[B4 2.0 ACE] Migajaca kontrolka płynu chłodzacego
[B4 2.0 ACE] Migajaca kontrolka płynu chłodzacego
Kontrolka zaczyna migac po jakis 30 sekundach od zapalenia nawet na goracym silniku jest tak samo30 sekund i dopiero sie zapala
mam czujnik w zbiorniku wyrównawczym
ten czujnik tylko włancza/wyłancza (zwiera styki lub je rozłancza) tak??
na obydwu kablach wtyczki po odłaczeniu od czujnika mierzac bezposrednio ze styku==>do aku mam tak jakby dwa minusy poniewaz
+z aku i 1 styk =12v
+z aku i 2 styk =12v
- z aku 1,2 styk =0v
chyba pownien byc na jednym zkablu + lub - a na drugim nie powinno byc nic az do mometu (właczenia lub rozłaczenia )czujnika który przekaze napiecie dalej na drugi kabel
tak czy inaczej czujnik w zbiorniku juz uszkodziłem bo podtrzasajac wymontowanym zbiornikiem ten cały pływak wyskoczył z prowadnicy a on chyba ma na sobie jakis magnes w kształcie pierscienia który prawdopodobnie złanczał lub rozłanczał styki w czujniku
wiec? ma ktos pomysł gdzie lezy problem??
wiatraki sie włanczaja a wskaznik teperatury ten przy zegarach pokazuje teperature mniejwiecej taka jaka zmierzyłem miernikiem
mam czujnik w zbiorniku wyrównawczym
ten czujnik tylko włancza/wyłancza (zwiera styki lub je rozłancza) tak??
na obydwu kablach wtyczki po odłaczeniu od czujnika mierzac bezposrednio ze styku==>do aku mam tak jakby dwa minusy poniewaz
+z aku i 1 styk =12v
+z aku i 2 styk =12v
- z aku 1,2 styk =0v
chyba pownien byc na jednym zkablu + lub - a na drugim nie powinno byc nic az do mometu (właczenia lub rozłaczenia )czujnika który przekaze napiecie dalej na drugi kabel
tak czy inaczej czujnik w zbiorniku juz uszkodziłem bo podtrzasajac wymontowanym zbiornikiem ten cały pływak wyskoczył z prowadnicy a on chyba ma na sobie jakis magnes w kształcie pierscienia który prawdopodobnie złanczał lub rozłanczał styki w czujniku
wiec? ma ktos pomysł gdzie lezy problem??
wiatraki sie włanczaja a wskaznik teperatury ten przy zegarach pokazuje teperature mniejwiecej taka jaka zmierzyłem miernikiem
Ostatnio zmieniony 14 maja 2014, 19:08 przez c-l-s, łącznie zmieniany 3 razy.
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
tak wiem
nie dizała wskaznik na desce rozdzielczej a silnik chodzi jak wczesniej nie trzyma obrotów albo za małe abo za duze silnik na gazie wiec to nie bedzie miało pewnie wpływu na spalanie
ale wole dojsc o co chodzi i naprawic to
wiec co? uszkodzony czujnik?
teraz po odłaczeniu tego czujnika az sie dziwie bo silnik na paliwie chodzi lepiej niz na gazie a wczesniej było na odwrót
sprawdzałem vagiem były 2 bledy jeden od biegu jałowego a drugi od czujnika teperatury(sporadyczny) po kasacji z odłaczonym czujnikiem nie ma błedu czujnika teperatury tylko jałówka
nie dizała wskaznik na desce rozdzielczej a silnik chodzi jak wczesniej nie trzyma obrotów albo za małe abo za duze silnik na gazie wiec to nie bedzie miało pewnie wpływu na spalanie
ale wole dojsc o co chodzi i naprawic to
wiec co? uszkodzony czujnik?
teraz po odłaczeniu tego czujnika az sie dziwie bo silnik na paliwie chodzi lepiej niz na gazie a wczesniej było na odwrót
sprawdzałem vagiem były 2 bledy jeden od biegu jałowego a drugi od czujnika teperatury(sporadyczny) po kasacji z odłaczonym czujnikiem nie ma błedu czujnika teperatury tylko jałówka
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
U mnie w zetorze jest takic-l-s pisze: mam ACE z 1994 roku i jest to czujnik 3 pinowy a nie 4
i on jest od temperatury na zegary. Też miałem taką przypadłość jak TY i myślałem że coś w zbiorniczku dzieje sie , że miga mi kontrolka, na koniec odpiąłem wtyczke od szarego czujnika i juz nie migała kontrolka od płynu. Zmieniłem czujnik szary i jest teraz wporządku.
EPS kosztuje 60 zł i pokazuje poprawnie temperature na liczniku w porównaniu z temperaturą z vaga.
ja mam sporo wiekszy
wtyczke ma prostokątna i tak jak pisałem wczesniej taki czujnik wystepywał podobno w ACE z 1994
moj to MEYLE 114 810 0000
http://t.iparts.pl/144/48054825074/doku ... -meyle.jpg
cena 130zł
ale jaka pewnosc ze to on? nie chce kolekcjonowac czesci zamiennych n połce
moze to cos z kablami ostatnio zrobiłem mały off road po błotach kałuzach
przeciez jakas frajda z posiadania quattro musi byc i własnie na drugi dzien sie to stało :>
ok rozebrałem czujnik brzeszczotem
w srodku sa dwa styki sterowane czyms w rodzaju tłoczka który unoszac sie zwiera jeden styk a nastepnie drugi ,te styki prawdopodobnie sa odpowiedzialne własnie za kontrolke i jeszce za cos?
jest tez element którego rezystancja zmienia sie wzaleznosci od teperatury i to on steruje wskaznikiem i moze podaje jeszcze temp. do ECU
wszystkie elementy czujnika sa załanczane do masy
Moj czujnik miał własnie zapieczony jeden styk i dlatego swieciła sie kontrolka
wystarczyło odpiac kabel do tego styku i było by po problemie
wtyczke ma prostokątna i tak jak pisałem wczesniej taki czujnik wystepywał podobno w ACE z 1994
moj to MEYLE 114 810 0000
http://t.iparts.pl/144/48054825074/doku ... -meyle.jpg
cena 130zł
ale jaka pewnosc ze to on? nie chce kolekcjonowac czesci zamiennych n połce
moze to cos z kablami ostatnio zrobiłem mały off road po błotach kałuzach
przeciez jakas frajda z posiadania quattro musi byc i własnie na drugi dzien sie to stało :>
ok rozebrałem czujnik brzeszczotem
w srodku sa dwa styki sterowane czyms w rodzaju tłoczka który unoszac sie zwiera jeden styk a nastepnie drugi ,te styki prawdopodobnie sa odpowiedzialne własnie za kontrolke i jeszce za cos?
jest tez element którego rezystancja zmienia sie wzaleznosci od teperatury i to on steruje wskaznikiem i moze podaje jeszcze temp. do ECU
wszystkie elementy czujnika sa załanczane do masy
Moj czujnik miał własnie zapieczony jeden styk i dlatego swieciła sie kontrolka
wystarczyło odpiac kabel do tego styku i było by po problemie