[B4 2.8 AAH] AAH wersja ABT. Różnice między głowicami. Fakty
[B4 2.8 AAH] AAH wersja ABT. Różnice między głowicami. Fakty
Witam. Wie ktoś może jak wygląda sytuacja z naszymi AAH w wersji ABT i krążącymi plotkami , że miały one niby coś pod 192km i 280NM czyli tyle ile ACK 30v.
Ktoś widział/robił takie głowice i wie czym się różnią od seryjnych?
No i kwestia sterownika. Podobno miał napis 192km i coś tam jeszcze. Da się gdzieś taki upolować czy to biały kruk i można zapomnieć?
Ktoś widział/robił takie głowice i wie czym się różnią od seryjnych?
No i kwestia sterownika. Podobno miał napis 192km i coś tam jeszcze. Da się gdzieś taki upolować czy to biały kruk i można zapomnieć?
Jeśli mnie pamięć nie myli to 1500zł za towar po remoncie. Było to 3 lata temu (sierpień 2011). Znalazłem zdjęcia w telefonie teraz
Nie kupiłem, bo to było do AAH, a ja pod maską miałem ABC i odpuściłem temat.
Sprzedawca twierdził, że kręcił bączki na asfalcie mając quattro w sedanie z tym silnikiem.
Nie kupiłem, bo to było do AAH, a ja pod maską miałem ABC i odpuściłem temat.
Sprzedawca twierdził, że kręcił bączki na asfalcie mając quattro w sedanie z tym silnikiem.
Czyli głowice do planowania i inne wałki. Ciekawe ile zebrali tej głowicy i jaki jest stopień sprężania na nich. Mnie bardzo interesuję fakt ugrania 20km i 30NM tymi zabiegami. Po poprawieniu dolotu zrobieniu przelotowego wydechu i zrezania przepustnicy(polerka kanałów w głowicy?) mogłoby być ciekawie. Myślę , że śmiało do ugrania jest jakieś 200-210km a to już czad jak na 12v. Szkoda tylko , że jest cisza w necie i ogólnie mało musiało być tych sztuk.
Ostatnio zmieniony 07 maja 2014, 22:45 przez mesiah, łącznie zmieniany 1 raz.
- PuSzEk
- Forum Audi 80
- Posty: 503
- Rejestracja: 22 sty 2011, 21:46
- Imię: Bartek
- Model: Inny
- Nadwozie: Coupe
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Rzeszów
ja w swoim ABC posiadam wałki z oznaczeniami ABT i różnica jest odczuwalna, siedzi to na osprzęcie 2.8 i jedzie tak samo jak 2.8, a nawet i lepiej od dołu :mrgreen: nie wiem jaka teraz jest moc ale w tym roku na pewno opisze to w swoim temacie, bo czeka mnie jeszcze założenie rozwierconej przepustnicy i zmiana wydechu na większy oraz finalnie program ale on pewnie już wpadnie na następny sezon myśle, że gra jest warta świeczki o te 20KM, najbardziej to liczę na wzrost NM
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
ABC i AAH mają takie same głowice, sprawdzałem kiedyś numery w etce.ATLAS pisze:Nie kupiłem, bo to było do AAH, a ja pod maską miałem ABC i odpuściłem temat.
Dobrze, że robisz na osprzęcie AAH, bo sterownik silnika ABC mógłby mieć problem po zmianie sprawności wolumetrycznej silnika, a przepływomierz zmierzy dodatkowe powietrze.PuSzEk pisze: ABC posiadam wałki z oznaczeniami ABT i różnica jest odczuwalna, siedzi to na osprzęcie 2.8 i jedzie tak samo jak 2.8, a nawet i lepiej od dołu :mrgreen:
Nie wiem czy wszyscy widzieli kalkulator doprężania, który wrzuciłem w innym temacie:
Im więcej cylindrów ma silnik tym lepsze efekty doprężenia.
No ok ale ile można doprężyć AAH? Fabrycznie ma 10.3 słyszałem o 10.8 przy zwykłych wałkach i kompie które dawało ponad 190km ale panewki się obracały z tego co pamiętam po dłuższej jeździe. No i kwestia paliwa. Poniżej dobrego 98 zaczyna stukać. Na chłopski rozum to te 10.5-6 byłoby ok raczej. Wszyscy zbywają temat podniesienia mocy w aah ale ja nie wierzę , że się nie da czegoś ugrać dość niskim nakładem kasy (oczywiście zaczynając od przywrócenia fabrycznej mocy).
Osobny temat to kwestia ile z tej głowicy zebrać dokładnie. W audi a4 sam naprawiam znalazłem tylko dolny wymiary użyteczności głowicy. Jaki wymiar ma fabryczna i ile jej zebrać dla danego stopnia sprężania nie mam pojęcia.
Osobny temat to kwestia ile z tej głowicy zebrać dokładnie. W audi a4 sam naprawiam znalazłem tylko dolny wymiary użyteczności głowicy. Jaki wymiar ma fabryczna i ile jej zebrać dla danego stopnia sprężania nie mam pojęcia.
Tzn przerobi wałki na wzór tych z ABT czy ma swój przepis? Jaki to jest koszt mniej więcej? Motor powinien być u mnie na dniach to go rozbiorę i zobaczę czy w ogóle te walki się do czegoś nadają. W moim 2.6 były przytarte , szczególnie na stopkach.
[ Dodano: 2014-05-16, 22:13 ]
Koledzy to jak? Nikt nie przerabiał doprężania w naszych V6? Niby najtańsza i najłatwiejsza opcja podniesienia mocy a nikt tego nie praktykuję? Wygląda na to , że będę grzebał przy głowicach to od razu trochę bym z nich zebrał. Dygam się tylko czy nie wynikną jakieś jaja przy np sprężaniu rzędu 10.6-10.8. Może ktoś już przetarł szlak w tych jednostkach?
[ Dodano: 2014-05-16, 22:13 ]
Koledzy to jak? Nikt nie przerabiał doprężania w naszych V6? Niby najtańsza i najłatwiejsza opcja podniesienia mocy a nikt tego nie praktykuję? Wygląda na to , że będę grzebał przy głowicach to od razu trochę bym z nich zebrał. Dygam się tylko czy nie wynikną jakieś jaja przy np sprężaniu rzędu 10.6-10.8. Może ktoś już przetarł szlak w tych jednostkach?