Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1Z] Szarpanie

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 21 maja 2014, 20:55

Popej pisze:Mariusz a wiesz co kryję się pod tym kodem błędu?
Zwykle zbyt duzy spadek napięcia w instalacji ,co często ma miejsce przy słabym aku i kręceniem rozrusznikiem ,prawie do zdechu ;-)
Popej pisze:Gdzie są najważniejsze umasienia w 1Z?
Przy Aku ,przykręcony do nadwozia i przy flanszy skrzyni biegów ,ale nie sądze żeby to była przyczyna
Popej pisze:Mi nie tylko mocno szarpał a i gasł silnik
Opisz jak to dokładnie wyglądało z tym gaśnieciem silnika
Ostatnio zmieniony 27 maja 2014, 19:42 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 1 raz.

Popej
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 344
Rejestracja: 27 wrz 2011, 23:42
Lokalizacja: WL
Kontakt:

Post autor: Popej » 21 maja 2014, 21:46

Aku mam nówkę Varty ;) Po przekładce? Masy popatrzę i poczyszczę. Początki to było szarpanie silnika tak jakby wypadał zapłon w benzynie. Później pojawiło się samoczynne przyspieszanie, takie nagłe po szarpaniu, samochód przez chwilę sam z siebie przyspieszał praktycznie jakbym dał pedał w podłogę... A ostatnio jak gasł to pierwszy raz na światłach, poprzerywał trochę i zgasł, odpalić się udało po 20 sekundach kręcenia... natomiast drugim razem jechałem stałą prędkością 80 km/h i nagle sam mocno przyspieszył i zgasł, nie odpalił nawet jak zasprzęglałem, po prostu hamował silnikiem i tyle. Dotoczyłem się na zatoczkę, poczekałem 15 min i zapalił bez problemów. Nie ma wpływy temperatura silnika bo poszarpuje zarówno na zimnym jak i na gorącym a i tak samo jeździ dobrze na zimnym i na gorącym....

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 21 maja 2014, 22:03

Popej pisze:Później pojawiło się samoczynne przyspieszanie, takie nagłe po szarpaniu, samochód przez chwilę sam z siebie przyspieszał praktycznie jakbym dał pedał w podłogę...
Ojjjj :roll: mam nadzieję ze się mylę ,ale zobacz czy czasem nie masz w IC pełno oleju ,bo samoczynne wchodzenie na obroty ,normalnie się nie ma prawa zdarzyć ...no chyba że silnik zassał olej z dolotu ...mnie te objawy zalatują jakimś mechanicznym problemem ....masy i styki nie mają według mnie ,z tym nic wspólnego ...Jak w IC jest tyle oleju ,ile powinno byc ,czyli jakieś tam ilosci ,ale nie szklanka ,czy pół litra ,to nie mam pojecia co może powodować takie zachowanie silnika ,bo sie z czymś takim do tej pory nie spotkałem ...tym bardziej ciezki przypadek ,że nie dzieje się to cały czas ,tylko sporadycznie <hmm>

Popej
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 344
Rejestracja: 27 wrz 2011, 23:42
Lokalizacja: WL
Kontakt:

Post autor: Popej » 21 maja 2014, 22:14

Słyszałem o problemie diesla z samonapędzaniem się jak poszedł uszczelniacz w sprężarce ale ostatnio patrzyłem w dolot zdejmując tą rurkę łączącą króciec EGR z plastykowym kanałem od IC i było tam praktycznie sucho, takie lekkie zapocenie ale to norma... Sprawdzę tego icka, przy okazji go wyczyszczę :) No proszę Cie, w Tobie ostatnia nadzieja ;D

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 21 maja 2014, 22:46

Popej pisze:No proszę Cie, w Tobie ostatnia nadzieja ;D
Żeby namierzyć sprawcę tego co Ci się dzieje ,musiało by to występować na tyle czesto ,żeby dało sie to zaobserwować choćby podczas logów dynamicznych w czasie jazdy ...innego rozwiązania raczej nie widzę <hmm>

Popej
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 344
Rejestracja: 27 wrz 2011, 23:42
Lokalizacja: WL
Kontakt:

Post autor: Popej » 21 maja 2014, 23:15

No to widzę że czeka mnie długa droga przez mękę i szukanie po omacku problemu zanim nie będę mógł wyjechać z garażu bo będzie gasł :P To samoistne przyspieszanie mnie też zadziwia i kurcze blade gdyby nie to szarpanie na wolnych to już bym kupował nowy pedał gazu...

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 22 maja 2014, 08:31

Popej pisze:gdyby nie to szarpanie na wolnych to już bym kupował nowy pedał gazu...
Działnie potencjometru gazu mozna elegancko i na 100% sprawdzić vagiem ...w sumie nie spotkałem się z przypadkiem ,żeby potencjometr gazu padł kiedykolwiek

Popej
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 344
Rejestracja: 27 wrz 2011, 23:42
Lokalizacja: WL
Kontakt:

Post autor: Popej » 27 maja 2014, 18:38

Hmmm dzisiaj odwaliło mu totalnie... jeszcze tak się nie zachowywał! Stojąc w korku nagle zaczął bardzo szybko skakać na obrotach w zakresie 1000 - 1300... Na gaz reagował z opóźnieniem i miał problem z zejściem z obrotów. Zgasiłem silnik, od razu nie udało się go odpalić, musiałem poczekać tak z 5 min, wtedy odpalił bez problemów i dalej się sprawował dobrze... Mam coraz większe przypuszczenia że ma to coś związanego z deszczem. Wczoraj lało bardzo mocno a dzisiaj rano były problemy. Wcześniej też raz mi w deszcz zgasł... Znajomi mechanicy, najlepsi w okolicy też zgłupieli jak im opowiedziałem co się dzieje :/

bocian29
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 33
Rejestracja: 24 cze 2011, 23:20
Lokalizacja: sochaczew

Post autor: bocian29 » 27 maja 2014, 19:37

A sprawdzałeś połączenia w kostce od pompy?

Popej
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 344
Rejestracja: 27 wrz 2011, 23:42
Lokalizacja: WL
Kontakt:

Post autor: Popej » 27 maja 2014, 19:40

W tej przy filtrze paliwa? Wszystkie kostki poczyściłem Kontaktem 60 i ewentualnie papierem styki jak trzeba było... Trochę duży nalot rdzy miała kostka wtrysku ale sobie z tym poradziłem :)

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 27 maja 2014, 19:49

Podobne objawy są np.przy fiksującym czujniku temp.paliwa .Wskazania z czujników temperatury sprawdż na vagu ... według mnie <hmm> ,to coś ewidentnie dzieje się z dawką paliwa ,a przyczyna tkwi albo w nastawniku ,albo w pompie wtryskowej ....po tym co się dziś stało ,na pewno jest jakiś błąd ,zapisany w pamięci sterownika ,wiec pozostaje podpiąć i odczytać błędy

Popej
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 344
Rejestracja: 27 wrz 2011, 23:42
Lokalizacja: WL
Kontakt:

Post autor: Popej » 27 maja 2014, 20:18

Mario, no to będzie zapisany pewnie ten sam błąd który był poprzednio czyli sporadyczny błąd sterownika 65535... nie pamiętam czy temperatura paliwa była dobra... Bez kitu chyba wybiorę się do Ciebie w przyszłym tygodniu jak będziesz miał czas.. Porządnie przewertujesz wszystkie dane w Vagu i może coś wyjdzie! Niestety ja do kompa nie mam dostępu na zawołanie więc tak ciężko będzie w tym tygodniu odczytać znowu błędy.... :(

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 27 maja 2014, 20:27

Popej pisze:no to będzie zapisany pewnie ten sam błąd który był poprzednio czyli sporadyczny błąd sterownika 65535
Jak bedzie ,to bardzo dobrze ;-) ,bo przynajmniej będzie wiadomo gdzie szukać przyczyny i pierwszą rzeczą jaką bedzie wtedy trzeba zrobic ,to podmienić sterownik 8-)
Ostatnio zmieniony 27 maja 2014, 20:41 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 1 raz.

Popej
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 344
Rejestracja: 27 wrz 2011, 23:42
Lokalizacja: WL
Kontakt:

Post autor: Popej » 27 maja 2014, 20:40

Może uda mi się jeszcze raz go podłączyć do poniedziałku aczkolwiek trochę w to wątpię :( Jeśli to wyjdzie problem ze sterownikiem to od razu włożę 16 bit z wirusem, będę miał dobry orgument przed kobietą że musiałem tak zrobić :) Musze chyba sobie sprawić moduł OBD i Vag-com

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 27 maja 2014, 20:43

Popej pisze: Jeśli to wyjdzie problem ze sterownikiem to od razu włożę 16 bit z wirusem, będę miał dobry orgument przed kobietą że musiałem tak zrobić
:mrgreen:
Popej pisze: Musze chyba sobie sprawić moduł OBD i Vag-com
Niewątpliwie 8-) <ok> bo interfejs diagnostyczny ,to podstawowa sprawa ,jak coś nam się dzieje z autem ...my posiadacze starych ,porządnych i prostych w diagnostyce tdi-ków ,mamy o tyle dobrze ,że interfejs można kupić za ok.30zł ,a program do jego obsługi ,jest prosty i łatwo dostępny za friko 8-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl