Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 2.3 NG] pęknięte sanki

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
krisf1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 162
Rejestracja: 13 lip 2012, 00:19
Lokalizacja: Kłodzko/Dolnośląskie

[B3 2.3 NG] pęknięte sanki

Post autor: krisf1 » 26 kwie 2014, 16:23

Mam taki problem, najprawdopodobniej przez to że z prędkością około 40-50km/h najechałem na próg zwalniający (nieuwaga, zagapiłem się etc., ale nie w tym rzecz) w moim Q pękły mi sanki tylne z lewej strony i to tak dosyć poważnie wygląda, lewe tylne koło jest przesunięte... Zmiany w jeździe wyglądają tak że przy zmianie biegów i odejmowaniu gazu lubi pobujać autem, zwłaszcza na łukach...
Obrazek

Tutaj moje pytanie, czy da rade to jakoś odratować, pospawać etc. czy trzeba je wymienić i z jakimi kosztami trzeba się liczyć?

Awatar użytkownika
Paweł Olsztyn
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 68
Rejestracja: 29 sie 2012, 18:41
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Paweł Olsztyn » 26 kwie 2014, 19:54

Bardzo dziwne pęknięcie, a różne widywałem uszkodzenia. Zapewne już wcześniej musiały być nadwyrężone w tym miejscu lub mocno skorodowane.
Osobiście polecam wymianę na drugie sanki, zwróć tylko uwagę przy poszukiwaniu na to czy masz mocowanie na stabilizator czy też nie oraz stan skorodowania alby nie trafić na babola. A do czasu znalezienia pospawać obecne aby usztywnić tył auta.
Cena sanek od 100-150zł wzwyż zależnie od stanu oraz czy posiadam mocowanie stabilizatora.

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 26 kwie 2014, 20:03

Pospawać można, jasne, nie ma raczej żadnego problemu. Tylko wiedz, że jaki by fachur tego nie spawał, blacha będzie przegrzana i mniej odporna niż fabryczne spawy/zgrzewy. Kwestia Twojego podejścia, ale ja nigdy nie drutował bym w ten sposób, raz że sanki chodzą w groszowych cenach, a dwa że chodzi tutaj o bezpieczeństwo i nie warto ryzykować.

A tak w ogóle to musiałeś je mieć mega skorodowane, dziwne że pierwsze puściły sanki a nie wahacz, to na niego idzie pierwsze obciążenie. Przez taki próg powinieneś przeskoczyć i przy 100km/h i generalnie nic nie powinno pęknąć.

Pozdro :-)

Awatar użytkownika
krisf1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 162
Rejestracja: 13 lip 2012, 00:19
Lokalizacja: Kłodzko/Dolnośląskie

Post autor: krisf1 » 27 kwie 2014, 17:00

A jak z dostępnością tego typu części? Czy łatwo to dostać, zwłaszcza taki egzemplarz, który jeszcze trochę pojeździ i się przedwcześnie nie rozsypie? No i jak z ewentualną wymianą tego, czy jest to skomplikowane i w co się najlepiej uzbroić, czy może lepiej to zlecić do warsztatu jakiegoś? :)

Awatar użytkownika
Paweł Olsztyn
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 68
Rejestracja: 29 sie 2012, 18:41
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Paweł Olsztyn » 27 kwie 2014, 18:30

krisf1 pisze:A jak z dostępnością tego typu części? Czy łatwo to dostać, zwłaszcza taki egzemplarz, który jeszcze trochę pojeździ i się przedwcześnie nie rozsypie? No i jak z ewentualną wymianą tego, czy jest to skomplikowane i w co się najlepiej uzbroić, czy może lepiej to zlecić do warsztatu jakiegoś? :)
Jeśli masz zacięcie do mechanikowania to z pewnością sobie poradzisz.
Napisz posta w dziale kupię o sanki, a powinny się znaleźć, dodatkowo przeglądaj ogłoszenia na portalach aukcyjnych. Uzbroić się trzeba w cierpliwość ;-)

Awatar użytkownika
krisf1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 162
Rejestracja: 13 lip 2012, 00:19
Lokalizacja: Kłodzko/Dolnośląskie

Post autor: krisf1 » 30 kwie 2014, 21:45

A te sanki będą pasować z każdej 80/90-tki p&p? Czy z innych modeli i wersji silnikowych też może podejść? Moja to 90 B3 rocznik 1989 2.3 NG. ;)

Awatar użytkownika
zserty
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 929
Rejestracja: 08 kwie 2007, 16:17
Lokalizacja: Zgorzelec

Post autor: zserty » 01 maja 2014, 00:23

Tylne sanie ze stabilizatorem tanie nie są.
Ty masz 90 więc podejdą z coupe.

Awatar użytkownika
luk448
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1493
Rejestracja: 21 lip 2007, 21:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: luk448 » 01 maja 2014, 12:25

Ja bym sie nie bawil z spawanie tego-urwało sie to sanki do smieci i kupic sprawne.

Awatar użytkownika
krisf1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 162
Rejestracja: 13 lip 2012, 00:19
Lokalizacja: Kłodzko/Dolnośląskie

Post autor: krisf1 » 01 maja 2014, 14:07

Pisząc stabilizatory macie na myśli te drążki bliżej tyłu? Tutaj kilka dokładniejszych fotek tych moich: https://plus.google.com/photos/10768610 ... rG5nPWD7QE Gdzie dokładnie znajduje się numer tej części na niej?
Na necie znalazłem tylko to:
http://olx.pl/oferta/audi-90-tylny-most ... 5jPeJ.html aczkolwiek trochę niemrawo wyglądają co mnie martwi... :(

Awatar użytkownika
luk448
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1493
Rejestracja: 21 lip 2007, 21:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: luk448 » 01 maja 2014, 14:11

No stabilizator to stabilizator ;-) wiesz,chcac zrobic to dobrze to po kupnie wypiaskuj cale sanki,oczysc z rdzy,zabezpiecz zeby ruda sie tak szybko nie pojawila i pomaluj proszkiem.Bedziesz mial na kilka lat spokoj.

Awatar użytkownika
krisf1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 162
Rejestracja: 13 lip 2012, 00:19
Lokalizacja: Kłodzko/Dolnośląskie

Post autor: krisf1 » 02 maja 2014, 14:22

Byłem z tym na warsztacie, mechanik pospawał to i okazało się że brakowało jednej śruby. Po pospawaniu i przykręceniu brakującej śruby jak ręką odjął. Nic nie rzuca nie stuka, nie puka i nie chce mnie zabić. Przyczepność nie z tej ziemi. <quattro> Oby jak najdłużej. :)

Awatar użytkownika
zserty
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 929
Rejestracja: 08 kwie 2007, 16:17
Lokalizacja: Zgorzelec

Post autor: zserty » 03 maja 2014, 02:26

:-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie tylne”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl