Siema!
Temat strikte kopiuj wklej z Audi śląsk wiec proszę o wyrozumiałość.. Mam nadzieje, że trafie tutaj na dusze która mnie zrozumie
Panowie, witam także Panie (no napewno jakieś tutaj mamy!)
Po konfrontacji z pewną szybką Nexią (która ma około 20 koni więcej, no i jest niestety lżejsza), idąc tropem silników Opla (Całe życie w nich siedzę..) naszła mnie myśl zmodzenia mojego dwulitrowca..
Niestety pod maską trafił się ABK..
co za tym idzie mamy 8V, i 115 koni w serii, ile zostało, nikt nie wie do dziś..
Mam tak więc kilka pytań idąc tropem modów w silnikach Opla (dobra ósemka zrobi naprawde niejedno 1.8T..)
Do rzeczy!
- Jak wygląda seryjny wydech w moim Coupe?
mam tutaj na myśli kolektor 4-2-1 (żeliwny? łączony z 4, w dwa, i potem w jeden?), następnie katalizator, następnie środkowy (jest on komorowy, czy przelot?), i końcowy..
- Czy idzie zastosować kolektor 4-2-1 rurowy, z przespawaną flanszą pod ABK?
- Jaka jest średnica seryjnego wydechu?
- Jak sprawa ma się z dolotem? Czy podchodzi jakiś większy, lepszy kolektor, z jakąś flanszą? Z innego modelu?
- Przepustnica? Tak samo jak z kolektorem.. Czy da się wymienić na większą, dającą większą dawkę powietrza?
- Wtryskiwacze? Jest możliwość zastosowania wtrysków z innej wersji silnikowej, które ogarnie jak narazie seryjny komp i regulator ciśnienia paliwa?
- Dolot.. zastosowanie przepływki z innego modelu? Albo wymodzenie czegoś bardziej sensownego? Dolot zimnego powietrza do puszki filtra, jakaś sportowa wkładka?
- Głowica (to odstawiam na troszke późniejszy plan), chciałbym ją troche dziabnąć, wiadomo, porting, rozszerzenie kanałów dolotowych, wydechowych (jakieś wartości którymi się sugerować?), grubsze planowanie, rozwiercanie gniazd zaworowych, ktoś coś wie?
- wiadomo, jak ostrzejszy wałek, to i kółko rozrządu wpadło by inne.. coś gotowego?
- Zamach, ile waży seryjny zamach? ile jesteśmy w stanie z niego usunąć (Otoczak najprawdopodobniej by to robił), aby była odpowiednia poprawa?
-
w dalszym planie..
- tłoki? Wchodzą z innych modeli silnikowych? 1.8? 2.2?
-Korby? zakuwane? z innych modeli silnika?
Po modach, opisanych od myślników w silniku C20NE Oplowskiej myśli konstrukcyjnej mamy jakieś 156 koni, i 220Nm (co daje w Nexii naprawde niesamowite osiągi i odczucia!). :dead:
Prosiłbym kolegów, i koleżanki o jakieś wypowiedzi w tym temacie!
Najlepsze jakoś może wynagrodzę..
Ewentualnie czy jest ktoś w stanie podesłać ten temat na inne forum, podać jakieś linki do modzonych ósemek?
Pozdrawiam Was drodzy Parafianie! :hi:
[ 2.0 ABK] poważne podejście pod mody silnika..
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Chyba ktoś kombinował ze zrobieniem customowego kolektora pod ABK. Ale ktoś my wyliczył że z fazami rozrządu ABK zwiększenie mocy uzyskać w bardzo wąskim zakresie. Tutaj jest jakiś temat: https://audi80.pl/b4-20-abk-jak-zapr ... t32640.htm tylko nie wiem czy to w tym temacie było tym, że praktycznie nic się nie zyska. Nie wiem czy w tym temacie jest bo także chyba kolega kefir coś kombinował z kolektorem z silnika R5 z odciętym jednym garem. Nie wiem czy też rurowy kolektor z odciętą jedną rurą z 7A nie podpasuje.AdiN pisze:- Czy idzie zastosować kolektor 4-2-1 rurowy, z przespawaną flanszą pod ABK?
Tutaj masz temat: https://audi80.pl/abk-zmiana-przeply ... t75291.htm brak klapowego przepływomierza powinien dać więcej powietrza.AdiN pisze:- Dolot.. zastosowanie przepływki z innego modelu? Albo wymodzenie czegoś bardziej sensownego? Dolot zimnego powietrza do puszki filtra, jakaś sportowa wkładka?
Robienie ABK to strata kasy i czasu, wielu już próbowało. Nie lepiej zapodać 1.8t i dalej go rozwijać. Czytałem temat o swapie 1.8t i z seryjnych 150KM można na samym chipie zrobić 180KM przy dalszych zabawach i większej ingerencji w silnik nawet około 200KM. Moim zdaniem jak wydać to raz i cieszyć się jazda.
Ee swap, swap, nie chce swapa.
Chce swoja bezproblemowa jednostke!
Zreszta.. Zakup silnika z osprzetem na swapa to jakies 2.500zl,
Plus remont, plus przekladka, plus remont turbo (bo niewiadomy stan zazwyczaj), plus program za 1000, i tak sie robi niesamowity koszt, gdzie lepiej bedzie od razu kupic cos mocnego typu Kadett GSI..
Chce swoja bezproblemowa jednostke!
Zreszta.. Zakup silnika z osprzetem na swapa to jakies 2.500zl,
Plus remont, plus przekladka, plus remont turbo (bo niewiadomy stan zazwyczaj), plus program za 1000, i tak sie robi niesamowity koszt, gdzie lepiej bedzie od razu kupic cos mocnego typu Kadett GSI..
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Chyba najłatwiejszy do uzyskania przyrost mocy będzie przez doprężenie silnika:
I tak jakbyś zwiększył stopień sprężania do 12:1 to z 115KM powinno zrobić się 141KM:
Tylko ciekawe czy na 12:1 by nie stukało nawet na benzynie 98 albo 99+
Tutaj ten sam kalkulator tylko z możliwością edycji dla każdego:
Warto zauważyć że im więcej cylindrów tym większy przyrost przy doprężaniu.
A tak to chyba najprościej by było zrobić soft turbo albo jakiś mały kompresor. Tylko dobrze ogarnąć paliwo i zapłon aby to nie stukało.
I tak jakbyś zwiększył stopień sprężania do 12:1 to z 115KM powinno zrobić się 141KM:
Tylko ciekawe czy na 12:1 by nie stukało nawet na benzynie 98 albo 99+
Tutaj ten sam kalkulator tylko z możliwością edycji dla każdego:
Warto zauważyć że im więcej cylindrów tym większy przyrost przy doprężaniu.
A tak to chyba najprościej by było zrobić soft turbo albo jakiś mały kompresor. Tylko dobrze ogarnąć paliwo i zapłon aby to nie stukało.