Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B3 1,8 S Keihin I + LPG] nierówno pracuje jak jest zimny

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
davidpolska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 479
Rejestracja: 25 lut 2007, 08:59
Lokalizacja: RZESZÓW

[80 B3 1,8 S Keihin I + LPG] nierówno pracuje jak jest zimny

Post autor: davidpolska » 09 lis 2007, 19:51

Witam, pomóżcie bo nieweim co jest. Rano jak go zapalam na Pb to odpali od razu ale po jakichs 10s nierówno pracuje tak jak by na 3 cylindry. Ale jak pochodzi chwilke tak z 2 minuty to juz równo chodzi ( jak się rozgrzeje troszkę). Wymieniałem palec, kopułke, świece ( kupiłem 1 elektrodowe NGK a zalecane były 3 elektrodowe). Niewiem czy to mozeprzezte świece czy co. Jak jest ciepły pali od razu na gazie bez problemu i chodzi równo. Czy mogło by sie coś w zapłonie przestawić.HELP.
Ostatnio zmieniony 11 lis 2007, 20:20 przez davidpolska, łącznie zmieniany 1 raz.

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 11 lis 2007, 14:56

podjedź na regulacje gaźnika bo wygląda na to że masz źle wyregulowany na ssaniu i prawdopodobnie sie lekko zalewa silniczek. Sprawdź skałd mieszanki i czy masz prawidłowo ustawioną przesłone od ssania( czy uchyla sie po odpaleniu na zimnym)

Awatar użytkownika
davidpolska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 479
Rejestracja: 25 lut 2007, 08:59
Lokalizacja: RZESZÓW

Post autor: davidpolska » 11 lis 2007, 20:20

ok dzieki wojtek ale jak to sprawdzic czy przesłona sie uchyla, jak jest zimny. Ja jak go pale to jak wyciągne ssanie ( nie musze nawet do konca ) to pali od razu, a jak wyciągne ssanie do końca to obroty mu się zwiększają. Jak byś mógł to napisz mi jak sie to sprawdza bo mozliwe . Ale w lecie jak byl zimny nawet po nocy to nic mu się nie dzialo. I może ktoś wie gdzie na podkarpaciu regulują takie gaźniki.

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 11 lis 2007, 20:58

Jak chcesz to moge Ci to opisać ale będzie to długa historia szybciej bedzie jak ściągniesz sobie książke z CENTRUM AUDI tam masz rysunki i wszystko super wytłumaczone. Jak nie dasz rady to pisz jakoś spróbuje ci to opisać w miare zwięźle chociaż już opisywałem regulacje gaźnika KEHIN II w jakimś poście.

marko
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 901
Rejestracja: 05 kwie 2007, 22:46
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: marko » 11 lis 2007, 21:27

Odpal zimny rano jak jest ciemno i sprawdź czy nie strzela między przewodami WN . Może łapią troche wilgoci i dopuki nie przeschną to silnik kuleje .

Awatar użytkownika
davidpolska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 479
Rejestracja: 25 lut 2007, 08:59
Lokalizacja: RZESZÓW

Post autor: davidpolska » 27 lis 2007, 19:07

ok, jak otworze maskę to widać przeskakujące iskry, jak byś mógł Wojtek to napisz mi na czym to polega , ja mam gaźnik Keihin I. Dodam że jak jadę na Pb i jak wcisnę gaz to go lekko dławi jak dodam więcej gazu to idzie jak strzała tak jakby go coś trzymało. ( na gazie OK przyspiesza).

morzin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 39
Rejestracja: 14 cze 2007, 17:25

Post autor: morzin » 27 lis 2007, 19:47

ok, jak otworze maskę to widać przeskakujące iskry
No to znaczy że masz przebicie na przewodach. Musisz to najpierw wymienić a potem szukaj dalej. Przewody te wpływają w sposób bardzo znaczący na prace silnika i nie musze tu dodawac, że zjawisko przeskakiwania iskry pomiędzy nimi jest wielce niepożadane. Po prostu takiego czegoś nie może być :)

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 28 lis 2007, 09:25

Na poczatek zdejmij filtr żebys miał dobry dostęp do gaźnika, na rozgrzanym silniku odpal wyciagnij ssanie na max i podejdź do gaźnika i otwórz przesłone górną i niech ktos odczyta ci obroty powinno byc około 3700-3800. Jeżeli jest inaczej musisz podgiąć lub odgiąć blaszke która powoduje otwieranie przepustnicy silnika( musisz podejrzec która to wydaje mi sie że to jest ta dolna w kształcie V długiego).Kolejnym krokiem jest zgaszenie silnika nadal z wyciągnietym ssaniem i uchyl przesłone górną ale za dźwignie od pompki podcisnieniowej i zmierz szczelinę powinno wchodzic wiertło fi4mm( ta szczeline reguluje sie górną blaszka w kształcie krótkiego V).

assai
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 340
Rejestracja: 15 maja 2007, 12:00

Post autor: assai » 29 lis 2007, 09:28

Mam taki sam gaźnik i podobny problem spowodowany przelewaniem (właśnie tylko czasem )poziomu paliwa w gaźniku.Dwa razy wyciągana góra gaźnika i żadnych uszkodzeń-wygląda na przepuszczanie zaworu iglicowego,mimo,że gumka wygląda super na końcówce,ponieważ przełączam na gaz po krótkiej jeździe odpuściłem na razie naprawę.Uruchom silnik i jak zacznie nierówno chodzić szybko zatrzymaj,ściągnij górę gaźnika i zobaczysz poziom paliwa,powinno być chyba około połowy komory-u mnie było pełniutko.

Awatar użytkownika
davidpolska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 479
Rejestracja: 25 lut 2007, 08:59
Lokalizacja: RZESZÓW

Post autor: davidpolska » 03 gru 2007, 19:19

ok dzięki ale mogło się coś zmienić? bo w lecie odłączyłem linkę ssania od gaźnika i zakręciłem ją z powrotem, a nic innego nie przestawiałem. Tylko tu nie wiem czy ją trza było przykręcać przy wyciągniętym ssaniu czy przy schowanym i nie wiem czy trzeba ją naciągnąć przed przykręcaniem. I powiedzcie czy ta przysłona co znajduje sie w gaźniku u samej góry zaraz jak zdementuje filtr powietrza powinna być zamknięta przy wyciągniętym ssaniu czy otwarta. Pytam bo z gaźnikami nie miałem nic wspólnego. :oops: I to mi się stało jak zmieniłem świece i palec.Czy mogło być przez to. I dodam że jak jadę na benzynie i jak wcisnę gaz np. na 2 biegu to przez chwile tak jak by się dusi a potem jak strzała.Ale jak bym powoli gazu dodawał to idzie w miarę. I ktoś wie gdzie na Podkarpaciu regulują gaźniki. Mozę w ASO gdzieś ?

marko
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 901
Rejestracja: 05 kwie 2007, 22:46
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: marko » 03 gru 2007, 21:27

Przysłona od ssania powinna być maksymalnie otwarta ( w pionie ) przy wciśniętej manetce ssania . Wyciąganie jej powoduje przymykanie przysłony i zwiększanie podciśnienia w gaźniku a co za tym idzie zwiększanie spalania ( dodatkowo wyciąga paliwo przez dysze ) .

Besio
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 05 gru 2007, 16:19
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Besio » 06 gru 2007, 16:59

To że ci sie dak dławi przy gwałtownym wciśnieciu pedału gazu to może być wina pompki przyspieszającej. W niej jest taka przepona gumowa i ona z czasem lubi się zepsuć( przy jeżdzie na lpg jeszcze szybciej sie zużywa)

Awatar użytkownika
davidpolska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 479
Rejestracja: 25 lut 2007, 08:59
Lokalizacja: RZESZÓW

Post autor: davidpolska » 06 gru 2007, 19:46

a wymieni tą pompkę na nową i ile mniej więcej kosztuje.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl