[Audi 80 B4 1Z] by drivtens [CHIP;EEN;KAT OUT] NOWE:HAMOWNIA
[Audi 80 B4 1Z] by drivtens [CHIP;EEN;KAT OUT] NOWE:HAMOWNIA
Jestem świeżym posiadaczem Audi 80 B4 Avant z silnikiem 1,9 TDI 90 KM (przebieg na liczniku 270tys. ale właściciel przez kilka lat jeździł bez wpiętego licznika). Tak się składa, ze jest to moje pierwsze auto i mam nadzieję, że wybór jaki dokonałem będzie dobry i będę usatysfakcjonowany przez cały okres eksploatacji.
Wyposażenie: <ok>
Klimatyzacja
Airbag kierowcy
Centralny zamek (bardzo głośny) :lol:
Obrotomierz
Elektryka lusterek (sterowanie + podgrzewanie)
4x elektryczne szyby
Oryginalne alufelgi
Mankamenty: :cry:
Do czyszczenia nastawnik[done :!:]
Do wymiany letnie oponki [done :!:]
Pojawiająca się rdza na jednym nadkolu i tylnej klapie pod szybą
Nie działające sterowanie jednej tylnej szyby
Do klejenia przedni błotnik (delikatnie pęknięty, w niczym nie przeszkadza)
Delikatnie przetarty welur na siedzeniu kierowcy
Pęknięte plastiki tylnego słupka i beleczka je łącząca (przy tylnej klapie)
Naprawy i plan zmian: <mikolaj>
Zatkanie EGR'a i wyczyszczenie kolektora dolotowego [done :!:]
Tempomat z pełną manetką [done :!:]
Wywalenie katalizatora [done :!:]
Zmiana opon letnich [done :!:]
Wymiana skrzyni na EEN [done :!:]
Nowe sprzęgło SACHS [done :!:]
Nowe szklanki [done :!:]
Nowe radio [done :!:]
Nowe paski i napinacze: rozrządu, pompy wody, alternatora [done :!:]
Nowe łożysko tył i przód + przegub prawy [done :!:]
Naprawa denerwującego kopcenia na zimnym silniku w chłodne dni (Nowe szklanki i sprężyny zaworowe) [done :!:]
Adaptacja zderzaka z V6 (Jak dla mnie najładniejsze połączenie poza RS2 front S2 back)
Wymiana świec żarowych na BERU (podejrzewam, że siedzą seryjne)
Montaż czujnika temp. zewnętrznej i ew. AC/BC
Naprawa lakieru w miejscu rdzy i odpryskach
Demontaż przedwojennego zestawu głośnomówiącego
Zmiana felg
Odcięcie zapłonu lub pomp wytryskowych
Pozdro i do zobaczenia trasie!
26.01.2014
W miedzy czasie zostało zrobione parę rzeczy, ale z braku czasu nie aktualizowałem profilu. Czas nadrobić zaległości:
W czerwcu wymienione zostały klocki na 2 osiach i tarcze przód (póki co zwykłe)
W sierpniu został wymieniony akumulator na nową Centrę, póki co sprawuje się bez zarzutów <ok>
10.04.2014
Dzisiaj zawitało do mnie nowe radyjko jvc kd-50bt. Gra fajnie, ale przydałoby się jeszcze wymienić głośniki w podszybiu.
W międzyczasie został wyczyszczony nastawnik i regeneracja pomp wtryskowych.
23.04.2014
W dniu dzisiejszym wymienione wszystkie paski wlaćznie z napinaczami:
- rozrządu
- pompy wody
- alternatora
19.05.2014
Pomiar z hamowni: seryjny komp, nieczyszczony kolektor + kat.
20.06.2014
Dzisiaj wziąłem się za zatykanie EGR'a i czyszczenie kolektora, ale ku mojemu zdumieniu już ktoś mnie uprzedził. Kolektor wyglądał przyzwoicie a EGR był zatkany. <ok> Teraz pozostaje tylko wywalić kata i można chipować 8-)
14.07.2014
W koncu uporałem się z tempomatem, działa ze wszystkimi funkcjami. Kupiłem pająka z innym otworem, ale udało sie przeszczepić samą manetkę kierunkowskazów z tempomatem. Radość z jazdy po austostradzie ogromna <ok>.Kilka fotek z rezania:
20.07.2014
Na początku nie planowany, ale stał się faktem. Moja audele od dzisiaj z nowym ECU od Muniora. 8-)
26.08.2014
Wreszcie pozbyłem się katalizatora. Zastapił go tłumik przedni z Audi 80 B3 1,6 D. Auto odżylo na niższych obrotach. Polecam!
Przy okazji wymieniłem:
- linkę hamulca ręcznego
- łożysko koła tył i przód (Ruvilla)
- przegub prawy
30.08.2014
No w końcu wziąłem się za czyszczenie końcówki tłumika. Bardzo spodobały mi się efekty u któregoś z forumowiczów więc przy okazji ścinania końcówki haka, wyczyściłem dwururkę
Jeszcze z hakiem....
Wyściółka w Avancie nieco rózni sie od tutoriala z sedanem. Trzeba zdemontować metalowe uchwyty bo śruba siedzi głęboko i grzechotka się nie mieści <ok>
Jeszcze brudny
Efekt końcówy ze zdjętym zderzakiem i uciętym hakiem
Lustro z nagrodą za cały dzień pracy :mrgreen:
05.09.2014
Nareszcie poczułem spokój podczas deszczu. Zobaczymy jak długo wytrzymają... 8-)
23.09.2014
Przy okazji wpadła uszczelka do kolektora z ASO za 30 zł <ok>
Oraz zmieniona została skrzynia na EEN oraz nowe sprzęgło Sachsa:
22.10.2014
No i stało się! <ok> Nadążyła się okazja aby sprawdzić auto na hamowni po chipie, wywaleniu kata i na nowej skrzyni. Dodam, że w między czasie naprawiłem już niemal wszystko co niedomagało po poprzednim właścicielu czyli: wymiana popychaczy, sprężyn zaworowych bo była jedna pęknięta, wtrysków, gruchy turbiny itd. Pomiar wykonany na ori wtryskiwaczach, więc miarodajne dla tych którzy szukają informacji jak wygląda moc po chipie na ori wtryskach i bez kata! 8-) Liczyłem na 115, ale nie ma tragedii! <osohozi>
Wyposażenie: <ok>
Klimatyzacja
Airbag kierowcy
Centralny zamek (bardzo głośny) :lol:
Obrotomierz
Elektryka lusterek (sterowanie + podgrzewanie)
4x elektryczne szyby
Oryginalne alufelgi
Mankamenty: :cry:
Do czyszczenia nastawnik[done :!:]
Do wymiany letnie oponki [done :!:]
Pojawiająca się rdza na jednym nadkolu i tylnej klapie pod szybą
Nie działające sterowanie jednej tylnej szyby
Do klejenia przedni błotnik (delikatnie pęknięty, w niczym nie przeszkadza)
Delikatnie przetarty welur na siedzeniu kierowcy
Pęknięte plastiki tylnego słupka i beleczka je łącząca (przy tylnej klapie)
Naprawy i plan zmian: <mikolaj>
Zatkanie EGR'a i wyczyszczenie kolektora dolotowego [done :!:]
Tempomat z pełną manetką [done :!:]
Wywalenie katalizatora [done :!:]
Zmiana opon letnich [done :!:]
Wymiana skrzyni na EEN [done :!:]
Nowe sprzęgło SACHS [done :!:]
Nowe szklanki [done :!:]
Nowe radio [done :!:]
Nowe paski i napinacze: rozrządu, pompy wody, alternatora [done :!:]
Nowe łożysko tył i przód + przegub prawy [done :!:]
Naprawa denerwującego kopcenia na zimnym silniku w chłodne dni (Nowe szklanki i sprężyny zaworowe) [done :!:]
Adaptacja zderzaka z V6 (Jak dla mnie najładniejsze połączenie poza RS2 front S2 back)
Wymiana świec żarowych na BERU (podejrzewam, że siedzą seryjne)
Montaż czujnika temp. zewnętrznej i ew. AC/BC
Naprawa lakieru w miejscu rdzy i odpryskach
Demontaż przedwojennego zestawu głośnomówiącego
Zmiana felg
Odcięcie zapłonu lub pomp wytryskowych
Pozdro i do zobaczenia trasie!
26.01.2014
W miedzy czasie zostało zrobione parę rzeczy, ale z braku czasu nie aktualizowałem profilu. Czas nadrobić zaległości:
W czerwcu wymienione zostały klocki na 2 osiach i tarcze przód (póki co zwykłe)
W sierpniu został wymieniony akumulator na nową Centrę, póki co sprawuje się bez zarzutów <ok>
10.04.2014
Dzisiaj zawitało do mnie nowe radyjko jvc kd-50bt. Gra fajnie, ale przydałoby się jeszcze wymienić głośniki w podszybiu.
W międzyczasie został wyczyszczony nastawnik i regeneracja pomp wtryskowych.
23.04.2014
W dniu dzisiejszym wymienione wszystkie paski wlaćznie z napinaczami:
- rozrządu
- pompy wody
- alternatora
19.05.2014
Pomiar z hamowni: seryjny komp, nieczyszczony kolektor + kat.
20.06.2014
Dzisiaj wziąłem się za zatykanie EGR'a i czyszczenie kolektora, ale ku mojemu zdumieniu już ktoś mnie uprzedził. Kolektor wyglądał przyzwoicie a EGR był zatkany. <ok> Teraz pozostaje tylko wywalić kata i można chipować 8-)
14.07.2014
W koncu uporałem się z tempomatem, działa ze wszystkimi funkcjami. Kupiłem pająka z innym otworem, ale udało sie przeszczepić samą manetkę kierunkowskazów z tempomatem. Radość z jazdy po austostradzie ogromna <ok>.Kilka fotek z rezania:
20.07.2014
Na początku nie planowany, ale stał się faktem. Moja audele od dzisiaj z nowym ECU od Muniora. 8-)
26.08.2014
Wreszcie pozbyłem się katalizatora. Zastapił go tłumik przedni z Audi 80 B3 1,6 D. Auto odżylo na niższych obrotach. Polecam!
Przy okazji wymieniłem:
- linkę hamulca ręcznego
- łożysko koła tył i przód (Ruvilla)
- przegub prawy
30.08.2014
No w końcu wziąłem się za czyszczenie końcówki tłumika. Bardzo spodobały mi się efekty u któregoś z forumowiczów więc przy okazji ścinania końcówki haka, wyczyściłem dwururkę
Jeszcze z hakiem....
Wyściółka w Avancie nieco rózni sie od tutoriala z sedanem. Trzeba zdemontować metalowe uchwyty bo śruba siedzi głęboko i grzechotka się nie mieści <ok>
Jeszcze brudny
Efekt końcówy ze zdjętym zderzakiem i uciętym hakiem
Lustro z nagrodą za cały dzień pracy :mrgreen:
05.09.2014
Nareszcie poczułem spokój podczas deszczu. Zobaczymy jak długo wytrzymają... 8-)
23.09.2014
Przy okazji wpadła uszczelka do kolektora z ASO za 30 zł <ok>
Oraz zmieniona została skrzynia na EEN oraz nowe sprzęgło Sachsa:
22.10.2014
No i stało się! <ok> Nadążyła się okazja aby sprawdzić auto na hamowni po chipie, wywaleniu kata i na nowej skrzyni. Dodam, że w między czasie naprawiłem już niemal wszystko co niedomagało po poprzednim właścicielu czyli: wymiana popychaczy, sprężyn zaworowych bo była jedna pęknięta, wtrysków, gruchy turbiny itd. Pomiar wykonany na ori wtryskiwaczach, więc miarodajne dla tych którzy szukają informacji jak wygląda moc po chipie na ori wtryskach i bez kata! 8-) Liczyłem na 115, ale nie ma tragedii! <osohozi>
Ostatnio zmieniony 24 paź 2014, 19:10 przez drivtens, łącznie zmieniany 46 razy.
- Ganimadeus
- Forum Audi 80
- Posty: 726
- Rejestracja: 17 lut 2012, 11:17
- Lokalizacja: Lublin
- Ganimadeus
- Forum Audi 80
- Posty: 726
- Rejestracja: 17 lut 2012, 11:17
- Lokalizacja: Lublin
- Ganimadeus
- Forum Audi 80
- Posty: 726
- Rejestracja: 17 lut 2012, 11:17
- Lokalizacja: Lublin
Nie wiem o jakie przewody Ci chodzi ale u mnie http://picturepush.com/public/9010129 jest podobnie jak nie tak samo :mrgreen:
- Ganimadeus
- Forum Audi 80
- Posty: 726
- Rejestracja: 17 lut 2012, 11:17
- Lokalizacja: Lublin
- Ganimadeus
- Forum Audi 80
- Posty: 726
- Rejestracja: 17 lut 2012, 11:17
- Lokalizacja: Lublin