Witam serdecznie jestem od miesiąca czasu posiadaczem Audi B4 silnik [2.0 ABK] mono wtrysk
BP + LPG, i mam z nim problem który postaram się w miarę dobrze opisać.
Samochód odpala ładnie na benzynie, obroty - 1200 ob/min gdy silnik się nagrzeje nie spadają poniżej tego poziomu, ale to nie jest główny problem. Gdy dodam gazu ponad 2 tys ob/min zatrzymują się na poziomie 1900 1500 (różnie bywa) i po sekundzie spadają na poziom 1200.
Inna sytuacja jest na PLG, po dodaniu gazu obroty często zatrzymują się na poziomie 2 tys,
i nie chcą spaść, (muszę wyhamować silnik biegami).
Dzieje się tez tak, ze podczas jazdy obroty wskakują na poziom 3,5 tys i rosną lub tez nie, (sytuacja analogiczna muszę wyhamować silnik biegami) i ładnie się stabilizują na poziomie 1 tys - często wskakują na poziom ponad 3 tys gdy zredukuje na bieg 4 chcąc hamować.
Dodam ze na BP obroty nie schodzą płynnie, ale nie mata takiego problemu żeby nie chciały spaść jak dzieje się to na LPG.
Wymieniłem: sondę lambda, silnik krokowy, zrobiona adaptacja za pomocą programu VAG,
wyczyszczony parownik, brak lewego powietrza.
Od czasu gdy posiadam samochód czytam fora, nie potrafiąc znaleźć jednoznacznej odpowiedzi. Proszę o pomoc już mam dość tego auta :roll:
Pozdrawiam ludzi dobrej woli.
[2.0 ABT] problem z obrotami silnika
[2.0 ABT] problem z obrotami silnika
Ostatnio zmieniony 16 maja 2014, 13:41 przez Tonsil, łącznie zmieniany 1 raz.