[80 B3/B4] Ile żarówek i jaki typ wchodzi do licznika VDO
- dzikx
- Forum Audi 80
- Posty: 1050
- Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
- Imię: Jurek
- Model: Audi 90 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.6 ADA+lpg
- Lokalizacja: pomorze
nie chodzi o błędy i też nie o komputer w b3 znaczy w niektórych jest przekaźnik do oświetlenia i stosując żarówki o małej oporności nie wiem czy by działał prawidłowo, np zakładając ledowe żarówki w kierunki będą migać szybko, tak jak by była spalona któraś żarówka powód mniejszy opór, a w nowszych autach wyskakują błędy tak jak mówisz. Kiedyś tak tuarek się trafił po podpięciu lawety z ledowym oświetleniem
Teraz rozumiem co masz na myśli no fakt czasami zdarza się, no i tak w kierunkach też i w Audi jest,bo sprawdzałem to zaczęły szybciej migać,ale tylko założyłem na tył. Nie wiem czy by coś zmieniło to jakbym wszystkie wymienił. W środkowym światełku we wnętrzu samochodu, mam ledowe założone to wszytko jest dobrze.
trochę tematów na ten temat jest, ale 'foto story' jeszcze nie spotkałem, może przyda się komuś dokładniejszy opis:
odkręcamy ( koniecznie długi i wąski śrubokręt krzyżakowy ) dwie śrubki trzymające osłonę kierownicy:
odkręcamy ( koniecznie krótki śrubokręt krzyżakowy ) dwie śrubki trzymające licznik ( zobaczymy je dopiero po zdjęciu osłony kierownicy ):
wyjmujemy delikatnie licznik odpinając od niego trzy wtyczki ( niebieska, biała, żółta ):
wymieniamy żarówki/diody ( przy liczniku z obrotkiem mamy ich 7 sztuk - R5 1.2W 12V - na poniższych FOTO są to wszystkie oznaczone kolorem czerwonym ), można sprawdzić czy działają podpinając tylką żołtą wtyczkę ( siedząc na fotelu kierowcy można spokojnie zrobić to mając licznik na kolanach ), montujemy w odwrotnej kolejności do wyżej opisanych:
kupiłem diody R5 1.2W 12V w oprawkach, z rozproszeniem o wartości 140 ( jedne z najzwyklejszych - 1.50 PLN/SZT. ), tak to wygląda za dnia i wieczora:
zanim zabrałem się za to czytałem parę tematów dotyczących zmiany żarówek - demontaż kierownicy według mnie mija się z celem - licznik bez demontażu żarówek spokojnie da się wyjąć bez jakiejś większej gimnastyki ...
do 'operacji' demontażu licznika i zmiany podświetlenia potrzeba jedynie: śrubokrętów krzyżakowych, czegoś płaskiego by zdemontować wtyczki, chęci, 7 żarówek/diod, z dwa piwa ( więcej nie zdąży się wypić ) ... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
odkręcamy ( koniecznie długi i wąski śrubokręt krzyżakowy ) dwie śrubki trzymające osłonę kierownicy:
odkręcamy ( koniecznie krótki śrubokręt krzyżakowy ) dwie śrubki trzymające licznik ( zobaczymy je dopiero po zdjęciu osłony kierownicy ):
wyjmujemy delikatnie licznik odpinając od niego trzy wtyczki ( niebieska, biała, żółta ):
wymieniamy żarówki/diody ( przy liczniku z obrotkiem mamy ich 7 sztuk - R5 1.2W 12V - na poniższych FOTO są to wszystkie oznaczone kolorem czerwonym ), można sprawdzić czy działają podpinając tylką żołtą wtyczkę ( siedząc na fotelu kierowcy można spokojnie zrobić to mając licznik na kolanach ), montujemy w odwrotnej kolejności do wyżej opisanych:
kupiłem diody R5 1.2W 12V w oprawkach, z rozproszeniem o wartości 140 ( jedne z najzwyklejszych - 1.50 PLN/SZT. ), tak to wygląda za dnia i wieczora:
zanim zabrałem się za to czytałem parę tematów dotyczących zmiany żarówek - demontaż kierownicy według mnie mija się z celem - licznik bez demontażu żarówek spokojnie da się wyjąć bez jakiejś większej gimnastyki ...
do 'operacji' demontażu licznika i zmiany podświetlenia potrzeba jedynie: śrubokrętów krzyżakowych, czegoś płaskiego by zdemontować wtyczki, chęci, 7 żarówek/diod, z dwa piwa ( więcej nie zdąży się wypić ) ... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
takie kupiłem ( przy odbiorze osobistym płaciłem 1.50 PLN/SZT. ), jedyne co musiałem z nimi zrobić to lekko popodginać te metalowe części wystające, żeby nie latały luźno w obudowanie licznika:PieterB pisze:DaMaGe, całkiem nieźle to wygląda i przede wszystkim równo podświetlone <ok> A mówili że diody nierówno podświetlają.
A możesz zapodać jeszcze fotkę tej diody bo chyba u siebie wymienię. Bo z tego co widzę po fotkach to lepiej u ciebie świeci niż u mnie zwykłe żaróweczki.
http://allegro.pl/zarowki-diody-led-r5- ... 96326.html
- GreenNatural
- Forum Audi 80
- Posty: 112
- Rejestracja: 17 lut 2013, 22:06
- Lokalizacja: Hrubieszów
Kiedyś kupiłem ledy smd w oprawkach żeby wymienić u siebie. Niestety okazało się że nie chciały wchodzić w otwory żarówek bo mają kwadratową tą białą oprawkę. Wy jak montowaliście to normalnie wchodziły te SMD czy jakieś małe przeróbki? A może są jakiejś szersze i węższe? Właśnie mam zamiar zrobić podejście numer dwa ale nie chce znowu ich odsyłać jak nie będą chciały wchodzić. Także proszę o radę jak je ktoś montował.