Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.6 ABC] Głośne grzechotanie w silniku

Wszystko co tyczy się silników V6
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
robert_paulson
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 61
Rejestracja: 20 lis 2009, 13:40
Imię: Wiktor
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Polkowice

[B4 2.6 ABC] Głośne grzechotanie w silniku

Post autor: robert_paulson » 21 kwie 2014, 14:50

Panowie, od pewnego czasu nasila się w moim silniczku pewien problem, mianowicie bardzo nieprzyjemny odgłos szurania, grzechotania, czy coś takiego, najbardziej mi on przypomina zużyte łożysko. Pojawia się przy 2tys. obrotów (słychać to aż w kabinie podczas jazdy), bez względu na temperaturę silnika. I teraz najciekawsze, bo wydobywa się on z okolic przepustnicy i kolektor dolotowy potęguje to echem. Więc nie jest to żadne z łożysk rozrządu, alternatora itd. Na 100% nic z przodu, a z tyłu silnika w tym miejscu nie kojarze żadnego łożyska. No i wciskanie, puszczanie sprzęgła też nie ma żadnego wpływu. I co Wy na to?

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 21 kwie 2014, 15:09

Może kierownice powietrza wewnątrz kolektora złapały luz i latają w środku.

Awatar użytkownika
robert_paulson
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 61
Rejestracja: 20 lis 2009, 13:40
Imię: Wiktor
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Polkowice

Post autor: robert_paulson » 21 kwie 2014, 19:46

Czyli zdejmować kolektor. Dużo z tym roboty?

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 21 kwie 2014, 19:59

Zdejmowanie szybko idzie bo wszystkie śruby są od góry i można się uwinąć w niecałe 20 minut jak będzie się miało odpowiednie klucze pod ręką.

Awatar użytkownika
robert_paulson
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 61
Rejestracja: 20 lis 2009, 13:40
Imię: Wiktor
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Polkowice

Post autor: robert_paulson » 21 kwie 2014, 20:07

No oby :-) Narzędzia mam jakie trzeba, a uszczelkę trzeba nową pod kolektor?
Pewnie przydałoby się, ale widzę że 18zł sztuka więc nie jest źle.

Kamikadze20077
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 72
Rejestracja: 04 paź 2010, 18:51

Post autor: Kamikadze20077 » 21 kwie 2014, 23:07

Dwie nowe bo to wkońcu v6:D
Tylko dokładnie wszystko wyciągnij z kolektora zeby czasem nic tam nie zostało i składając kolektor pamiętaj o siliconie zeby wszystko ładnie uszczelnic
Powodzenia <ok>

Awatar użytkownika
PuSzEk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 503
Rejestracja: 22 sty 2011, 21:46
Imię: Bartek
Model: Inny
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: PuSzEk » 21 kwie 2014, 23:11

2 pod kolektor tak jak kolega pisze, bo każda na strone + jeszcze jedna duża, która uszczelnia dwie połówki kolektora po rozkręceniu ;-)

Awatar użytkownika
robert_paulson
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 61
Rejestracja: 20 lis 2009, 13:40
Imię: Wiktor
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Polkowice

Post autor: robert_paulson » 22 kwie 2014, 21:24

Na razie dzięki Koledzy, a jak coś będę wiedział to dam znać. Ciepło się zrobiło więc trzeba będzie rączki pobrudzić;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl