

Dokładnie, sprawdź też ten czujnik, bo mimo że nowy może być walnięty. Odepnij ale najlepiej byłoby włożyć rezystor około 4 kilo oma we wtyczkę od czujnika.

emczy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 91
Rejestracja: 16 mar 2014, 22:54
Lokalizacja: Brzeg

Post autor: emczy » 17 kwie 2014, 17:50

podepnę się do tematu... gdzie jest czujnik odpowiedzialny za wtryskiwacz rozruchowy? bo on mi się nie chcę wyłączyć.. sam go muszę odpinać bo auto zdławi

Awatar użytkownika
dawid91
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 183
Rejestracja: 11 lis 2011, 12:11

Post autor: dawid91 » 17 kwie 2014, 19:09

Jest pod króćcem wody, biały. Zmierz sobie jego oporność najlepiej, tabelka wartości jest na forum.

yros
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 24 sty 2008, 23:39
Lokalizacja: Lwówek Śląski
Kontakt:

Post autor: yros » 17 kwie 2014, 23:45

dawid91 pisze:Dokładnie, sprawdź też ten czujnik, bo mimo że nowy może być walnięty. Odepnij ale najlepiej byłoby włożyć rezystor około 4 kilo oma we wtyczkę od czujnika.
Zastosowalem sie do zalecen jednak musialem tylko wypiac czujnik bo nie mialem opornika w domu. Jednak jest bez zmian. Czekam na komputer. Jutro moze mi przyjdzie. Zastanawiam siw tylko czy w razie wymiany komputera to czy przelozyc uklad pamieci ze starego bo jest na podstawce wiec to nie problem tylko czy bedzie to mialo jakis wplyw ?

[ Dodano: 2014-04-22, 22:11 ]
Witam ponownie, niestety wymiana komputera rowniez nie pomogla... Masy dalej brak. Sprawdzallem przy wypietym czujniku. Auto dalej zle odpala na zimnym silniku. Moze jest cos z sygnalem do komputera ze nie widzi on pracujacego rozrusznika i nie steruje wtryskiem ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl