[B3 1.6 PP] brak mocy
[B3 1.6 PP] brak mocy
witam jestem nowy wiec prosze o wyrozumialosc:) mam 80 z 1.6 pp na pierburgu 2ee najpierw problem byl taki ze auto palio ok 16l na 100km teraz zalozylem instalacje lpg(niewiem ile spali bo lpg dopiero wczoraj zalozone) autko idze rowno ale niema mocy tzn jak odrazu wcisne pedal do podlogi to chyba otwiera sie druga przepustnica i jest w miare ale jak dam z 1/3 gazu to pod mala gorke mam problem z ruszeniem i przyspieszaniem mam wrazenie ze seicento 900 by mnie lekko ominelo co to moze byc ??? aha dodam ze mam odpieta wtyczke od potencjometra przepustnicy bo obroty byly wysokie i wezyk od podcisnienia ktory idzie z gaznika do obudowy filtra powietrza
Bardzo prosze o jakies porady bo tym sie nieda jezdzic
Bardzo prosze o jakies porady bo tym sie nieda jezdzic
Tak. U mnie było tak że lekko kopciło z rury, śmierdziało paliwem, lekko falowały obroty. Na gazie podobne tylko bardziej odczuwalne, no i samochodzik na gazie zamiast jak zwykle przejechać na pełnej butli 250km to przejechał tylko 180km. Po wymianie sondy przejechał ponad 260km więc w moim przypadku chyba sonda była od początku trfiona
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Jeśli masz instalacje II generacji i ktoś ją źle skonfigurował (dał bardzo duży zakres pracy aktuatora) to może gorzej jeździć ze niesprawną sondą.
Zobacz czy podciśnieniowy przyspieszacz zapłonu działa. Zdejmij z niego wężyk i zatkaj część idącą w stronę kolektora ssącego aby nie ssało lewego powietrza, jeśli zmieni się praca silnika to wstępnie można uznać że jest dobry. Dobrze by było też sprawdzić odśrodkowy regulator ale do tego dobrze by mieć lampę do ustawiania zapłonu. Ale i tak odśrodkowy reg. się nie psuje zbyt często.
Druga sprawa to czy otwiera się druga przepustnica i jej gruszka jest szczelna. Ale do tego trzeba by ściągnąć obudowę filtra powietrza zdjąć wężyk z siłownika przepustnicy II przelotu i zassać ustawi powietrze aby sprawdzić czy nie jest dziurawy (to sprawdza się na zgaszonym silniku). Druga sprawa to zobaczyć czy się otwiera tylko trzeba otworzyć I przepustnicę na maxa bo mechanizm będzie blokował otwarcie II przepustnicy (też się robi na zgaszonym silniku).
Kolejna sprawa to zobacz jak zachowuje się na gazie "przesłona wstępna" czyli ta latająca klapka na górze. Dobrze aby stała prosto i się nie ruszała bo jej zasilanie powinno być odcinane przy pracy na gazie.
Zobacz czy podciśnieniowy przyspieszacz zapłonu działa. Zdejmij z niego wężyk i zatkaj część idącą w stronę kolektora ssącego aby nie ssało lewego powietrza, jeśli zmieni się praca silnika to wstępnie można uznać że jest dobry. Dobrze by było też sprawdzić odśrodkowy regulator ale do tego dobrze by mieć lampę do ustawiania zapłonu. Ale i tak odśrodkowy reg. się nie psuje zbyt często.
Druga sprawa to czy otwiera się druga przepustnica i jej gruszka jest szczelna. Ale do tego trzeba by ściągnąć obudowę filtra powietrza zdjąć wężyk z siłownika przepustnicy II przelotu i zassać ustawi powietrze aby sprawdzić czy nie jest dziurawy (to sprawdza się na zgaszonym silniku). Druga sprawa to zobaczyć czy się otwiera tylko trzeba otworzyć I przepustnicę na maxa bo mechanizm będzie blokował otwarcie II przepustnicy (też się robi na zgaszonym silniku).
Kolejna sprawa to zobacz jak zachowuje się na gazie "przesłona wstępna" czyli ta latająca klapka na górze. Dobrze aby stała prosto i się nie ruszała bo jej zasilanie powinno być odcinane przy pracy na gazie.
- damianek1234561
- Forum Audi 80
- Posty: 605
- Rejestracja: 27 maja 2009, 18:35
- Lokalizacja: Gdynia
Czesc kolego, o sonde do gazu sie nie martw bo podejrzewam ze masz gaz I generacji (ze wzgledu na ten gaznik) zrób fotke miksera pod filtrem (chyba ze wiesz jaki ci zalozyli) podejrzewam ze zle dobrali i za bardzo tlumi dolot powietrza przez co masz takiego muła i tyle.
[ Dodano: 2014-05-04, 19:15 ]
BTW co to gaz (firma elementy) jesli mozesz wrzuc fotke tego miksera (pod filtrem powietrza) podlacz wszystkie wezyki - jesli masz sciagniety wezyk z tad z kad mysle to nie masz sie co dziwic ze ci duzo pali - to jest gaznik elektroniczny i nie ma tu zabawy typu ten wezyk wyjme i zaslepie to utrzyma obroty - trzeba dojsc czemu ma takie. podlacz wszystko jak fabryka kazala i sprawdz czy jest ok (sorki ze tak chaotycznie, burza mysli ) :mrgreen:
[ Dodano: 2014-05-04, 19:15 ]
BTW co to gaz (firma elementy) jesli mozesz wrzuc fotke tego miksera (pod filtrem powietrza) podlacz wszystkie wezyki - jesli masz sciagniety wezyk z tad z kad mysle to nie masz sie co dziwic ze ci duzo pali - to jest gaznik elektroniczny i nie ma tu zabawy typu ten wezyk wyjme i zaslepie to utrzyma obroty - trzeba dojsc czemu ma takie. podlacz wszystko jak fabryka kazala i sprawdz czy jest ok (sorki ze tak chaotycznie, burza mysli ) :mrgreen:
ale jazda na benz czy gazie sie zbyt duzo nie rozni a gaznik jak byl podpiety tak jak fabryka kazala to tez byl mul i palil jak czolg, zastanawiam sie nad zaplonem i rozrzadem albo walek rozrzadu czy nie jest wydarty jutro sprawdze podcisnieniowy przyspieszacz zaplonu i gruszke od drugiej przepustnicy bo otwierac sie otwiera napewno tylko czy nie za pozno?? gaz jest 1 generacji wiec sonda chyba jest niewazna??
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Właśnie tutaj jest katalizator i sonda lambda więc powinna być II generacja ale większość monterów w tym przypadku nagina przepisy i pakuje I generacje.damianek1234561 pisze:o sonde do gazu sie nie martw bo podejrzewam ze masz gaz I generacji (ze wzgledu na ten gaznik)
To też sprawdź czy gruszka jest szczelna zasysając powietrze z niej ustami przez jakiś wężyk.buli84 pisze:jutro sprawdze podcisnieniowy przyspieszacz zaplonu i gruszke od drugiej przepustnicy bo otwierac sie otwiera napewno tylko czy nie za pozno??
Druga przepustnica otwiera się podciśnieniowo aby nie otwierała się przy zbyt wolnym przepływie powietrza przez gardziele bo to spowodowałoby zdławienie bo powietrze przestałoby zasysać paliwa z dyszy.
I zobacz czy ta klapka na górze gaźnika na gazie nie zamyka się.
Chyba lepiej najpierw zdiagnozować niż wywalać kasę w ciemno.Rogosi3k pisze:Ja bym poprostu wymienił sondę i zobaczył czy się poprawiło xD
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Gaźnikowa II generacja działa dokładnie tak samo. Nie ma innej metody przy gaźniku, musisz wypalić paliwo z komory pływakowej. Chyba że pokombinować z jakimś wypompowywania paliwa z komory pływakowej.andrzejau pisze:U mnie jest pierwsza generacja... sam przełączam benzyna - gaz i to mnie drażni... instalka typowa dla gaźnikowego poldka.
Wstępnie można sprawdzić miernikiem, ale nie będzie to dokładne sprawdzanie bo na tanich miernikach za wolno zmieniają się odczyty.buli84 pisze:a czy sonde mozna jakos sprawdzic miernikiem?? i jak zassam powietrze z tej gruszki to odrazu ma sie otwierac??
Tak ma się od razu otwierać i nigdzie ma nie być nieszczelności więc jeśli będziesz mógł zasysać powietrze w nieskończoność to gdzieś jest dziura.
a zaplon ustawic najlepiej z 10 st do przodu przy gazie tak cos gdzies wyczytalem na forum
[ Dodano: 2014-05-05, 09:26 ]
mikser ma otwor srodkowy 30 mm i wokol 4 otwory po 8 mm jak zrzuilem wezyk podcisniniowy z aparatu zaplonowego odrazu zaczol isc nierowno i zmniejszyl obroty, gruszka od drugiej przepustnicy wyglada na szczelna bo po zassaniu otwiera sie i nieprzepuszcza tylko niewiem czy na postoju ma sie ona otwierac bo dawalem prawie max obroty silnika a ona sie nie otwierala czy ona dziala tylko podczas jazdy?? i jest problem z ta klapka bo jest polowe przymknieta po odpieciu wtyczki z niej zaraz sie mu poprawilo
[ Dodano: 2014-05-05, 23:00 ]
??
[ Dodano: 2014-05-05, 23:00 ]
??
[ Dodano: 2014-05-05, 23:01 ]
??
[ Dodano: 2014-05-05, 09:26 ]
mikser ma otwor srodkowy 30 mm i wokol 4 otwory po 8 mm jak zrzuilem wezyk podcisniniowy z aparatu zaplonowego odrazu zaczol isc nierowno i zmniejszyl obroty, gruszka od drugiej przepustnicy wyglada na szczelna bo po zassaniu otwiera sie i nieprzepuszcza tylko niewiem czy na postoju ma sie ona otwierac bo dawalem prawie max obroty silnika a ona sie nie otwierala czy ona dziala tylko podczas jazdy?? i jest problem z ta klapka bo jest polowe przymknieta po odpieciu wtyczki z niej zaraz sie mu poprawilo
[ Dodano: 2014-05-05, 23:00 ]
??
[ Dodano: 2014-05-05, 23:00 ]
??
[ Dodano: 2014-05-05, 23:01 ]
??