[B4 ABT/ABK] Ustawianie rozrządu
apropo dojścia do rozrządu, wystarczy same wiatraki wyjąć? czy całą chłodnicę? Jeśli chłodnicę to opuścić ją na przewodach? Czy trzeba rozpinać układ chłodzenia?
dzięki za te linki i info. Póki co skupiam się na prawidłowym rozrządzie, potem podejmę temat zapłonu.
Pytanie jeszcze, czy luźny pasek od rozrządu może powodować jakieś problemy?
dzięki za te linki i info. Póki co skupiam się na prawidłowym rozrządzie, potem podejmę temat zapłonu.
Pytanie jeszcze, czy luźny pasek od rozrządu może powodować jakieś problemy?
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok
klimy nie mam, pompy wody tez nie bede ruszał. Ale czy znaki będą widoczne, jeśli nie wyciągnę wiatraków i chłodnicy?LUPO pisze:do wymiany paska rozrządu nie trzeba ani wiatraków,ani chłodnicy wyciągać
w ABK,w ABT jak i w PM
a propo wymiany rozrządu, czy są tam jakieś uszczelniacze które należy wymienić przy okazji? czy jeśli nic się nie poci to nie ma potrzeby?
będą widoczne znaki ( procedura ustawienia na znakach jest na forum-jeden na kole zamachowym w okienku skrzyni biegów,drugi na kole wałka rozrządu,trzeci na kole wałka pośredniego który to musi się zgrywać ze znakiem na kole pasowym wału głównego )
jak nic nie leci z simeringów to nie ma potrzeby wymiany,a do wymiany ich też nie trzeba ściągać chłodnicy czy wiatraków
jak nic nie leci z simeringów to nie ma potrzeby wymiany,a do wymiany ich też nie trzeba ściągać chłodnicy czy wiatraków
Ostatnio zmieniony 11 maja 2014, 12:07 przez LUPO, łącznie zmieniany 1 raz.
mam jeszcze pytanie odnośnie tego okienka. Dziś ustawiłem sobie znak OT ze znakiem na obudowie ( tej za kołem ). I w okienku znak 0 nie schował się w połowie.
I teraz nie wiem, czy powinienem zrobić dwa pełne obroty żeby w okienku się zgadzało i jak ma dokładnie wyglądać te 0 w okienku. Tam jest 0 i I. ) jest do rozrządu a I do zapłonu?
Im więcej czytam tym mniej wiem;/ jeszcze jakaś kropka z tyłu koła, która ma być na krawędzi pokrywy... ale to chyba zamiast znaku OT na obudowie ( wg książki )
pozdr
I teraz nie wiem, czy powinienem zrobić dwa pełne obroty żeby w okienku się zgadzało i jak ma dokładnie wyglądać te 0 w okienku. Tam jest 0 i I. ) jest do rozrządu a I do zapłonu?
Im więcej czytam tym mniej wiem;/ jeszcze jakaś kropka z tyłu koła, która ma być na krawędzi pokrywy... ale to chyba zamiast znaku OT na obudowie ( wg książki )
pozdr
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
0 i I to jest punkt zapłonu tylko 0 dotyczy punktu GMP a I punkt 6st. i to zależy od lampy jaką się ma na taki punkt się ustawia.
A odnoście tego przecięcia 0 to punkt OT nie jest tak dokładny co do dziesiętnych stopnia konta więc na kole zamachowym może różnie widać ale ma być około tego. Po drugie zaczynasz od dupy strony. Podstawowy punkt to 0 a nie OT.
A odnoście tego przecięcia 0 to punkt OT nie jest tak dokładny co do dziesiętnych stopnia konta więc na kole zamachowym może różnie widać ale ma być około tego. Po drugie zaczynasz od dupy strony. Podstawowy punkt to 0 a nie OT.
więc opisz krok po kroku jakie znaki i gdzie ustawić aby rozrząd był ok. Dziś sprawdzałem u siebie bez żadnego rozbierania, czy mam dobrze. Jeszcze się nie zabieram za wymianę. to będzie przyszły tydzień pewnie.Jarewa pisze:0 i I to jest punkt zapłonu tylko 0 dotyczy punktu GMP a I punkt 6st. i to zależy od lampy jaką się ma na taki punkt się ustawia.
A odnoście tego przecięcia 0 to punkt OT nie jest tak dokładny co do dziesiętnych stopnia konta więc na kole zamachowym może różnie widać ale ma być około tego. Po drugie zaczynasz od dupy strony. Podstawowy punkt to 0 a nie OT.
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Jasne i na kole są dwa znaki :->Jarewa pisze:0 i I to jest punkt zapłonu tylko 0 dotyczy punktu GMP a I punkt 6st. i to zależy od lampy jaką się ma na taki punkt się ustawia.
A odnoście tego przecięcia 0 to punkt OT nie jest tak dokładny co do dziesiętnych stopnia konta więc na kole zamachowym może różnie widać ale ma być około tego. Po drugie zaczynasz od dupy strony. Podstawowy punkt to 0 a nie OT.
Wiem, że na kole 0 jest do 1993 a po nim było I (od jugo007)
Chyba, że jugo007 się myli ale jakoś nie widziałem jeszcze dwóch znaków na kole zamachowym a w kilku ABK szukałem już znaków.
Poza tym jak znak I (pokazujący 6st) może odpowiadać za odnośnik ustawienia rozrządu?
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Jest na moich zdjęciach.Lenio21 pisze:więc opisz krok po kroku jakie znaki i gdzie ustawić aby rozrząd był ok. Dziś sprawdzałem u siebie bez żadnego rozbierania, czy mam dobrze. Jeszcze się nie zabieram za wymianę. to będzie przyszły tydzień pewnie.Jarewa pisze:0 i I to jest punkt zapłonu tylko 0 dotyczy punktu GMP a I punkt 6st. i to zależy od lampy jaką się ma na taki punkt się ustawia.
A odnoście tego przecięcia 0 to punkt OT nie jest tak dokładny co do dziesiętnych stopnia konta więc na kole zamachowym może różnie widać ale ma być około tego. Po drugie zaczynasz od dupy strony. Podstawowy punkt to 0 a nie OT.
Zdjęta dolna osłona paska rozrządu, nacięcie na kole pasowym ma się zgrać z kropką na kole wałka pośredniego oraz kropka po wewnętrznej stronie koła wałka rozrządu ma się pokrywać z krawędzią głowicy (nie pokrywą) po stronie alternatora.
Dla ułatwienia nacięcie na obwodzie aparatu ma być 3,5 mm na lewo od środka palca w aparacie.
To daje ok 80-90% pewności poprawnie ustawionego zapłonu. Dlatego taki mały procent ponieważ jest zbyt duży błąd paralaksy (krzywo się patrzy i pomiar niedokładny).
Robiłem tak i jak ktoś ode mnie odjechał był zadowolony. Niestety nie stać mnie na lampę z regulacją kąta ( no i teraz mam 1Z).
Zresztą poza dygresją o 3,5 mm w zapłonie o właściwym ustawieniu rozrządu stanowi książka.
[ Dodano: 2014-05-13, 21:56 ]
był u mnie koleś z Audi 80 ABK sprzed 1993. Przelecę z czystej ciekawości mu koło zamachowe w poszukiwaniu kreski ze dwa razy i postaram się nagrać film.Lenio21 pisze:moja 80'tka jest z 1991 a jestem pewny że mam dwa znaki na kole w skrzyni. Ale czy mam ori skrzynię to nie jestem pewny :roll: :mrgreen: