Witam!
Poszukuję wartość momentów dokręcania:
-Śrub kół pasowych na wałkach rozrządu (stożek)
-Śruby rolki kierunkowej rozrządu
-Śruby napinacza rozrządu
-Śruby koła pasowego wału korbowego
Z góry dzięki!
[B4 2.6 ABC] Moment dokręcania śrub elementów rozrządu
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Z którego roku masz ABC? Bo były między 07-93 (jak dobrze pamiętam) pozmieniały się między innymi śruby.
W katalogach etko-podobnych jest napisane.
Śruby kół wałków rozrządu 30NM
I tak śruby (4) tłumika drgań 20NM , 16NM w nowszym V6
Ta środkowa śruba 85NM w starszym i nowszym
Napinacz w starszym śruba M10 48NM nowszym śruba M8 40NM
Rolka w starszym M8 20NM nowszym M10 25NM
Dane stąd:
http://www.vagcat.com/epc/cat/au/A80/19 ... 9/1601761/
http://www.vagcat.com/epc/cat/au/A80/19 ... 9/1601976/
http://www.vagcat.com/epc/cat/au/A80/19 ... 9/1601446/
Bez logowanie nie widać obrazków i chyba wszystkich opisów. Stąd możesz wziąć jakieś dane logownia jak nie chcesz się rejestrować.
Starsze to te przed numerem VIN 8C-S-025 820
Starsze po 8C-S-025 821
I to się zgadza mniej więcej z serwisówką. Jedynie nie wiem skąd 400 przy śrubie kółka paska zębatego na wale. Przy silniku 2.0 jest już 90Nm + 90° dla nowych naoliwionych.
W katalogach etko-podobnych jest napisane.
Śruby kół wałków rozrządu 30NM
I tak śruby (4) tłumika drgań 20NM , 16NM w nowszym V6
Ta środkowa śruba 85NM w starszym i nowszym
Napinacz w starszym śruba M10 48NM nowszym śruba M8 40NM
Rolka w starszym M8 20NM nowszym M10 25NM
Dane stąd:
http://www.vagcat.com/epc/cat/au/A80/19 ... 9/1601761/
http://www.vagcat.com/epc/cat/au/A80/19 ... 9/1601976/
http://www.vagcat.com/epc/cat/au/A80/19 ... 9/1601446/
Bez logowanie nie widać obrazków i chyba wszystkich opisów. Stąd możesz wziąć jakieś dane logownia jak nie chcesz się rejestrować.
Starsze to te przed numerem VIN 8C-S-025 820
Starsze po 8C-S-025 821
I to się zgadza mniej więcej z serwisówką. Jedynie nie wiem skąd 400 przy śrubie kółka paska zębatego na wale. Przy silniku 2.0 jest już 90Nm + 90° dla nowych naoliwionych.