[80 B4 2.0 ABT] Zmiana tarcz ham litych na wentylowane
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok
W tym problem, nie wiem czy nie różnią się tylko jarzmami, będzie ktoś tak łaskawy sprawdzić w etce bo dla mnie ten program jest nieprzejrzysty i/lub nie potrafię z niego korzystać.
Ciężko jakoś ostatnio z kompletnymi zaciskami od 2.3 2.6 280X22 bo ludzie albo chcą miliony monet albo te zaciski się do niczego nie nadają- kupa złomu. Jeżeli zacisk jest ten sam a jarzma są różne między 256/22, to jarzma bym sobie kupił nowiutkie a z takimi zaciskami problemu już nie ma.
Ciężko jakoś ostatnio z kompletnymi zaciskami od 2.3 2.6 280X22 bo ludzie albo chcą miliony monet albo te zaciski się do niczego nie nadają- kupa złomu. Jeżeli zacisk jest ten sam a jarzma są różne między 256/22, to jarzma bym sobie kupił nowiutkie a z takimi zaciskami problemu już nie ma.
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok
Odgrzewam kotleta bo właśnie ten temat też mnie korci ale widze że nikt nie odpowiedział, bo chce zmienic sobie tarcze z 256 wentylowanych na 280 wentylowane jak wiemy oba sa x22mm tylko co jest w nich inne? Samo Jarzmo? Czy zacisk tez jest inny? Nie mowie tutaj o Grilingach g60 tylko o zwyklych od ABK po 93 roku co miały 280 x 22 wentylowany przód, bo mam auto przed 93 i padaczka na tych hamulcach jest, jesli temat był prosił bym o linka. Dziekować
no to mam dla was pytanie: czym się różnią zaciski VR6 z tarczami 280x22 G60, i np zaciski od A80 od hamulców 256x22 ?
już wam mówię, nie różnią się niczym, te same tłoczki, mogęsię tylko między sobą różnić wyprowadzeniem przewodów.
jak chcesz przejść z wentyli 256 na 280mm zmieniasz tylko i wyłącznie jarzma.
wszystkie te zestawy obsługuje zacisk Gilrling lub Lukas 54 nie mylić z Girlingiem 60, tam mamy dwa mniejsze tłoczki, o ile mnie pamięć nie myli to 30mm średnicy...
już wam mówię, nie różnią się niczym, te same tłoczki, mogęsię tylko między sobą różnić wyprowadzeniem przewodów.
jak chcesz przejść z wentyli 256 na 280mm zmieniasz tylko i wyłącznie jarzma.
wszystkie te zestawy obsługuje zacisk Gilrling lub Lukas 54 nie mylić z Girlingiem 60, tam mamy dwa mniejsze tłoczki, o ile mnie pamięć nie myli to 30mm średnicy...
przy krótkich i mocnych hamowaniach, z nie wielkich prędkości różnica jest nie wielka.
różnica zaczyna być kiedy hamujemy na długich zjazdach, i z dużych prędkości, szczególnie jeśli mamy ABS.
wtedy w porównaniu do pełnej tarczy znacznie wolniej, tarcza się przegrzewa, przez co pogorszenie możliwości hamulca występuje po znacznie dłuższym czasie jak również tarcze wentylowane szybciej wytracają ciepło dzięki czemu można znów hamować z pełną skutecznością
różnica zaczyna być kiedy hamujemy na długich zjazdach, i z dużych prędkości, szczególnie jeśli mamy ABS.
wtedy w porównaniu do pełnej tarczy znacznie wolniej, tarcza się przegrzewa, przez co pogorszenie możliwości hamulca występuje po znacznie dłuższym czasie jak również tarcze wentylowane szybciej wytracają ciepło dzięki czemu można znów hamować z pełną skutecznością
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok